4052
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

Gas til de ras!!
100 Inlägg
1 augusti 2008
#601
Shorty666 skrev:
Polisen skriker: "Å inte känner du igen mej heller, vi som bor grannar!?!?!???"

Shorty blåse om den lokala civilbilen i 180...  Fick skäll som fan men klarade mej mirakulöst den gången, tur att de va grannen...

I somras vart de ett "missöde" på väg till jobbet...

Kommer som vanligt runt 0500 tiden å ska över ett fartgupp, en kattjä... kutar ut mitt framför mej, nyvaken stampar ja på bromsen å går me låsta framhjul över guppet och samtigit får möte me en polisbil... (Va i h-e????)
Polisen vevar ner rutan å frågar: Va Hände?
Shorty: höll på å klippa en katt...
Polisen: Träffa du??
Shorty: nepp
Polisen: Skit! Gommorron!   åsså for han...
Klockrent ju.... kunde inte låta bli att skratta

Alla säger att styla en volvo är som att sminka en gris!!!
Låt mig då sminka mitt svin!!

NissanMotorsport
1 augusti 2008
#602
Morrgan skrev:
Jag blev stoppad en gång inne i "centrala" helsingborg.. Mötte snuten som gjorde värsta u-svängen genom all trafik osv. Jag visste inte då om han skulle stanna mig, kändes lite overkill med allt det där för att stanna mig. Han hade säkert fått ett larm eller så. Men han lägger sig bakom o blåljusen på. Jag visste inte om jag skulle stanna direkt i all trafik, var inga typ bussplatser eller liknande så jag körde max 100 meter innan jag stannade. När han kommer fram e han skitförbannad, "vet du inte vad en polismans signaler betyder eller!!". Jag bara, 2ska jag stanna mitt i allt eller här på denna avfarten?". Han var bara röd i huvet, sen sa han att jag blev stannad för att min regskylt fram var ett klistermärke och inte en riktig skylt. inte exakta mått på mitt klistermärke men ändå.. 
feta böter, plus en stenkoll o genomgång av min bil.. helt otroligt, tog typ 15-20 minuter allt detta. hade dom i9nget bättre för sig en lördag kväll? idioter..
varför inte bara köra med en vanlig laglig skylt? :S svårt

15 Inlägg
1 augusti 2008
#603
Kan bara bekräfta ett inlägg ovanfär om en polis i krstd vid namn kjellander... Han är den mest hatade människa i krstd.. o det gäller även hans kollegor... Pratade med en trafikpolis i stan o han sa de ska ha en stor fest o fira när den idioten går i pensin om nåt år...

Har haft en hel del med polisen o göra.. Kör taxi o med andra ord ca 15 000 mil om året i jobbet o sen ungefär 3000 till i privatbilen... Så de har blivit några mil totalt sett... Dock aldrig nån rolig kommentar..

Men när jag va 19-20 nåt så jobbade jag på en verkstad.. Hade jobbat sent o kl va väl 23 nånting.. Bråttom hem till sängen med andra ord.. Kom på en 50 sträcka o inte en bil syntes.. jag höll mina 90... Jag vet ung o dum som man va på den tiden... Hur som Ett tu tre så blinkar de en massa blått o rött i backspegeln.. Helv*te!!! Ja ja kör in i en gammal bussficka o stänger av motorn.. 2 poliser kliver ur den gamla volvon.. Men de fryser till kastar sig in i bilen o kör iväg som om livet hängde på de....  o jag satt där o såg ut som ett frågetecken... Ja ja jag kör hem tänkte jag... Hör på nyheterna dagen efter att de va ett rån mot en bensinmack bara 800 meter bort ifrån där jag blev stoppad.... Ibland ska man ha lite tur...smilesmile


Amatör
453 Inlägg
1 augusti 2008
#604
drog om en civilbil i 120 km/h eller nåt sånt på 70-sträcka (E4 i Umeå) på kvällen någon gång. det var för att en gul seat börja gasa med mig och jag försökte hänga på. när jag ska kliva ut och käka hamburgare så klev det två civilklädda poliser ut och sträckte fram sin bricka, "polisen" sa han kaxigt. dom frågade efter körkort och frågade hur mycket man får köra på den vägen. dom nämnde också att jag var kass på att blinka när jag bytte fil och frågade om jag ville ha kvar körkortet. vi stog och diskuterade och tillslut fick han fram: "det här är din lyckodag, vi hann aldrig slå igång lasern" sen for dom utan att jag fick blåsa.

med lättnad och skakiga händer gick jag och satt mig och åt hamburgare.

