2755
Sök

850 t5 går skit?

Non stop driving
402 Inlägg
2 oktober 2012
Trådstartare
min 850 t5 går som ja skit. spotter och hostar när den ska börja ladda kan man säga. 19t 3tum från turbon och en ljuddämpare. chip steg 3. öppet luftfilter. nya volvo orginal tändstift. luftmassemätaren ska vara bytt. ny magnetventil volvo orginal. ja 2000 och uppåt bara blurrar den och spottar fick en avgaständning oxå innan idag när jag försökte köra. någon som kan komma med lite hjälp?

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

88 Inlägg
2 oktober 2012
Låter som om att den går för fett. Några läckor i avgassystemet vid lambdasonden?

Non stop driving
402 Inlägg
2 oktober 2012
Trådstartare
V234 skrev:
Låter som om att den går för fett. Några läckor i avgassystemet vid lambdasonden?

ja har oxå en lite känsla av det. ne inga läckor helt nybyggt med fina svetsar. och lamdalampan lyser inte.

2 Inlägg
2 oktober 2012
Jag har exakt samma symtom på min 855 t5 -95, min är helt orginal och vi har provat nästan allt. Är på gång att skrota den snart, skulle vara skönt om du får igång din och ditt fel inte är något av dem 20-30 sakerna som vi provat bytt eller trippelkollat.

Min har för övrigt inga felkoder, har din det?

Non stop driving
402 Inlägg
2 oktober 2012
Trådstartare
Hongkong skrev:
Jag har exakt samma symtom på min 855 t5 -95, min är helt orginal och vi har provat nästan allt. Är på gång att skrota den snart, skulle vara skönt om du får igång din och ditt fel inte är något av dem 20-30 sakerna som vi provat bytt eller trippelkollat.

Min har för övrigt inga felkoder, har din det?

jasså? fan va drygt. ja jag har provat hur mycket som helst. ne jag har inga felkoder och lamdalampan lyser ju inte heller. ja tro mig jag är på väg nästan att slänga den på tippen. har kollat allt känns det som. men den spottar och fräser när man gasar på och ska börja ladda. och rök lite oxå innan vad jag kan komma ihog.

Forummoderator
26 342 Inlägg
2 oktober 2012
Vad för chip är det i bilarna? Är det något billigt från Tradera eller liknande så kan ju felet vara där.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Non stop driving
402 Inlägg
2 oktober 2012
Trådstartare
Mack skrev:
Vad för chip är det i bilarna? Är det något billigt från Tradera eller liknande så kan ju felet vara där.

ne jag köpte mitt chip från turbodeth här på garaget. smile men har lött om boxen själv med sockel. dock så funkade bilen med orginal chippet efter det jag lödde dit sockeln så det kan inte heller vara felet?

Forummoderator
26 342 Inlägg
2 oktober 2012
Link_696 skrev:
Mack skrev:

ne jag köpte mitt chip från turbodeth här på garaget. smile men har lött om boxen själv med sockel. dock så funkade bilen med orginal chippet efter det jag lödde dit sockeln så det kan inte heller vara felet?

Vadå, funkade bilen bra med originalchippet säger du?
Då är det väl trimchippet som strulade.

449 Inlägg
2 oktober 2012
krånglade inte den här bilen för nån vecka sedan med magnetventil eller dyligt??? har du fått ordning på det eller chippa du den innan den gick riktigt???

Full Fart Spar Tid!!!

Non stop driving
402 Inlägg
2 oktober 2012
Trådstartare
Mack skrev:
Link_696 skrev:
Mack skrev:

ja men nu funkar inte orginal chippet heller. det funkar väl inte med 19t antar jag? det trimchippet är det nog inget fel på. funderar om det är boxen det är fel på? eller om trim chippet och 19t turbon inte går ihop? ne fattar ingenting länge

Forummoderator
26 342 Inlägg
2 oktober 2012
Link_696 skrev:
Mack skrev:
Link_696 skrev:

ja men nu funkar inte orginal chippet heller. det funkar väl inte med 19t antar jag? det trimchippet är det nog inget fel på. funderar om det är boxen det är fel på? eller om trim chippet och 19t turbon inte går ihop? ne fattar ingenting länge

En annan turbo reagerar förstås annorlunda jämfört med en originalturbo.

Non stop driving
402 Inlägg
2 oktober 2012
Trådstartare
robert___j skrev:
krånglade inte den här bilen för nån vecka sedan med magnetventil eller dyligt??? har du fått ordning på det eller chippa du den innan den gick riktigt???

ja bilen gick bra när jag köpte den orginal. och sen köpte jag ett chipp som sägs komma från autotech av någon på blocket. då gick bilen skit. satte i orginal sen gick den som den skulle bara det att den började ladda konstigt. så nu har jag bytt allt det som kan vara konstigt tändstift magnetventil och kollat fördelar lock och sånt. men har en känsla av att den går fett. eller om styrboxen är efterbilven nu?

