3188
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

161 Inlägg
30 juli 2008
#581
Blev stannad av en civilare, körde för fort o fick min lapp som skulle betalas och polisen svarade: hoppas du lärt dig att holla hastigheten nu.
O  jag svarade utan att tänka mig för: Detta var ju billigt med tanke på hur ofta jag kör förfort.
Och polismanens blick var inte nådig innan han promenerade tillbaka till sin SAAB!


iceman_21
30 juli 2008
#582
blev stoppad förra året.... varav en polis kommer fram till supran å säger..."-dhär är en sån där calibra va?..." 
jopp svara jag. d är en opel.

Oldschool
299 Inlägg
30 juli 2008
#583
240 på 110 väg. När jag stanna fville dom göra alco test

Bäst i värla
150 Inlägg
30 juli 2008
#584
Vart stoppad för lite drygt ett år sen, det var på den tiden man körde epa och man gasade med foten istället för hjärnan. Efter en vansinnesfärd genom ett par rondeller på sladd (utan att jag visste att polisen såg allting) så stoppade dom mig. Jag stannade och polisen kommer fram och knackar på rutan, lutar sig fram emot mig och vrålar
-"vad fan håller du på med, vad fan har du gjort med den?"
Jag vart helt ställd, och försökte vara trevlig och säger:
-vi vill bara ha lite kul nu såhär mitt på natten när ingen annan kan bli skadad utav det.
-Ja bra tänkt, säger polisen, men du har ju för i helvete inga bakljus.
-Va? utbrister jag och funderade på om dom funkade när jag åkte hemifrån, vilket dom gjorde.
-Ja gå ut och kolla själv, säger polisen.

Och mycket riktigt så fungerade inte positionsljusen i bak, men LGF:en syntes ju väl så in i helvete och likaså reflexerna i bakjusen. Nånstans vid denna tidpunkt började polisen bli mer och mer otrevlig mot mig, och då vart jag riktigt förbannad jag också. Jag tror nog att jag aldrig har varit så nära ifrån att få pepparspray i ögonen, bli nerbrottad på marken och en känga storlek 47 över halsen, men som tur var så hade den här polisen med sig en aspirant så han tog det nog lugnt. Vi skrek på varandra en lång stund, och nu i efterhand har jag lärt mig att man aldrig ska skrika åt den som håller i bötesblocket!

Jag misstänktes för olovlig körning, vårdslöshet i trafik och förteelse mot trafikförordningen. Men 10 månader senare kom domen, Olovlig körning, vart av med lämp och körkort i 6 månader och 1500 i böter. Så nu sitter jag och väntar på att jag ska få övningsköra med lilla mamsen igen big_smile


28 Inlägg
30 juli 2008
#585
Varje gång jag blivit stoppad så har polisens första kommentar varit: " Oj, är det en tjej som kör?"

Hänt flera gånger utan att dom bett om körkort eller alkotest, Patetiskt!
Bara killar som kan köra bil som ser ut som min älskling? Blää på snuten.


Körv
3 535 Inlägg
30 juli 2008
#586
Fyfan.. Var sådär ÄCKLIGT nära att bli av med kortet..

"It's your lucky day" sa polisen när han hade bråttom till jobbet.

Truckdriving Man

1 754 Inlägg
30 juli 2008
#587
Volvo740fiia skrev:
Varje gång jag blivit stoppad så har polisens första kommentar varit: " Oj, är det en tjej som kör?"

Hänt flera gånger utan att dom bett om körkort eller alkotest, Patetiskt!
Bara killar som kan köra bil som ser ut som min älskling? Blää på snuten.
Hehe, ibland skulle det vara bra att vara tjej. Billigare försäkring, folk tror inte att man kommer köra jättefort när man får sin förstabil och så.

Iofs så känner jag ingen tjej som skulle köra olagligt heller så det är sant att killar oftast kör olagligt och att tjejer håller sig till lagar lite oftare.

decib3L skrev:
Fyfan.. Var sådär ÄCKLIGT nära att bli av med kortet..

"It's your lucky day" sa polisen när han hade bråttom till jobbet.
Wow, grattis ^^
Senast redigerat av Holiace (30 juli 2008)

Jag kan inget om allt.

