2903
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

77 Inlägg
24 januari 2009
#921
mastrovious skrev:
jerry885 skrev:
Jag och min kusin var påväg hem ifrån skövde en kväll, och när vi åkte igenom skara så möter jag en polis när jag kör in i rondellen, och såklart så vänder fanskapet.
Jag var lite nervös för jag har ett 6cm stort hål i avgasröret så den bluddrar och har sig som fan, men iaf så börjar han prata med mig.

Polisen- Vart är ni på väg då?
Jag- Vi är på väg hem från Skövde
Polisen- okej, och vem har du med dig?
J- Min kusin
Polisen- Sebastian eller?

När det visade sig att polisen kunde namnet på min kusin så flög min haka ner till knäna typ,

Sebastian- Ja det heter jag är det något problem?
Polisen- Dig ska jag tala med lite snart.

så fick jag blåsa och dom frågade lite om vems bilen var och så.

Sen visade det sig att dom letade efter någon Sebastian Bengtsson, som tydligen var efterlyst i skara haha och var jävligt lik min kusin haha smile

--------------------
En annan gång var jag och polaren på väg för att hämta min bil efter dagen efter en fylla, då han hade varit chaufför, så blir vi stannade i en alko-kontroll.

Polisen- Ja, du ska få blåsa här.
Polaren blåser.
Då börjar apparaten pipa som fan,
Polisen- Vad fan har du druckit?
Polaren- Äpple juice...?
Polisen- Vänta lite så ska jag hämta min kollega.
Tydligen hade hela apparaten flippat ur när han blåste haha, trodde polisens mätinstrument klarade mer än juice wink
Haha för äpplejuice.. coolt!
haha, typ smile polisen fick väl inte riktigt rätt intryck av polaren från början för han började pilla efter körkortet innan han sänkte stereon tongue


volvo244_rallycross
24 januari 2009
#922
mastrovious skrev:
volvo244_rallycross skrev:
mastrovious skrev:
Haha fan va lustigt.. åkte med polaren igår och blev såklart stoppade av farbror blå. Polaren låg i 110 på 90 väg och då kom civil farbrorn upp bakom.. Polaren e för övrigt utbildad jurist..
P: "Det här är inte din bil förstår jag!"
Polaren: "Varför inte då?"
P: "För att du kör som en jävla biltjuv. Har du körkort ens?"
Polaren: "Vad spelar det för roll? Du har ju redan dömt ut mig som person och kategoriserat mig bland alla kriminella. Det gör väl inte mig till mindre biltjuv om jag har körkort eller?"
Jag: HAHAHAHAHAHAHAHAHA
P: "Sluta spela dumsmart nu (öööh?!) och hit med körkort och regbevis. Blås här, för du har väl inte druckit så smart som du verkar?"
Polaren: "Nej, det skulle ju bryta mot paragraf XX(vilken nu fan det är, mot alkohol iaf)."
P: "Jasså, har du brutit mot den förr eller?"
Polaren: "Nej, utbildad jurist med inriktning på brottsmål, trodde jag du visste så bra människokännare som du verkar."
din kompis ska inte va så kaxig o kriminella gör ju olagliga saker o fortkörning är också olagligt så kan ju lätt hamna i den kategorin...fast de kunde väl inte din kompis hitta bland alla hans paragrafer...fjollträsk
HAha förlåt men vem fan är du å säga hur min polare ska vara? Jag hade blivit lika kaxig. Bara för att man är polis behöver man inte spela på det och kräkas ut massa sviniga kommentarer. Det var för övrigt kl 4 på morgonen, helt ensamma på motorvägen. Det är ingen katastrof. Å som biltjuv hade man ju nog kört i 110...
en som inte är kaxig mot polisen o inte försöker va något o säga va dukig jag är för att jag kan några paragrafer som jag har läst i en bok..jag en biltjuv kan väl åka i 110 lr kan han inte de?109 då?fan va löjligt...

627 Inlägg
24 januari 2009
#923
volvo244_rallycross skrev:
en som inte är kaxig mot polisen o inte försöker va något o säga va dukig jag är för att jag kan några paragrafer som jag har läst i en bok..jag en biltjuv kan väl åka i 110 lr kan han inte de?109 då?fan va löjligt...
Läst i en bok ja.. lagboken.. den poliserna ska följa och upprätthålla.. vilket gör poliserna till "lika duktiga" då eftersom dom också kan en del om den eller? Han e ju något, han är jurist. Haha bara för att man utnyttjar sin 5 åriga utbildning, innebär det att man försöker "va något" då? Kom tillbaka å skriv när du hajar min poäng och inte tar det jag skriver ordagrant. Som biltjuv hade du väl bränt på och inte stannat lugnt å fint..

EDIT: Säger för övrigt killen som på sin presentation skriver om att han tränar krav mage.. close combat.. helt appropå att försöka va något..
Senast redigerat av mastrovious (24 januari 2009)

We Ride Togheter, We Die Togheter!

Mollllgan
24 januari 2009
#924
mastrovious
EDIT: Säger för övrigt killen som på sin presentation skriver om att han tränar krav mage.. close combat.. helt appropå att försöka va något

Hahhahaha som du satte dit honom hahahahahah fa- så bra..

Volvo turbo trimmare
195 Inlägg
24 januari 2009
#925
var en gån cruising uppe i överkalix där ja bor. Hade min gamla 940 då. Några kompisar provocerade på att den som kunde lägga hårdaste stället runt den lokala affären då (ICA). Dom drog igång och slutligen min tur då. Attakerade kurvan dubbelt så hårt som alla andra kasta i 2an och la upp de perfekta stället. Veva i 3an och fortsatte kurvan. Direkt runt affären mitt i stället möter min grill polisbilens grill. Måste ha varit max 5cm ifrån polisbilen när jag passerade sidledes. Fan att möta snuten i den gärningen. Stannade sedan och polisen kom ut skrek och var stormtokig. Han bokstavligttalat slet ur mej ur bilen. Drog in mej i snutbilen och börja idiotförklara mej. Han skakade bara så arg han var. Hans kollega bad honom gå ut och lugna ner sig. Han gick vemodigt ut. Kollegan som satt kvar sa: "Du verkar ju iallafall kunna köra" och la av ett skratt. "Du slipper böter om jag slipper se bilen ikväll" sa han sedan. Så jag drog hem och bytte bil bara och sedan tillbaka. Så det finns faktiskt schyssta poliser

627 Inlägg
24 januari 2009
#926
_S40_ skrev:
mastrovious
EDIT: Säger för övrigt killen som på sin presentation skriver om att han tränar krav mage.. close combat.. helt appropå att försöka va något

Hahhahaha som du satte dit honom hahahahahah fa- så bra..
Aa ibland sitter dom som ett smäck! wink

We Ride Togheter, We Die Togheter!

627 Inlägg
24 januari 2009
#927
air_denka skrev:
var en gån cruising uppe i överkalix där ja bor. Hade min gamla 940 då. Några kompisar provocerade på att den som kunde lägga hårdaste stället runt den lokala affären då (ICA). Dom drog igång och slutligen min tur då. Attakerade kurvan dubbelt så hårt som alla andra kasta i 2an och la upp de perfekta stället. Veva i 3an och fortsatte kurvan. Direkt runt affären mitt i stället möter min grill polisbilens grill. Måste ha varit max 5cm ifrån polisbilen när jag passerade sidledes. Fan att möta snuten i den gärningen. Stannade sedan och polisen kom ut skrek och var stormtokig. Han bokstavligttalat slet ur mej ur bilen. Drog in mej i snutbilen och börja idiotförklara mej. Han skakade bara så arg han var. Hans kollega bad honom gå ut och lugna ner sig. Han gick vemodigt ut. Kollegan som satt kvar sa: "Du verkar ju iallafall kunna köra" och la av ett skratt. "Du slipper böter om jag slipper se bilen ikväll" sa han sedan. Så jag drog hem och bytte bil bara och sedan tillbaka. Så det finns faktiskt schyssta poliser
Haha fan va roligt.. i det ögonblicket du såg polisen måste du vart nöjd va? big_smile

We Ride Togheter, We Die Togheter!

687 Inlägg
24 januari 2009
#928
mastrovious skrev:
Haha fan va lustigt.. åkte med polaren igår och blev såklart stoppade av farbror blå. Polaren låg i 110 på 90 väg och då kom civil farbrorn upp bakom.. Polaren e för övrigt utbildad jurist..
P: "Det här är inte din bil förstår jag!"
Polaren: "Varför inte då?"
P: "För att du kör som en jävla biltjuv. Har du körkort ens?"
Polaren: "Vad spelar det för roll? Du har ju redan dömt ut mig som person och kategoriserat mig bland alla kriminella. Det gör väl inte mig till mindre biltjuv om jag har körkort eller?"
Jag: HAHAHAHAHAHAHAHAHA
P: "Sluta spela dumsmart nu (öööh?!) och hit med körkort och regbevis. Blås här, för du har väl inte druckit så smart som du verkar?"
Polaren: "Nej, det skulle ju bryta mot paragraf XX(vilken nu fan det är, mot alkohol iaf)."
P: "Jasså, har du brutit mot den förr eller?"
Polaren: "Nej, utbildad jurist med inriktning på brottsmål, trodde jag du visste så bra människokännare som du verkar."
Hade jag varit polis i det läget hade jag frågat om din polare inte har mer vett i huvudet än att bryta mot lagar som han själv skall försvara andra för.

