2591
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
19 november 2008
#801
Blev stoppad på cykel för ca: 5 år sedan när jag var nere i oljehamnen i Malmö
när streetracing var som störst, 1500bilar vimlar runt överallt och kör som "idioter".

Jo gissa vem dom stoppar! Mig på cykel såklart, ändå hade jag reflexer fram och bak samt ljus, dessutom cyklade jag i snigelfart.
De klagade på att det inte fanns några reflexer på hjulen.

roll wtf?!

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
19 november 2008
#802
mickefixare skrev:
Det här hände för drygt 10 år sedan.

Jag åkte upp till kontoret för att prata med min transportledare. Efter en stund åker jag därifrån, något irriterad. Rullar på genom industriområdet o ut till stora vägen. Ser att det kommer en bil men jag stampar hårt o drar genom växlarna in mot stan. Preppad turbomotor som går riktigt bra.

Tittar hastigt i backspegeln o konstaterar att bilen jag såg innan va en målad polisbil. Hur kunde jag missat det? Bromsar hårt ner till 50 o fortsätter rulla genom stan.

Polisbilen följer på behörigt avstånd.

Kör genom centrum o svänger in på Willys parkering för att handla.

Polisen efter.

Jag parkerar o polisen glider upp brevid o en av gubbarna hoppar ur.

Jag sitter kvar i bilen för jag vet ju vad han vill. Kör ner rutan.

Han e ARG o stammar:
"Har du NÅN aning om hur fort du körde där borta,VA? Jag han inte ens få igång kameran!
Får se på körkortet?"

"Med alla dom här bokstäverna på körkortet borde du veta att köra bättre än så!"

Han tittar hastigt runt i bilen o får syn på min 1-åriga dotter i baksätet o tappar nästan luften.

Jag lyckas hålla mig lugn o förklarar att jag e sjukskriven pg av utbrändhet o att jag har lite svårt att hantera stress, att jag bråkat med min chef o att jag tog ut det på bilen.

Kommer inte ihåg exakt vad han svarade, men jag fick tillbaka kortet o poliserna åkte utan att skriva rapport eller nånting. Fick inte ens blåsa.



Jag har ingen aning om vilken hastighet jag höll men gissar på 170-180 på 70-väg.
Kör du så fort med din dotter i bilen och sen skryter om det på ett forum så är du en idiot, inget annat än en idiot.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

1 043 Inlägg
19 november 2008
#803
discokapten skrev:
Kör du så fort med din dotter i bilen och sen skryter om det på ett forum så är du en idiot, inget annat än en idiot.
nu handlar väl inte denna tråden om att skryta utan att berätta vad polisen har att säga när man blivit stoppad, sen att hoppa på någon med uttalanden kan du ju sluta med direkt och hålla för dig själv. sånt hör inte hemma här!


615 Inlägg
19 november 2008
#804
1. Varför flyr du för? Hur fort går den? -04
2. Vad var det där bra för, du vet att det blir böter nu va? -05
3. Händerna mot busshållskuren!!! -06 eller 07
4. Nu ligger ni jävligt illa till -06 eller 07
5. Jag vet för fan att ni är där, res er upp!! -07

6. Åkte fast på hojen när jag skulle skjutsa hem ett kk förra sommaren, hon var tyvärr totalt Mc-oerfaren så att sticka var inte att tänka på sad

Polis -Det gick lite fort det där, titta här
Jag -Mm, men jag skulle bara köra om en bil för jag låg i hans döda vinkel(sanningen är att jag sicksackade fram mellan bilar genom hela stan)
Polis -Nu kan du inte bjuda tjejen på bio ikväll
Jag -Det är inte min tjej och vi ska inte på bio
Polis -Mhm..

Han går bort en sväng till kollegan i polisbussen och kommer sen tillbaka.

Polis -Jadu, det blir ingen bio med flickvännen ikväll, det var väl onödigt att köra så fort
Jag -Jag ska ju inte på nån bio med henne, hon ska hem!

Let's stance!

60 Inlägg
15 december 2008
#805
1. Du...köp dej en trisslott
2. Fina blommor tongue morsans bil med rosa rattmuff med blommor på.

V40 1.6 -00

CNC operatör
280 Inlägg
15 december 2008
#806
Stanna annars släpper jag hunden!!!