94 Inlägg
1 augusti 2008
#605
HaveUSeenMyS14 skrev:
Morrgan skrev:
Jag blev stoppad en gång inne i "centrala" helsingborg.. Mötte snuten som gjorde värsta u-svängen genom all trafik osv. Jag visste inte då om han skulle stanna mig, kändes lite overkill med allt det där för att stanna mig. Han hade säkert fått ett larm eller så. Men han lägger sig bakom o blåljusen på. Jag visste inte om jag skulle stanna direkt i all trafik, var inga typ bussplatser eller liknande så jag körde max 100 meter innan jag stannade. När han kommer fram e han skitförbannad, "vet du inte vad en polismans signaler betyder eller!!". Jag bara, 2ska jag stanna mitt i allt eller här på denna avfarten?". Han var bara röd i huvet, sen sa han att jag blev stannad för att min regskylt fram var ett klistermärke och inte en riktig skylt. inte exakta mått på mitt klistermärke men ändå.. 
feta böter, plus en stenkoll o genomgång av min bil.. helt otroligt, tog typ 15-20 minuter allt detta. hade dom i9nget bättre för sig en lördag kväll? idioter..
varför inte bara köra med en vanlig laglig skylt? :S svårt
Jag hade haft bilen i tre dagar.. Därför var det lite speciellt.. Satt ingen skylt på o jag hade bilen i ett annat garage än det vanliga. Dekalen fick jag hos en reklamfirma.  Var inga hål för en skylt heller, fler anledningar?

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
1 augusti 2008
#606
N0obee skrev:
Var ute och glänste med saaben.  Var ute i skövde och strögade lite.
inte långt ifrån där jag bor, finns det en kurva/korsning. Som jag kör
igenom. Saken är ju den att man inte får åka rakt ner. Privat väg/till typ skola osv.
så jag svängde glatt förbi utan att blinka. O vilka möter man? Jo polisen.

De slår på Blåljusen och stannar mig.

P- Du måste ha en jäkla byr bil!
J- Ehh?? vad då?
P- Ja du hade ju inte råd att köpa blinkers!
J- Jo då.  Det hade jag allt.
P- Säkert! varför blinkade du inte i korset här framme då?
J- För det behövdes inte, får ju inte ens åka ner där. "typ cyckelbana"
P- Kollar sig snopet omkring, Inser att han hade fel, Får jag se på körkortet.
J- jaoo,

Polisen kollar upp mig osv

P- Det var grönt. Se nu till att andvänd blinkers.
J- Ja det behövs "med glimten i ögat"
P- Muttrar o ger sig mot bilen.
J- Får syn på att polisen har Trasig framlampa smile
J-Sträcker mig ut ur ratan på min bil o vräker till. Var din bil dyr?
P- Vad då? *irreterad*
J- Trasig glödlampa ifram säger ja.
P- Det skall du skita i. Säger polisen. O hoppar in i bilen. Trampar på så det
skriker om saaben smile han blev as arg smile
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA klockren

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

flaggstångsknoppförgyllare
255 Inlägg
1 augusti 2008
#607
Det vanligaste polisen här i byn säger är ,nej inte du nu igen

varför gå på gatan när man kan krypa på trottoaren

336 Inlägg
2 augusti 2008
#608
P:Det gick lite för fort det där.
J:Nee Det gick i 50
P:Men hur for gich det
J:50

Diktator
968 Inlägg
2 augusti 2008
#609
polisen stod och kickade mopeden här om dan i 10 minuter innan dom gav upp och sa att jag skulle passa mig noggrant... sen stod jag och kickade den i 20 minuter innan han beslöt sig för starta så ja, jag förstår dom mycket väl

835 Inlägg
2 augusti 2008
#610
Kul att läsa! Vissa verkar ju få upp ögonen för att poliser är människor de med vilket är bra smile