Non stop driving
402 Inlägg
2 oktober 2012
Trådstartare
Mack skrev:
Link_696 skrev:
Mack skrev:

En annan turbo reagerar förstås annorlunda jämfört med en originalturbo.

ja det är sant. frågan är om det blir bättre om jag sätter tillbaka orginalturbon och tar ogrinal kröken på downpipen och svetsar fast på det 3 tum jag har byggt?

449 Inlägg
2 oktober 2012
du får ta reda på vad din orginalwastegateklocka har för grund tryck,, sen får du göra samma med 19twastegateklockan,,, är inte det samma så blir ditt insprut jävligt knäpp.. men det låter faktiskt som att du har sabbat databoxen...dina lödningar har kanske släppt när boxen blivet varm

Full Fart Spar Tid!!!

Non stop driving
402 Inlägg
2 oktober 2012
Trådstartare
robert___j skrev:
du får ta reda på vad din orginalwastegateklocka har för grund tryck,, sen får du göra samma med 19twastegateklockan,,, är inte det samma så blir ditt insprut jävligt knäpp.. men det låter faktiskt som att du har sabbat databoxen...dina lödningar har kanske släppt när boxen blivet varm

okej. hur kollar man det då? ja känns som insprutet är efterblivet som fan. men om man har sabbat databoxen startar bilen då iaf?

449 Inlägg
2 oktober 2012
ja vet inte var man får reda på vad klockorna har för grundtryck... volvo kanske?? ja skulle gissa 0.35 bar orginal men jag vet inte...  ja bilen kan ju starta får den bara grundinformationen från boxen så startar den men funkar kass

Full Fart Spar Tid!!!

2 452 Inlägg
2 oktober 2012
ja jag hade hoppats på det. tänkte du kanske kunde lista ut vad det är för fel på min bil. satte i ditt chip. har 19t på med 3 tum från turbon och bak med en 3 tum ljuddämpare. ny magnetventil. öppetluftfilter. luftmassemätaren ska tydligen vara bytt. sen har jag satt i nya volvo orginal tändstift. och sen när jag startar bilen går den bra på tomgång. hostar till lite vid start. sen när man börjar köra lugnt går det bra men över 2000 2500 varv när man trycker på så spottar den och hostar och fräser. och går skit dåligt. satte i orginal chippet igen men samma sak där. är så jävla trött på det nu. har du någon aning om vad det kan vara?
ser att du har bytt alla dessa grejer...o bilen går dåligt både med trimchip o orginalchip....ställer en fråga så här vad för boxnummer har du på den samnt kan du ta ett foto på boxen i helhet inne mest av allt vill jag ha en bild på sidan o längst upp där sockeln är...tror nog du inte har rätt box...

döden kommer tillbaka

Non stop driving
402 Inlägg
2 oktober 2012
Trådstartare
turbodeath skrev:
ja jag hade hoppats på det. tänkte du kanske kunde lista ut vad det är för fel på min bil. satte i ditt chip. har 19t på med 3 tum från turbon och bak med en 3 tum ljuddämpare. ny magnetventil. öppetluftfilter. luftmassemätaren ska tydligen vara bytt. sen har jag satt i nya volvo orginal tändstift. och sen när jag startar bilen går den bra på tomgång. hostar till lite vid start. sen när man börjar köra lugnt går det bra men över 2000 2500 varv när man trycker på så spottar den och hostar och fräser. och går skit dåligt. satte i orginal chippet igen men samma sak där. är så jävla trött på det nu. har du någon aning om vad det kan vara?
ser att du har bytt alla dessa grejer...o bilen går dåligt både med trimchip o orginalchip....ställer en fråga så här vad för boxnummer har du på den samnt kan du ta ett foto på boxen i helhet inne mest av allt vill jag ha en bild på sidan o längst upp där sockeln är...tror nog du inte har rätt box...

ska fixa detta direkt hoppas jag kommer ut till blen bara då den inte står här. men ska ta dom bilderna. tack för ditt angaskemang eller hur man stavar det.

Non stop driving
402 Inlägg
2 oktober 2012
Trådstartare
Link_696 skrev:
turbodeath skrev:

ska fixa detta direkt hoppas jag kommer ut till blen bara då den inte står här. men ska ta dom bilderna. tack för ditt angaskemang eller hur man stavar det.

https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184328/184328-fb46feb1f74c5908cdafee6f1cd6963e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184328/184328-8ae55f1788d08a0813d83cc3f96ada3f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184328/184328-aa7fbe6e99d244ee29236cb7fb172454.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184328/184328-92d04874d72d98b35da27482b4445b1e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184328/184328-d5df6839efbc40b661b35b2bb4583c06.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184328/184328-b7ed99902d211308ce7495376c041a27.jpg
behövas det mer bilder?

2 452 Inlägg
2 oktober 2012
VOLVO 850 23T-5 B5234FT 1275003 USA 166KW M43 CHK:5395 BOSCH     0261203851 1267358984 det är den boxen du har i nu...den passar inte din bil antagligen dels är det för en 96a standard turbo...du skulle behöva låna från nån som har en box som heter 261 204 073(074) för att utesluta att det är något fel på bilen helst en orginalbox till att börja med.

döden kommer tillbaka

Sök