Har haft 2 st Saabar in min ägo
En 900 GLs -84 tror jag det var den men dubbelförgasare.
dessa var helt omöjliga att få ordning på bilen drog ju 3 liter milen
och orkade ingenting skulle kolla tändstiften på denna fick med
insats gängar som satt i toppen samt en bit av toppen. Denna hamnade
sedan på skroten ingen dyr bil gav 4000:- med splirans ny vinter däck så dom
behöll jag.
Sedan efter ett tag så hade jag köpte en 9000 2.3T -91
Denna gjorde inget annat än att krångla.
Laddtrycks regulatorn, ladde i ibland och ibland inte. Problemet när den
väl laddade var att turbo mätaren var nästan nere i bensinmätaren... Fick bytt denna
Började att läcka i infästningen till grenröret, gängorna var borta till grenröret.
Fick satt dit nya.
Började att dricka vatten utan anledning aldrig varit varm eller dylikt, 3 mil = 2 pet 1,5L
Planing av topplock och nya packningar så fungerade det som det skulle igen.
Kopplingen la av, stod vid ett stopp ljus ett tu tre så stod jag ute i korsningen. Slavcylidern
började att läcka igenom samt att den läckte lite olja. På denna så satt den innanför sprängkåpan.
Vilket gjorde att jag fyllde på olja och körde som vanligt, orkade inte riva ned lådan.
2 st tändkasseter blev avverkade dom röda....
Sist men inte minst så i cirkus 100km/h i en höger sväng så lossade framhjulet. Vilket svetslåga det
blev efter bilen. Klarade att hålla den på vägen. Fick dock hämta den men traktor, framhjulet fick vi åka
och hämta dagen efter ca 300m från var jag tappade det. Jädra tur att ingen va i vägen. Inga gängor
kvar i navet. Och nej hade inte haft av hjulet på ca 2mån samt att det inte var några vibrationer innan.
Efter detta så fick det bli en donator bil, som jag sålde delar ifrån..
Sedan såg den ut så här
Och det sista innan färden till skroten
Säga vad man vill men mina Saabar har inte tyckt om mig iaf. Båda måste varit tillverkade på en
jädrigt taskig måndag
//Micke