, och det gjorde dem också :S andledningen behöver vi inte ta upp smile

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
15 december 2008
#807
1. Fräsch bil.
2. Snygg bil.
3. Ball bil grabben, vad fick du punga ut för den?
4. Sätt inte på nån jävla vinge på den bara!
5. Stäng av angeleyesen, annars är den hur läcker som helst.

Sen lite negativa kommentarer..

1. Det ska vara jänkare.. (Käftade emot och sa att det vet jag redan, därför jag har en Monza hemma och farsans GTO samt Charger -69 i garaget. fick tyst på han iaf..)
2. Äsch, BMW o BMW.. vad tror ni att ni kör egentligen? Ferrari?
3. Är det farsans?
4. Hade en likadan, jävla skitbil de där..

m.m... smile

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

157 Inlägg
15 december 2008
#808
Janosch skrev:
Har en polare som jobbade i sthlm. Men han bodde i kalmar..

Så han åkte hem torsdagnatten, och inte brukar det vara mycket människor ute då?
Så han körde sina 170km/h hemmåt, men han blev dock stannad på 70 väg i Norrköping, han blev då av med kortet och 4000:- i böter.

Han vart ju så jävla förbannad så han körde minst lika fort resten av vägen hem.
Tro det eller ej, han blev dock stannad i Västervik för samma förseelse.

Polisen: Körkortet tack!
Han: Nej tyvärr, det tog dom i Norrköping för en timme sedan (Skitle)

Haha
Sen fick han 4000:- i böter en gång till smile
såna  unga  ska ej ha körkort så rätt åt han

audi 100

Mekaniker
48 Inlägg
15 december 2008
#809
Blivit stannad ett flertal gånger.. var allmänt känd när jag i 18-19års åldern rullar omkring med min mörkblå Volvo 740. Hade polisradio på den tiden, så hörde ju när de slog en QP på bilen, brukade då stanna till vid första lämpliga ställe. Någon av de sista gångerna svarade stationen bara "de e ju han xxx som bor yyy"

Blev stannad för drygt ett år sen för att inte haft bälte, nekade hela tiden (mötte poliserna, och de vände efter mig) han blev mer och mer irriterad och ville vända allt jag sa till ett erkännande, gick till tingsrätt och fick böterna där istället smile
Hans kollega stod mest vid sidan och tittade på och hälsade på ungarna på dagis som låg brevid.

En annan gång, var precis när jag köpt min gamla 745 Turbo, så drog jag på fullt järn ut från stan (70km/h begränsning) ser i backspegeln efter några hundra meter att de är blåljus lite längre bort, svänger av och stannar på ett industriområde, varpå bilen dyker upp, passageraren far ur bilen, springer fram till mig, sliter upp dörren och undrar vad fan jag håller på med, skäller om att de måste gått för fort och bla.bla.bla.. tillslut säger han: tur för dig att vi har ett annat larm att åka på. så blir de inget mer av det.

Annars är de det vanliga:
saknar den här modellen blinkers?

Du körde med halvljus/dimljus (volvo 740) trodde jag skulle klara mig och tjaffsa lite, då insåg han att han haft fel och så fick jag 400kr till i böter smile

Andra gången jag blev stannad för tonade framrutor på ungefär en vecka, skäller han på mig och menar på att så får det inte vara, jag visar upp pappret som hans kollega skrivit tidigare och menar på att jag har väl iaf en månad på mig att fixa det? Det hade jag tydligen inte, så var tvungen att köra hem och ställa bilen direkt enl. polisen, annars blev de nya böter.

Team Chevy740

Bärs!
3 456 Inlägg
15 december 2008
#810
"-Vaddå vaddå, har du sett hur bilen ser ut?"
"-Hur f*n kan du låta henne köra den där, Är du dum i huvudet?"
roll
Senast redigerat av Aga_Diff (15 december 2008)

Garaget.org peakade 2008.

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
15 december 2008
#811
Var på väg hemåt med hästsläpet med häst i. Kommer in i poliskontroll mitt i en korsning, kör fram och stannar. Hästen flyttar lite på sig i släpet så polisen kollar bak och ser nervös ut.
"Går det bra att stå still eller?"
"Ja, annars lär vi märka det."

Har trasig halvljuslampa fram och mitt körkort är borta sen typ 2 år så jag funderar lite på hur dyrt det kommer bli...

