Tryck_o_pys skrev:
tjenare.
har lite frågor ang ett bygge.
vilket sprut är "enklast" och bäst att använda? vad använder ni? har kollar runt lite men hittar inget större, hittade nira 7 för 35 tusen. men det har vi inte lust att lägga ut bara så.. så vad tycker ni?
vart skall man köpa hprofil? lg speed? vad är kvalliten?
vart tycker ni man skall köpa kolvar? (16v) kolvar.
skall man satsa på en mls packning eller en skärkants packning?
tillgång till mappning o bänkning har vi.
toppen skall lämnas på mira fräsning samt nya ventiler osv.
tacksam för all hjälp!
Läste snabbt din fråga, å har inte läst några andra svar så svarar med det jag vet.
VEMS v3.6 går loss på ca 8-9k kronor med all du behöver inklusive härva.
De får nog anses vara den billigaste bra lösningen. Självklart finns de dyrare och bättre sprut.
LG speed stakar håller hög kvalitet, har kört med dom själv i våran drifter utan några som helst bekymmer.
De är kopior på Eagle och Sten partners stakar är IDENTISKA, Japp, även Sten köper från Kina, oavsett va han påstår själv, de kan jag bevisa. Alltså Lg speed, billigaste man kan köpa så vitt jag vet, å ändå samma som alla andra.
16v kolvarna skall du INTE använda, de spricker i ringlanden.
Svarvade 8v turbo kolvar har funkat för oss, och ger ett lågt komp på 7-8:1 beroende på hur man svarvar.
MegaSquirt har jag själv varit förespråkare för, men har tröttnat totalt. Utan att gå in för djupt på de så blir d enkla svaret: låt bli, snåla nån annanstans, inte där, inte värt de. De kommer bli strul.