Har inte läst alla inlägg i denna tråd, men jag tycker att det är för lite information om vad du har för krav på bilen.
-Hur mycket ska du köra med bilen?
-Vad för aspekter/egenskaper är speciellt viktiga?
-Hur många mil får bilen ha gått?
-Hur mycket får bilen dra vid blandad förbrukning?
-Vilka funktioner (t.ex. AC/klimat, elhissar, dragkrok, osv) kan du inte leva utan?
Just nu tittar du mycket på volvo 85x70, och jag kan hålla med om att de är riktigt bra bilar som dessutom är busenkla att skruva i och allt kan göras med en otroligt liten budget!
Äger själv en 855 TDI -97, och har ägt en V70 TDI -98, V70 2,5T AWD -97 samt V70 T-5 -97, samt 855 T-5R 95.
Det enda som egentligen kostar hos en 85x70 i bra skick: bränsle och skatt, reparationer och modifikationer är bara småpotatis.
Tyvärr en en volvo som vanligt en traktor och saknar en i originalskick ganska mycket körglädje.
Vill du ha en bättre bil skulle jag satsa på en VW Passat 3B/3BG 1,8T/TDI, helst TDI.
Det går nämligen knappt att få en bättre bränsleekonomi än med en Passat TDI. Om du vill se hur en Passat 3BG kan se ut, kan du se på min gamla Passat.
Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna