Blivit stannad ett flertal gånger.. var allmänt känd när jag i 18-19års åldern rullar omkring med min mörkblå Volvo 740. Hade polisradio på den tiden, så hörde ju när de slog en QP på bilen, brukade då stanna till vid första lämpliga ställe. Någon av de sista gångerna svarade stationen bara "de e ju han xxx som bor yyy"
Blev stannad för drygt ett år sen för att inte haft bälte, nekade hela tiden (mötte poliserna, och de vände efter mig) han blev mer och mer irriterad och ville vända allt jag sa till ett erkännande, gick till tingsrätt och fick böterna där istället
Hans kollega stod mest vid sidan och tittade på och hälsade på ungarna på dagis som låg brevid.
En annan gång, var precis när jag köpt min gamla 745 Turbo, så drog jag på fullt järn ut från stan (70km/h begränsning) ser i backspegeln efter några hundra meter att de är blåljus lite längre bort, svänger av och stannar på ett industriområde, varpå bilen dyker upp, passageraren far ur bilen, springer fram till mig, sliter upp dörren och undrar vad fan jag håller på med, skäller om att de måste gått för fort och bla.bla.bla.. tillslut säger han: tur för dig att vi har ett annat larm att åka på. så blir de inget mer av det.
Annars är de det vanliga:
saknar den här modellen blinkers?
Du körde med halvljus/dimljus (volvo 740) trodde jag skulle klara mig och tjaffsa lite, då insåg han att han haft fel och så fick jag 400kr till i böter
Andra gången jag blev stannad för tonade framrutor på ungefär en vecka, skäller han på mig och menar på att så får det inte vara, jag visar upp pappret som hans kollega skrivit tidigare och menar på att jag har väl iaf en månad på mig att fixa det? Det hade jag tydligen inte, så var tvungen att köra hem och ställa bilen direkt enl. polisen, annars blev de nya böter.