"Blås här! Är det rätt vikter på släpet?"
"Jaa, det är 1400 på..."
"Ok, jag tror dig. Trafikpoliserna är noga med sånt vet du."
(tystnad)
"Jaha, vadå, får jag åka?"
"Japp, tack och hej."

Sen när jag åker därifrån kommer jag på att jag inte hade ngt bälte på mig heller.
Senast redigerat av ichibon (15 december 2008)

/ichi

Fisketokig
2 997 Inlägg
15 december 2008
#812
Enda gången jag pratat till en polis så var det när han var väldigt ivrig att få min "rulle" varpå jag svarade att det märks att han är polis och sa att det kallas minneskort och bara har funnits väldigt många år.

Men men en polis är inte mer än människa och trycker det på så gör det.

Det märks väl om man blir stoppad i framtiden. Sök då efter "gavleborgspolisen_allt_annat_an_valutrustad.jpg" eller liknande.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

284 Inlägg
15 december 2008
#813
Aga_Diff skrev:
"-Vaddå vaddå, har du sett hur bilen ser ut?"
"-Hur f*n kan du låta henne köra den där, Är du dum i huvudet?"
roll
hehe tongue

"schyssta kompisar du har, här ställer du upp och så får du sitta och köra den där jävla skrotbilen"

/Anna
Det man inte vet har man ingen aning om..

Large Cap
1 816 Inlägg
15 december 2008
#814
"Det är ingen formula 1 bana de här inte!"
Fick blåsa och visa körkortet, sen åka iväg.

7 274 Inlägg
15 december 2008
#815
"Vi stoppade ju dig förra veckan, fortfarande inget bälte och dimljusen igång"

Han var lagomt nöjd med mig då, dock slapp jag böter av någon anledning.


369 Inlägg
15 december 2008
#816
supersupra87 skrev:
Blev stoppad på cykel för ca: 5 år sedan när jag var nere i oljehamnen i Malmö
när streetracing var som störst, 1500bilar vimlar runt överallt och kör som "idioter".

Jo gissa vem dom stoppar! Mig på cykel såklart, ändå hade jag reflexer fram och bak samt ljus, dessutom cyklade jag i snigelfart.
De klagade på att det inte fanns några reflexer på hjulen.

roll wtf?!
Haha ägd :p big_smile

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

369 Inlägg
15 december 2008
#817
Åkte med min bror för ett antal år sedan i hans Jetta..
- Men lille pöjk, är inte den rattmuffen lite gay?  roll
Senast redigerat av _Robbzon_ (15 december 2008)

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

Leg. nöt
460 Inlägg
15 december 2008
#818
- Bilen, går den fort?
- Nä inte speciellt..
- De gick lite för fort o kurvan därbort!
- Nja, tyckte ja inte... Ja höll ju lagliga 50..
- Jaja, ta å blås nu å släng fram körkortet så kan du åka sen..

Kom på (o)frivilligt ställ i en ganska feldoserad kurva på 50 väg... Och ja, ja höll lagliga 50..
Förövrigt va de i min gammla 740..

SAAB

Avstängd
74 Inlägg
15 december 2008
#819
Blev invinkad på en 70 väg för typ 10 år sen!
de gick fort de där du sa tusse, kanske de svarade jag.. ingen idé o neka!
men du hade tur sa han, vadå tur? får ja inga böter lr fråga ja.
jo men första hastigheten jag fick på dig var 157km/h, men jag får inte mäta på så långt avstånd,
så andra gången han fick hastigheten på mig blev det 105km/h (gissa om ja tokbromsa när jag fick syn på dom!)
så dom va väldigt snåla och ville inte dra av några km!
blev av med lappen i 3 månader och 1200 i böter. va lite billigare att åka fort då! :-)

Jag har alldrig varit rädd för arbete!!
Jag kan stå hur nära som helst och titta på!!

230 Inlägg
15 december 2008
#820
Gasa på lite inne i samhället en gång med min gammla bmw 740 med bort plockad ljudämpare bak.
Sprang upp en polis bredvid mig och skrek in i bilen att han skulle kolla upp mitt regnumer. Gör de du svara jag och åkte smile

Och sen då jag vart av med körkortet och satt i bilen och såg sådär halvglad ut,
"de ser ut som du sålt smöret och tappa pengarna" med världens hånfullaste lendet


Sök