Jag skulle vilja ha tag i en däckglans som ger ett sånt resultat att däcket är så glansigt att det nästan ser blött ut. Jag har testat massor med medel men egentligen aldrig hittat nåt jag har varit ute efter.
Kom ihåg när jag var i Tyskland för många år sen o köpte en bil till pappa. Däcken på den hade de svabbat på nåt dundermedel. Däcken såg ut nya ut även efter flera veckor!! Skulle frågat dom (efterklok!!)
Det där Mequiars blev jag lite tänd på, använder deras produkter då och då. Sitter det även efter tvätt?? Har det den där riktiga "bilhandlar hall" wetlooken?
Det där Mequiars blev jag lite tänd på, använder deras produkter då och då. Sitter det även efter tvätt?? Har det den där riktiga "bilhandlar hall" wetlooken?
Jag har använt deras gel i ett par år nu på mina utställningsbilar och det funkar kalasbra och sitter kvar även efter tvätt.. men visst om man verkligen gnuggar går det mesta bort, men jag tycker gelen är underbar.
Jag använder Turtle Wax Wet'N'Black efter att ha provat diverse andra som finns i vanliga butiker. Tycker det funkar klockrent Däcksidorna på Volvon såg tom lite "våta" ut efter att bilen hade stått i ett p-garage i kanske 14 månader och var täckt i ett tunnare dammtäcke i övrigt
Edit: Test mellan Turtle Wax Wet'N'Black & Meguiars Hot Shine Tire Spray
Jag använder Turtle Wax Wet'N'Black efter att ha provat diverse andra som finns i vanliga butiker. Tycker det funkar klockrent Däcksidorna på Volvon såg tom lite "våta" ut efter att bilen hade stått i ett p-garage i kanske 14 månader och var täckt i ett tunnare dammtäcke i övrigt http://theignitionpoint.co.uk/wp-conten … shine3.jpg
Edit: Test mellan Turtle Wax Wet'N'Black & Meguiars Hot Shine Tire Spray