Är man jurist så borde man ej bryta mot lagen om det så handlar om att gå mot röd gubbe till att köra för fort eller annat allvarligare. Pinsamt.

77 Inlägg
24 januari 2009
#929
Nehe skrev:
mastrovious skrev:
Haha fan va lustigt.. åkte med polaren igår och blev såklart stoppade av farbror blå. Polaren låg i 110 på 90 väg och då kom civil farbrorn upp bakom.. Polaren e för övrigt utbildad jurist..
P: "Det här är inte din bil förstår jag!"
Polaren: "Varför inte då?"
P: "För att du kör som en jävla biltjuv. Har du körkort ens?"
Polaren: "Vad spelar det för roll? Du har ju redan dömt ut mig som person och kategoriserat mig bland alla kriminella. Det gör väl inte mig till mindre biltjuv om jag har körkort eller?"
Jag: HAHAHAHAHAHAHAHAHA
P: "Sluta spela dumsmart nu (öööh?!) och hit med körkort och regbevis. Blås här, för du har väl inte druckit så smart som du verkar?"
Polaren: "Nej, det skulle ju bryta mot paragraf XX(vilken nu fan det är, mot alkohol iaf)."
P: "Jasså, har du brutit mot den förr eller?"
Polaren: "Nej, utbildad jurist med inriktning på brottsmål, trodde jag du visste så bra människokännare som du verkar."
Hade jag varit polis i det läget hade jag frågat om din polare inte har mer vett i huvudet än att bryta mot lagar som han själv skall försvara andra för.

Är man jurist så borde man ej bryta mot lagen om det så handlar om att gå mot röd gubbe till att köra för fort eller annat allvarligare. Pinsamt.
ett jobb är ett jobb, om man är läkare får man inte bli sjuk då? eller om man är kock, får man inte äta då?


627 Inlägg
24 januari 2009
#930
jerry885 skrev:
Nehe skrev:
mastrovious skrev:
Haha fan va lustigt.. åkte med polaren igår och blev såklart stoppade av farbror blå. Polaren låg i 110 på 90 väg och då kom civil farbrorn upp bakom.. Polaren e för övrigt utbildad jurist..
P: "Det här är inte din bil förstår jag!"
Polaren: "Varför inte då?"
P: "För att du kör som en jävla biltjuv. Har du körkort ens?"
Polaren: "Vad spelar det för roll? Du har ju redan dömt ut mig som person och kategoriserat mig bland alla kriminella. Det gör väl inte mig till mindre biltjuv om jag har körkort eller?"
Jag: HAHAHAHAHAHAHAHAHA
P: "Sluta spela dumsmart nu (öööh?!) och hit med körkort och regbevis. Blås här, för du har väl inte druckit så smart som du verkar?"
Polaren: "Nej, det skulle ju bryta mot paragraf XX(vilken nu fan det är, mot alkohol iaf)."
P: "Jasså, har du brutit mot den förr eller?"
Polaren: "Nej, utbildad jurist med inriktning på brottsmål, trodde jag du visste så bra människokännare som du verkar."
Hade jag varit polis i det läget hade jag frågat om din polare inte har mer vett i huvudet än att bryta mot lagar som han själv skall försvara andra för.

Är man jurist så borde man ej bryta mot lagen om det så handlar om att gå mot röd gubbe till att köra för fort eller annat allvarligare. Pinsamt.
ett jobb är ett jobb, om man är läkare får man inte bli sjuk då? eller om man är kock, får man inte äta då?
Tack. Dessutom tror jag inte alla poliser är lagliga konstant hela sitt liv. Att han körde i 110 på 90 väg var som sagt för att kl var 4 på morgonen.. helt själva var vi förutom civilen. Poängen här var att yttrandet från polisen var helt obefogat. Som om han själv inte kört lite för fort någon gång. Man är väl inte biltjuv och helt hjärndöd för att man kör 20 km/t för fort när omständigheterna är som dom är.

We Ride Togheter, We Die Togheter!

687 Inlägg
24 januari 2009
#931
jerry885 skrev:
ett jobb är ett jobb, om man är läkare får man inte bli sjuk då? eller om man är kock, får man inte äta då?
Om man är polis får man inte vara kaxig då? Ett jobb är ju ett jobb. Herregud vilket dåligt svar.

