Helrenovering av Volvos kultikon från det glada 90-talet! Tanken är att lossa varenda lite pinal på bilen och förfina till nyskick eller bättre än nyskick. Bilen hängs upp i vagga där underredet kommer genomgå en totalrenovering... Visa mer
Extremt fint jobb du gör! Väldigt kul att du tar dig tid o uppdatera projekttråden också. Grymt kul o se folk som lägger ner sånt jobb på gamla Volvos!
Extremt fint jobb du gör! Väldigt kul att du tar dig tid o uppdatera projekttråden också. Grymt kul o se folk som lägger ner sånt jobb på gamla Volvos!
Händer det nått spännande med bilen nu när vintern nalkas?
Hej!
Nej dessvärre har det stått helt stilla. Jag har inte direkt haft energin/lusten att ge mig på att skruva. Och när man väl gett sig tusan på att gå ut och montera lite inredning så visar det sig att mycket av sakerna jag har liggande inte är 100% som jag vill ha det, och att hitta mycket fina inredningar på skroten idag är inte alltid det lättaste tyvärr...
Sen om man får för sig att köpa det på Volvo istället visar det sig att det utgått. Så det går segt att få fram schyssta delar så man kan skruva ihop bilfan
Men har köpt lite småskräp till alla dörrarna så att dom kan skruvas ihop relativt kompletta och justeras in... Så förhoppningsvis får ni lite uppdateringar framöver
Har haft absolut noll lust att skruva nånting, la även ganska mycket krut på S60:in inför säsongen och bilresan till Holland/Nurburgring.
Men nu har jag i alla fall tänkt att renovera bränsletanken, beställa nödvändiga delar till den. Och samma visa till bakvagnen så att det kan skruvas dit nån gång
Vi sätter det som veckans mål tycker jag, en utlovad update under veckan som visar att jag skruvar med bilen