2985
Sök

Kapitän "The duke"

En mildare uppdatering av ett gammal custom objekt.

755 089 Visningar
Uppdaterades senast 4 augusti 2024
1 317 Inlägg
6 april 2017
Hahahahaha,,fick hela paketet i näven,för jäkla kul.....
kul de fgår framåt me bilen också..

2 517 Inlägg
8 april 2017
Trådstartare
smile Trevligt med lite respons.
Upptäckte att axeln har ett axialspel på ca 2mm, kopplade batteriladdaren & upptäckte att det var ganska mycket oväsen. hmm Nu funderar jag på om jag ska använda denna motor.
Den gammla motorn var bra mycket bättre........
Kollade lite på nätet efter något motstånd man kan använda till den gammla motorn.
& hittade detta:
https://www.conrad.se/H%f6glastmotst%e5 … 41_0241366

Tyvärr så är det 20st i varje paket......
Jag får se hur det blir. Eftersom infästningen till fläktvingepaketet behöver svetsas & centreras så blir det lite jobb med det.
& då har jag ändå kvar oväsendet i motorn som man kommer bli tokig på.......

Är det någon mer som kan vara intresserad av detta motstånd?

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)

10 164 Inlägg
8 april 2017
Tråkigt men borde ju gå hitta en annan duett/pv, fläktmotor om det nu inte går få tag i till opeln ?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

2 517 Inlägg
8 april 2017
Trådstartare
Djo skrev:
Tråkigt men borde ju gå hitta en annan duett/pv, fläktmotor om det nu inte går få tag i till opeln ?

big_smile jodå, man kan köpa nya till duetten för 1500:-. Annars funkar den gamla gör bra utan oväsen. Men då behöver jag ett motstånd. Överväger faktiskt att köpa motståndet ändå.

10 164 Inlägg
8 april 2017
Motstånd för att köra 12 volt på 6 volt motor ?

Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

2 343 Inlägg
8 april 2017
Ta ett motstånd från en tändspole. Fungerar säkert bra.

2 517 Inlägg
8 april 2017
Trådstartare
Djo skrev:
Motstånd för att köra 12 volt på 6 volt motor ?

Japp, ett effektmotstånd. tongue

2 517 Inlägg
8 april 2017
Trådstartare
MR_T skrev:
Ta ett motstånd från en tändspole. Fungerar säkert bra.

Kan ju kolla det åxå. big_smile

172 Inlägg
9 april 2017
Elfa säljer dessa 27kr+moms - rakt över disk i Solna. De kan även tänka sig att skicka det för någon fraktkostnad.
gå in på www.elfa.se. Sök sedan efter passiva komponenter>motstånd>trådlindade motstånd

2 517 Inlägg
10 april 2017
Trådstartare
-m skrev:
Elfa säljer dessa 27kr+moms - rakt över disk i Solna. De kan även tänka sig att skicka det för någon fraktkostnad.
gå in på www.elfa.se. Sök sedan efter passiva komponenter>motstånd>trådlindade motstånd

Tackar för tipset, ska kolla detta. big_smile

2 517 Inlägg
13 april 2017
Trådstartare
big_smile Äntligen så fick man tag på smålister till den nedre delen av bakdörrar & bakskärm.
Eftersom det är ett h-----e att få tag på dessa små lister (Om man inte vill betala en bra slant förstås.)
så har jag sneglat lite på amazonens lister som är ganska lika originalet. Är ett par mm bredare bara,
men finns inga som är så långa jag behöver. hmm
Var förbi Hh:s bilar i Floby (Harry Hermanson  http://www.volvodelar.se/ ) & kollade lite på olika lister som eventuellt skulle kunna passa.
Hittade 142 lister som var tillräckligt långa & som var lagom slitna som övriga lister på bilen är.
Dessutom har jag fått tag på en bakaxel som verkar vara bättre än den jag. big_smile
& så har jag fått hem lite clips till små listerna till grillen. tongue
Så min dag har faktiskt inte varit så illa får jag säga.
Fortsättning följer. smile

2 343 Inlägg
13 april 2017
Alltid kul när man hittar delar, hittade själv 4 fälgar idag smile

2 517 Inlägg
13 april 2017
Trådstartare
MR_T skrev:

Ja, visst är det. Kul big_smile har du lagt upp någon bild på dom?

2 343 Inlägg
13 april 2017
HG_ skrev:
MR_T skrev:

Ja, visst är det. Kul big_smile har du lagt upp någon bild på dom?

Nej ingen bild ännu, betalt nyss och hoppas det dyker upp ett gäng fälgar nästa vecka.

10 164 Inlägg
13 april 2017
Skönt hitta delar som passar funkar smile

294 Inlägg
14 april 2017
Kul med listerna. Tror en av mina långa tunna saknas men är ej säker, får väl hålla koll på 142 lister då smile

Hur ser din bladfjädring ut? Min har satt sig något och jag funderar på vad jag skall göra åt saken. Tycker mig minnas att du ordnade dina fästen i början av projektet, tänker du göra något åt bladen också eller ser de bra ut?

2 517 Inlägg
14 april 2017
Trådstartare
RobbanGBG skrev:
Kul med listerna. Tror en av mina långa tunna saknas men är ej säker, får väl hålla koll på 142 lister då smile

Hur ser din bladfjädring ut? Min har satt sig något och jag funderar på vad jag skall göra åt saken. Tycker mig minnas att du ordnade dina fästen i början av projektet, tänker du göra något åt bladen också eller ser de bra ut?

Listerna till 142:an är lättare att få tag på än originalet. (Finns ny tillverkade på vp autoparts.)
Om du ska byta till 142:ans lister så får du nog byta ut alla fyra listerna eftersom dom är kantiga.

Jag har ju original lister fast den korta modellen ute på tradera,
om man svetsar ihop dom & rätar upp dom så kan du få ihop till en. Men det är ju en del jobb förstås.

Pratade med Mårten på opusmotor, han sa att det finns en tysk som tillverkar sådana lister men då blir priset omkring 3000:- satsen & det är inte jag sugen på att betala just nu.

Ja, fästena bytade jag. ( Kolla in sid 3 & 5. ) Var så dåliga så det var tvunget.
Fjädrarna är i hyggligt skick i dags läget men kommer tas vid ett senare tillfälle.

555 Inlägg
16 april 2017
Skönt att det löser sig!
...och ...JA...Harry har det mesta eller kan lösa mycket.

2 517 Inlägg
22 april 2017
Trådstartare
big_smile & så tar vi en liten uppdatering.
Det blåser en j----a massa ute så det blir inte att montera någon gummilist till skuffluckan, lucka & framruta som jag hade tänkt göra i helgen. sad
Men, jag har fått gjort lite grejer i alla fall, monterat på en skraplist+kromlist på ena bakdörren & gjutit ett emblem & fått på den på aluplåten till handsfacksluckan.
Skulle ta & montera aluplåten på luckan, men då gick "skruvarna" av som sitter på plåten.
Surt. sad
Eftersom emblemet sitter med clips som inte är så lätt att plocka av utan att göra sönder emblemet så
känns det inte så roligt att ens försöka.
Har en annan plåt, men den är så sne & vind så det kanske blir till att köra med dubbelhäftande tejp i stället.
Jag kan visa en liten bild på handsfacksluckan som det är tänkt att det ska bli i slutänden i alla fall.
Jag målade emblemet med transparant svart färg som har till baklampor.
(Det är blixten som gör att det ser lite halvdant ut.)

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-94c76348613fdd3b385d8f17523be590.jpg

Sök