687 Inlägg
24 januari 2009
#932
mastrovious skrev:
Tack. Dessutom tror jag inte alla poliser är lagliga konstant hela sitt liv. Att han körde i 110 på 90 väg var som sagt för att kl var 4 på morgonen.. helt själva var vi förutom civilen. Poängen här var att yttrandet från polisen var helt obefogat. Som om han själv inte kört lite för fort någon gång. Man är väl inte biltjuv och helt hjärndöd för att man kör 20 km/t för fort när omständigheterna är som dom är.
Lag som lag? Det borde väl din välutbildade jurist kompis veta? Hade han ej brutit mot lagen så hade aldrig polisen yttrat sig eller hur.

56 Inlägg
24 januari 2009
#933
Råkade köra lite för fort och lite slalom på E6:an utanför Göteborg för några veckor sen. Blev stannad av en Polis som kommer fram till mig och säger till mig "Fräck bil du har, Den har du inte mycket nytta av om vi tar ditt körkort eller hur?" Jag förklarade varför jag hade kört som jag gjorde och sa att jag skulle lugna ner mig och sen fick jag åka vidare big_smile Anledningen till att jag körde som jag gjorde va för att en bil som låg en bit under hastighets gränsen helt plötsligt slänger sig ut i vänsterfilen utan att blinka precis framför mig, jag blev lite sur och resten får ni lista ut själva...

Avstängd
962 Inlägg
24 januari 2009
#934
Nehe skrev:
Hade jag varit polis i det läget hade jag frågat om din polare inte har mer vett i huvudet än att bryta mot lagar som han själv skall försvara andra för.
Du kan väll inte mena allvar?

274 Inlägg
24 januari 2009
#935
har blivigt stoppad så sjukt många gånger så har tappat räkningen..

men bästa var nog för några år sen när en kompis körde vi var in till filipstad vi 2 halv 3 på natten så kommer polisen upp bakom, ahopp nu blir vi stoppade sa vi, sen börja dom blinka me blå ljusen, polarn stannar på direkten, ena polisen kommer ut och börjar lysa me lampa o fråga va vi gjorde så långt hemifrån, då tyckte ju vi att det var så dött i stan så kunde lika gärna åka hit, ahaa okej säger han, visst du är ju ostraffad så vi tror dej, hur är det med resten av folket då, då kom den andre polisen o tog med våra leg till bilen.. kommer tbx efter nån minut och sa till oss att ni åker härifrån NU! fick polis eskort 2 mil.. haha

förra helgen kom ja me bmw:n genom stan sen ser ja hur ett jävla pucko springer ut mitt i vägen, fan en polis tänkte ja där, stannade för att få reda på att ja hade dimljusena på, slutade med att ja fick gå ur bilen förklara för honom varför ja var straffad, fick inte en krona i böter.. han sa att iom att ja var så trevlig så sket han i bakdäckena med smile 

helgen innan den så var ja fylla chaffis åt några polare, ute o sladda så mkt ja örka, höll kanske 100 på tvären ut genom stora rondellen, sen kommer polisen upp bakom, tänkte nu blire ett jävla liv, första dom sa, värkar gå rätt bra den där, vare du som var o körde istan förut? vilken tid frågade ja då? runt 12 sa han, nja sa ja var hos tjejen då, vadårå? nej det höll på att gå åt helvete där syfta han på då.. "åkte o S:a utan för krogen i stan runt 80" nja sa ja varenda invandrare åker ju e34 så det får du ta med dom, aa jo det är ju sant sa han, precis då började en godvän till mej som satt i passagerar sättet börja gorma och skrika så mkt han orka, VI HAR TJACK I BILEN, VI HAR TAGIT AMFETAMIN!!!!!!! helt totalt galen.. så dom fick lite annat att tänka på en bilkörningen..  sista polisen sa var att ja skulle hålla hårt i körkortet, o stirra på mej inann ja fick tbx kortet.. haha smile

fyllo

77 Inlägg
24 januari 2009
#936
Nehe skrev:
jerry885 skrev:
ett jobb är ett jobb, om man är läkare får man inte bli sjuk då? eller om man är kock, får man inte äta då?
Om man är polis får man inte vara kaxig då? Ett jobb är ju ett jobb. Herregud vilket dåligt svar.
För det första handlade mitt svar om jurister och inte poliser.
För det andra så är du en bäverpung
För det tredje så kör förmodligen den polisen precis som alla andra i trafiken för fort då och då.
Så ta och stoppa in nåt i munnen och yttra dig inte om saker när du inte förstår poängen.
Kör du alltid lagligt då eller?