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
2 augusti 2008
#611
Detta hände då inte mig. Men min kompis bror hade em supra och han var och åkte en kväll i Göteborg med hans andra lillebror, han var typ 16, så kommer polisen fram och kollar på "föraren" och säger
- Kan jag få se ditt kort?
- Ja.  (och plockar fram sitt leg)
- Men du är ju inte 18
- Nej men det går framåt ändå

Polisen ser fundersam ut, sen så såklart upptäcker han att föraren sitter på andra sidan

Inte första gången det händer för dom! hehe

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

Motivlackerare, lackerare
16 Inlägg
2 augusti 2008
#612
Polisen stoppade mig en gång och ifrågasatte dekalen jag hade i bakrutan.
Polisen: - "jaha, vad menar du med den där dekalen då??" (Det stod polis är inget yrke, det är en psykisk sjukdom)
Jag: - "Haha, det är en rolig grej som en polare smällde dit för att jag ska söka till polis!"
Polisen: - "Okej, då är det dig du syftar på eller??" Sen gick han till bilen :S

Lustigt folk de där...

Aerographic Artworks, motivlack

369 Inlägg
2 augusti 2008
#613
På väg hem från jobbet med en polare bakom ratten i hans 95a. Bakom kom en vit 740 sakta ifatt, hans lysen var väldigt högt ställda så det såg ut som han körde med hellyset. Kompisen blinkade med bromsljuset, blinkade med blinkers mm utan någon förändring. Han saktade ner kraftigt för att försöka få upp någon som helst uppmärksamhet. Till slut blir han förbannad och ger full gas iväg (ca 300häst) 740 ligger en bra bit bakom men sackar inte efter mer än 300mtr kanske. När vi svängde av motorvägen in mot stan så ser vi att nästan hela himlen blinkar blått. 
Vägspärr med tre polisbilar, vi trodde det va en olycka och ställde oss i kön. Gick två polismän och kollade bil efter bil. Tillslut när dom kom fram till oss och lyste på reg skylten så sa dom, Det är han!!! Med tuff hårda tag slet han upp dörren och bad både mig och min kompis stiga ut.. Det visade sig vara en polis utanför tjänst som hade kommit bakom oss, trott att vi körde onyktra pga av blinkandet och bromsandet osv.  Vi fick förklara och polisen lät oss köra vidare. Men så rädd som jag blev när dom sa "Det är han" har jag aldrig varit, man vet ju aldrig va min kompis har hittat på (;big_smile

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
2 augusti 2008
#614
_Robbzon_ skrev:
På väg hem från jobbet med en polare bakom ratten i hans 95a. Bakom kom en vit 740 sakta ifatt, hans lysen var väldigt högt ställda så det såg ut som han körde med hellyset. Kompisen blinkade med bromsljuset, blinkade med blinkers mm utan någon förändring. Han saktade ner kraftigt för att försöka få upp någon som helst uppmärksamhet. Till slut blir han förbannad och ger full gas iväg (ca 300häst) 740 ligger en bra bit bakom men sackar inte efter mer än 300mtr kanske. När vi svängde av motorvägen in mot stan så ser vi att nästan hela himlen blinkar blått. 
Vägspärr med tre polisbilar, vi trodde det va en olycka och ställde oss i kön. Gick två polismän och kollade bil efter bil. Tillslut när dom kom fram till oss och lyste på reg skylten så sa dom, Det är han!!! Med tuff hårda tag slet han upp dörren och bad både mig och min kompis stiga ut.. Det visade sig vara en polis utanför tjänst som hade kommit bakom oss, trott att vi körde onyktra pga av blinkandet och bromsandet osv.  Vi fick förklara och polisen lät oss köra vidare. Men så rädd som jag blev när dom sa "Det är han" har jag aldrig varit, man vet ju aldrig va min kompis har hittat på (;big_smile
haha fy fan..