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
30 juli 2008
#588
Mido__ skrev:
btw har inte ens haft körkort 1 år har redan blivit stoppad 5-6 ggr när jag själv kört alltid haft dimljusen på men inte en enda gång har dom sagt nåt och jag har aldrig fått böter vare sig för lite fortkörning på 70 väg eller att jag kört utan bälte trevliga poliser i strängnäs kommun:D
Haha, låter lovande, då behöver man inte va så nojig. tongue

/ichi

94 Inlägg
30 juli 2008
#589
Jag blev stoppad en gång inne i "centrala" helsingborg.. Mötte snuten som gjorde värsta u-svängen genom all trafik osv. Jag visste inte då om han skulle stanna mig, kändes lite overkill med allt det där för att stanna mig. Han hade säkert fått ett larm eller så. Men han lägger sig bakom o blåljusen på. Jag visste inte om jag skulle stanna direkt i all trafik, var inga typ bussplatser eller liknande så jag körde max 100 meter innan jag stannade. När han kommer fram e han skitförbannad, "vet du inte vad en polismans signaler betyder eller!!". Jag bara, 2ska jag stanna mitt i allt eller här på denna avfarten?". Han var bara röd i huvet, sen sa han att jag blev stannad för att min regskylt fram var ett klistermärke och inte en riktig skylt. inte exakta mått på mitt klistermärke men ändå.. 
feta böter, plus en stenkoll o genomgång av min bil.. helt otroligt, tog typ 15-20 minuter allt detta. hade dom i9nget bättre för sig en lördag kväll? idioter..

474 Inlägg
30 juli 2008
#590
Tazzeman skrev:
Vi var på väg till Bike Meet på High chaparral...
Polisen hade stor styrka på plats för att kontrollera alla som åkte in .
Vi blir ju stoppade som alla andra och ska blåsa ...
Nu hör det till poängen att vi hade en högerstyrd bil..

Polisen kommer fram till polaren på vänstersidan, och ber honom blåsa.
Han lite glad i hågen gör ju vad han blir tillsagd ...
Mätarn visar rött, och polisen undrar om han druckit något ...

Jajjamensan sa han öppnade handskfacket och visade flaskan ...
Polisen fattade nu han gjort bort sig, hans kollega asgarvade.

Jag slapp blåsa .. smile
Troligen en aspirant ...
hahaha big_smile

Volvo S60 2.5T AWD

21 Inlägg
1 augusti 2008
#591
"Har du nån snus?"


1 297 Inlägg
1 augusti 2008
#592
Ruuska_ skrev:
Tazzeman skrev:
Vi var på väg till Bike Meet på High chaparral...
Polisen hade stor styrka på plats för att kontrollera alla som åkte in .
Vi blir ju stoppade som alla andra och ska blåsa ...
Nu hör det till poängen att vi hade en högerstyrd bil..

Polisen kommer fram till polaren på vänstersidan, och ber honom blåsa.
Han lite glad i hågen gör ju vad han blir tillsagd ...
Mätarn visar rött, och polisen undrar om han druckit något ...

Jajjamensan sa han öppnade handskfacket och visade flaskan ...
Polisen fattade nu han gjort bort sig, hans kollega asgarvade.

Jag slapp blåsa .. smile
Troligen en aspirant ...
hahaha big_smile
hahaha riktigt rolig smile


399 Inlägg
1 augusti 2008
#593
MrTobias skrev:
Ruuska_ skrev:
Tazzeman skrev:
Vi var på väg till Bike Meet på High chaparral...
Polisen hade stor styrka på plats för att kontrollera alla som åkte in .
Vi blir ju stoppade som alla andra och ska blåsa ...
Nu hör det till poängen att vi hade en högerstyrd bil..

Polisen kommer fram till polaren på vänstersidan, och ber honom blåsa.
Han lite glad i hågen gör ju vad han blir tillsagd ...
Mätarn visar rött, och polisen undrar om han druckit något ...

Jajjamensan sa han öppnade handskfacket och visade flaskan ...
Polisen fattade nu han gjort bort sig, hans kollega asgarvade.

Jag slapp blåsa .. smile
Troligen en aspirant ...
hahaha big_smile
hahaha riktigt rolig smile
HAhahahhaa Klockrent ju big_smile

VOLVO for life

Försöker iaf
12 817 Inlägg
1 augusti 2008
#594
"-Kan du förklara varför det flygit ut ölburkar från denna bilen igår kväll?" är en kommentar smile

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 817 Inlägg
1 augusti 2008
#595
https://www1.garaget.org/gallery/archive/27325/417804_rfu1pg.jpg

Polisen : Vad har du för motor i den då?
Jag: Sportona Hemi B18.
Polisen bara skrattar och säger sen -"bilen är ju i nyskick!" innan han går därifrån.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Mr:P
28 Inlägg
1 augusti 2008
#596
Var ute och glänste med saaben.  Var ute i skövde och strögade lite.
inte långt ifrån där jag bor, finns det en kurva/korsning. Som jag kör
igenom. Saken är ju den att man inte får åka rakt ner. Privat väg/till typ skola osv.
så jag svängde glatt förbi utan att blinka. O vilka möter man? Jo polisen.