CNC operatör
280 Inlägg
24 januari 2009
#937
jerry885 skrev:
Nehe skrev:
jerry885 skrev:
ett jobb är ett jobb, om man är läkare får man inte bli sjuk då? eller om man är kock, får man inte äta då?
Om man är polis får man inte vara kaxig då? Ett jobb är ju ett jobb. Herregud vilket dåligt svar.
För det första handlade mitt svar om jurister och inte poliser.
För det andra så är du en bäverpung
För det tredje så kör förmodligen den polisen precis som alla andra i trafiken för fort då och då.
Så ta och stoppa in nåt i munnen och yttra dig inte om saker när du inte förstår poängen.
Kör du alltid lagligt då eller?
Alla bryter mot lagen nån gång, även dem som kallar sej poliser

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra

77 Inlägg
24 januari 2009
#938
Smedhult skrev:
jerry885 skrev:
Nehe skrev:

Om man är polis får man inte vara kaxig då? Ett jobb är ju ett jobb. Herregud vilket dåligt svar.
För det första handlade mitt svar om jurister och inte poliser.
För det andra så är du en bäverpung
För det tredje så kör förmodligen den polisen precis som alla andra i trafiken för fort då och då.
Så ta och stoppa in nåt i munnen och yttra dig inte om saker när du inte förstår poängen.
Kör du alltid lagligt då eller?
Hahahah, Mognaden är på hög nivå när man kallar folk för bäverpung =P
blev så trött på hans seriösa snack om lagar o allt i helvete tongue


volvo244_rallycross
24 januari 2009
#939
mastrovious skrev:
volvo244_rallycross skrev:
en som inte är kaxig mot polisen o inte försöker va något o säga va dukig jag är för att jag kan några paragrafer som jag har läst i en bok..jag en biltjuv kan väl åka i 110 lr kan han inte de?109 då?fan va löjligt...
Läst i en bok ja.. lagboken.. den poliserna ska följa och upprätthålla.. vilket gör poliserna till "lika duktiga" då eftersom dom också kan en del om den eller? Han e ju något, han är jurist. Haha bara för att man utnyttjar sin 5 åriga utbildning, innebär det att man försöker "va något" då? Kom tillbaka å skriv när du hajar min poäng och inte tar det jag skriver ordagrant. Som biltjuv hade du väl bränt på och inte stannat lugnt å fint..

EDIT: Säger för övrigt killen som på sin presentation skriver om att han tränar krav mage.. close combat.. helt appropå att försöka va något..
jag behöver inte visa att jag är något som vissa andra som måste vara kaxiga mot polisen som en jävla fjortis..jävligt löjligt....krav maga heter idiot o sånt som du håller på med nu beror på att du är avis lr något annan skit
taskig barndom?något är ju fel iaf :S ...HAHAHAH...:S

volvo244_rallycross
24 januari 2009
#940
Kesler skrev:
volvo244_rallycross skrev:
mastrovious skrev:
Haha fan va lustigt.. åkte med polaren igår och blev såklart stoppade av farbror blå. Polaren låg i 110 på 90 väg och då kom civil farbrorn upp bakom.. Polaren e för övrigt utbildad jurist..
P: "Det här är inte din bil förstår jag!"
Polaren: "Varför inte då?"
P: "För att du kör som en jävla biltjuv. Har du körkort ens?"
Polaren: "Vad spelar det för roll? Du har ju redan dömt ut mig som person och kategoriserat mig bland alla kriminella. Det gör väl inte mig till mindre biltjuv om jag har körkort eller?"
Jag: HAHAHAHAHAHAHAHAHA
P: "Sluta spela dumsmart nu (öööh?!) och hit med körkort och regbevis. Blås här, för du har väl inte druckit så smart som du verkar?"
Polaren: "Nej, det skulle ju bryta mot paragraf XX(vilken nu fan det är, mot alkohol iaf)."
P: "Jasså, har du brutit mot den förr eller?"
Polaren: "Nej, utbildad jurist med inriktning på brottsmål, trodde jag du visste så bra människokännare som du verkar."
din kompis ska inte va så kaxig o kriminella gör ju olagliga saker o fortkörning är också olagligt så kan ju lätt hamna i den kategorin...fast de kunde väl inte din kompis hitta bland alla hans paragrafer...fjollträsk
Jag som trodde att bönderna kallade stockholm för fjollträsk? roll
är ingen bondjävel o stockholm behöver inte vara fjollträsk beror ju på folket som är på platsen/staden


Sök