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
2 augusti 2008
#615
vart inte stoppad dock men var på en fest på en strand igår kväll och jag körde för en gångs skull, men iaf så var det så livat så polisen kom... och när dom skulle åka så satt jag mig i min bil och då kör dom fram till mig och frågar



P. varför har du hål i huven?

J. nja vet inte, bättre kylning kanske

P. jasså, är det en turbo det där eller?

J. näe, bara en vanlig törtig 2,8a

P. jasså, klarar den inte av att kyla själv?

J. eeh joo, men nja jag vet inte, är väll mest för utseende kanske

P. jasså, ska det där vara snyggt då?

J. typ då


inge vidare kul, men polisen var så stöddig när dom frågade om huven smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Evolution Garage
1 299 Inlägg
2 augusti 2008
#616
_Robbzon_ skrev:
På väg hem från jobbet med en polare bakom ratten i hans 95a. Bakom kom en vit 740 sakta ifatt, hans lysen var väldigt högt ställda så det såg ut som han körde med hellyset. Kompisen blinkade med bromsljuset, blinkade med blinkers mm utan någon förändring. Han saktade ner kraftigt för att försöka få upp någon som helst uppmärksamhet. Till slut blir han förbannad och ger full gas iväg (ca 300häst) 740 ligger en bra bit bakom men sackar inte efter mer än 300mtr kanske. När vi svängde av motorvägen in mot stan så ser vi att nästan hela himlen blinkar blått. 
Vägspärr med tre polisbilar, vi trodde det va en olycka och ställde oss i kön. Gick två polismän och kollade bil efter bil. Tillslut när dom kom fram till oss och lyste på reg skylten så sa dom, Det är han!!! Med tuff hårda tag slet han upp dörren och bad både mig och min kompis stiga ut.. Det visade sig vara en polis utanför tjänst som hade kommit bakom oss, trott att vi körde onyktra pga av blinkandet och bromsandet osv.  Vi fick förklara och polisen lät oss köra vidare. Men så rädd som jag blev när dom sa "Det är han" har jag aldrig varit, man vet ju aldrig va min kompis har hittat på (;big_smile
Låter som att dom har väldigt lite att göra, å ville känna sig häftiga å dra upp en blokad. Vilka skämt... Måste vart läskigt dock!

Sky´s the limit...

1 268 Inlägg
2 augusti 2008
#617
MadeByMe skrev:
Detta hände då inte mig. Men min kompis bror hade em supra och han var och åkte en kväll i Göteborg med hans andra lillebror, han var typ 16, så kommer polisen fram och kollar på "föraren" och säger
- Kan jag få se ditt kort?
- Ja.  (och plockar fram sitt leg)
- Men du är ju inte 18
- Nej men det går framåt ändå

Polisen ser fundersam ut, sen så såklart upptäcker han att föraren sitter på andra sidan

Inte första gången det händer för dom! hehe
haha den polisen vart inte vaken wink
såg han inte att det inte satt någon ratt på vänster sida? tongue

rangerare
115 Inlägg
2 augusti 2008
#618
polisen här i falun har en väldig förkärlek för att stanna vita risiga bmw s... dummaste  ja fått höra av dem när de stannade mig för ca 7 gången prisis utanför jobbet..

P är du på väg till jobbet.
J jepp men de borde väl ni veta nu. (har för övrigt varsel kläder det står swebus på)
P bra du vet du hur man använder en sån här- sträcker fram alco testern
J mmm blåser ju inte i sånt ca 20 gånger på jobbet.
P bra du va nyckter den här gången också
J mmm
P förresten är de din bil
J mmm
P ok köp ny bil...


Bilmekaniker
1 354 Inlägg
2 augusti 2008
#619
balder-kittis skrev:
polisen här i falun har en väldig förkärlek för att stanna vita risiga bmw s... dummaste  ja fått höra av dem när de stannade mig för ca 7 gången prisis utanför jobbet..

P är du på väg till jobbet.
J jepp men de borde väl ni veta nu. (har för övrigt varsel kläder det står swebus på)
P bra du vet du hur man använder en sån här- sträcker fram alco testern
J mmm blåser ju inte i sånt ca 20 gånger på jobbet.
P bra du va nyckter den här gången också
J mmm
P förresten är de din bil
J mmm
P ok köp ny bil...
haha ja hade sagt köp en ny själv

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

1 364 Inlägg

Sök