Verkar va ett skitgrymt event som absolutmåste planeras in i schemat. Dock kanske jag kan tycka att det är lite halvdyra priser för de mesta men men....har oxå lite frågor angående 402m-körningen. Lampa och tidkort? Är priset samma som "körning på banan" + licensen eller är det gratis eftersom de kanske är först över mållinjen som gäller? Antar att de är på flygrakan man kör i så fall.
när det gäller 402m så vet ja inom jan-feb månad om vi lyckas få dit tid osv. om inte blir det som ett vanligt streetrace på flygrakan.
Priserna för enbart 402m kommer bli billigare än för all annan bankörning. Priserna har vi pressat så mycket de går då ett sånt här event brukar vara lite dyrare. Kan nämna att det är en grymt skön bana att köra på som måste köras & upplevas.
skall ta reda på exakt info så fort som möjligt så återkommer jag.
Alla som någonsin har varit på Scandinavian Raceway borde inse vilken unik möjlighet detta är att få till en bestående, välbesökt träff mitt i Götaland. Banan i sig, logistiken, möjlighet till boende osv gör detta till en möjlighet att få till en riktigt bra träff. För de som inte vet, har det utkämpats rätt stora slag mellan fastighetsägare, länsstyrelse och kommun under relativt många år. Allt har handlat om banans framtida användningsområde. Till slut fick man till det och tvångsinlöste de som ägde närbelägna fastigheter i syfte att kunna nyttja banan för det som alltid har varit syftet.
De som enbart funderar på att åka...besök Småland. Ni hjälper till att bevara motorintresset genom att visa ert intresse och engagemang.
Jag själv kommer att finnas där..farsan och hans polare med bilar dyker upp. Mina motorintresserade vänner ska dit. Allt för att få till en permanent mötesplats på den motorstadio som en gång gav Ronnie Pettersson och Fittipaldi chansen att kämpa om F1-segern.
Alla som säger sig ha motorintresse måste inse att denna arena förtjänar mer! Besök evenemanget!
Efter dina mycket väl valda ord så kommer jag att dyka upp kör ifrån Skåne på fredags morgonen ska försöka få med mig fler bilar. Ser fram emot bankörningen tjingeling!