De slår på Blåljusen och stannar mig.

P- Du måste ha en jäkla byr bil!
J- Ehh?? vad då?
P- Ja du hade ju inte råd att köpa blinkers!
J- Jo då.  Det hade jag allt.
P- Säkert! varför blinkade du inte i korset här framme då?
J- För det behövdes inte, får ju inte ens åka ner där. "typ cyckelbana"
P- Kollar sig snopet omkring, Inser att han hade fel, Får jag se på körkortet.
J- jaoo,

Polisen kollar upp mig osv

P- Det var grönt. Se nu till att andvänd blinkers.
J- Ja det behövs "med glimten i ögat"
P- Muttrar o ger sig mot bilen.
J- Får syn på att polisen har Trasig framlampa smile
J-Sträcker mig ut ur ratan på min bil o vräker till. Var din bil dyr?
P- Vad då? *irreterad*
J- Trasig glödlampa ifram säger ja.
P- Det skall du skita i. Säger polisen. O hoppar in i bilen. Trampar på så det
skriker om saaben smile han blev as arg smile

Just Turbo SHIT! And Sushi Power

191 Inlägg
1 augusti 2008
#597
hahaha dom komentarerna jag fått av snuten det e typ polisen e det du som e rickard isaksson jag bara ja dom bara e det du som kör som en jävla galning på en röd racing moppe jag bara vadå då? han bara (Krister kjellander värsta snuten i krsd!) polisen bara ja mina kolegor uppfattar din moped som as trimmad jag bara haha:P sen fick jag ju en jävla tur ha fattade att den va trimmad men han tvingade mej att strypa den så jag gjorde det.Andra gången va väl typ VA I HELVETE! polisen då,sen ryckte dom tag i mej,Snuten bara ge fan i att klättra på polis bilen,Då jag o en polare hade vatt as fulla o poserat på polis bilen så haffade dom mej:P Dom bara in i bilen jävla fylle svin! sen va det väl håll käften i biln o så sen minns jag inget mer:P


Saabvilde!
1 708 Inlägg
1 augusti 2008
#598
DirektorIsaksson skrev:
hahaha dom komentarerna jag fått av snuten det e typ polisen e det du som e rickard isaksson jag bara ja dom bara e det du som kör som en jävla galning på en röd racing moppe jag bara vadå då? han bara (Krister kjellander värsta snuten i krsd!) polisen bara ja mina kolegor uppfattar din moped som as trimmad jag bara haha:P sen fick jag ju en jävla tur ha fattade att den va trimmad men han tvingade mej att strypa den så jag gjorde det.Andra gången va väl typ VA I HELVETE! polisen då,sen ryckte dom tag i mej,Snuten bara ge fan i att klättra på polis bilen,Då jag o en polare hade vatt as fulla o poserat på polis bilen så haffade dom mej:P Dom bara in i bilen jävla fylle svin! sen va det väl håll käften i biln o så sen minns jag inget mer:P
Inget illa menat nu då men.. JAG BA, HAN BA, VI BA!
Senast redigerat av Larsson_Power (1 augusti 2008)

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Galning =)
96 Inlägg
1 augusti 2008
#599
"Är det här en 125a?" när jag körde moppe vid 14 års ålder smile


Gangstuh
122 Inlägg
1 augusti 2008
#600
detta tyckte jag va roligt... typ 3 månader innan jag fyllade 15 så va jag ute o körde med min honda mt5 smile där va allt trim som man kunde ha + lite till utan att byta motor... en kväll skulle jag in till perstorp o handla chips till min bror . halvvägs till perstorp ligger där en vit v70 mitt på vägen som håller 50 på en 90 väg.. så jag peta ner en växel o körde om han i typ 80 så blinka han in mig. när vi stog i den parkeringsfickan så gick han typ 5 varv runt min moppe sen sa han att den så fin ut o att de va fräckt de jag hade gjort med avgasröret(underliggande). sen sa han att jag skulle ta ner visiret för de va mycket flugor o sånt ute ikväll big_smile...  en annan kväll så va vi ute o skulle se va vi fick för topphastighet... när jag kom upp i 115 så låg jag jämsides med min bror som körde med hans bil för o kolla hastigheten så tändes de 2 lampor i skogen + blåljus så jag va snabb hem o ställa in den i garaget..  tongue sen stack vi till göteborg i 3 dagar ... fick aldrig reda på topphastigheten för när vi kom hem från göteborg så hade nån brutit upp en dörr till garaget o snott moppen...
Senast redigerat av Guustafsson (1 augusti 2008)



Sök