2865
Sök

Bmw e36 m52 trimmmm

37 Inlägg
18 oktober 2012
Trådstartare
#1
tjenare har just bytt till 325ans insug på min bmw 328 och hadde inget vettig lösning på hur man skulle lösa fästning av vevhusvent och tomgångsmotor!
och vist är det så att m52 motorn har alu block?
vågar man trimma nå mycket mer i sånna fall!?
MVH albin

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
18 oktober 2012
#2
m52 har alu block ja ... trimma du på, men jag hade nog inte vågat ladda på så mycket laddtryck om du nu får för dig att överladda


37 Inlägg
18 oktober 2012
Trådstartare
#3
ja har ju kanske senare funderingar på det men då får jag se till att inte ladda för mycket!smile

88 Inlägg
23 oktober 2012
#4
Över ett halvt bars laddtryck så spricker alublocket. M50 eller M54 med lösa foder om du ska turbomata med vettig effekt. M54:an borde i alla fall klara lite tryck.

37 Inlägg
24 oktober 2012
Trådstartare
#5
okeej så den klara så lite rent utav?

88 Inlägg
24 oktober 2012
#6
Det är ett väldigt klent block som inte är speciellt styvt. V12:an håller bra för laddtryck men den blir mycket styvare av sin utformning samt att den var gjord i ett annat material.

37 Inlägg
24 oktober 2012
Trådstartare
#7
me den klarar sugtrim?smile

88 Inlägg
25 oktober 2012
#8
Ja, hur mycket effekt du än vill. smile

37 Inlägg
25 oktober 2012
Trådstartare
#9
några tipps mer än 325an insug?smile budget.

665 Inlägg
27 oktober 2012
#10
Känner en kille som har överladdat sin 328 med kompressor på 0.8 bar , levererade 407hk på hjul utan något rört i motor. btr, andra spridare, civinco sprut, etanol, kompressor på det . 407hk grabbar i alublock

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

88 Inlägg
27 oktober 2012
#11
Det kan säkert stämma, jag går bara på vad jag har hört. Borde ha skrivit det. Ärtan på PPF ska ha testat och då ska det inte ha hållit för mer än 0,5 bar. Sen beror det givetvis på hur mycket man varvar. Varvar man mycket med lågt medeltryck håller det säkert.

57 Inlägg
27 oktober 2012
#12
sexy_d skrev:
Känner en kille som har överladdat sin 328 med kompressor på 0.8 bar , levererade 407hk på hjul utan något rört i motor. btr, andra spridare, civinco sprut, etanol, kompressor på det . 407hk grabbar i alublock

Det bromspappret skulle jag vilja se för det tror jag inte på alls


665 Inlägg
27 oktober 2012
#13
hörde idag när jag pratade med killar på hur vi ska få i ordning min projekt, då sa han det.
Om han ljög för mig så ljuger jag för er.
Senast redigerat av sexy_d (27 oktober 2012)

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

57 Inlägg
27 oktober 2012
#14
en 328 har 193hk original. Ska man ränkna på det teoretiskt  så är det 193x1,8 vilket ger 347hk i motorn. Sedan går det åt ett antalhk för att driva en kompressor. så att 408whp vid 0,8 i ladd vill jag allt se papper på före jag tror det


665 Inlägg
27 oktober 2012
#15
blracing skrev:
en 328 har 193hk original. Ska man ränkna på det teoretiskt  så är det 193x1,8 vilket ger 347hk i motorn. Sedan går det åt ett antalhk för att driva en kompressor. så att 408whp vid 0,8 i ladd vill jag allt se papper på före jag tror det

Jag är skit dålig på att räkna ut bhp-whp jag skrev som jag hörde idag. För att de hjälper mig för att få ihop bilen på bästa möjliga sätt innan de ska mappa den.
Ägare innan har ställt till så att jag kan knappt sätta ihop bilen hmm  och han vill inte ens svara på pm när jag frågar vad har de gjort på bilen
Just nu har jag problem för val av spridare för min projekt (som jag skrev till dig via pm)

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

88 Inlägg
27 oktober 2012
#16
Dom måste ha portat toppen med det laddtrycket, det är en självklarhet att det är gjort något annat med motorn som blracing säger.

866 Inlägg
27 oktober 2012
#17
dom glömde en 1,a tongue 1,8 bar lol
Senast redigerat av tekniknissen1 (27 oktober 2012)

88 Inlägg
27 oktober 2012
#18
Vanligtvis har man cirka 25-30 hästar i drivlineförlust. Det och en kompressor blir rejält motstånd. Behövs nog lite mer laddtryck. Annars är det inte standard motor.

37 Inlägg
6 november 2012
Trådstartare
#19
tack för lite info och svar!smile
men tror jag skippar att ladda för att det ska hålla några andra bra tips?

57 Inlägg
7 november 2012
#20
extraktor, mappad box gör susen. Sätt även dit ett lättat m20 svänghjul o koppling så den även blir lite varvvillig smile



Sök