Dunder förkyld men orkade inte sitta hemma bara så åkte till jobbet och grov tvättade toppen så dä bara ä att visa upp den för jonas sen kan jag porta den och måla
Sedan ska den målas och slipa in ventiler å räkna ut kompförhållanden å så Kommer bli grymt :d
Yeeees nu bygger ajdén mitt grenrör :-D han punktar ihop dä så jag svetsar dä sen när jag har fått dä :-D Så vi får se när jag får grenröret! Stort tack till ajdén för detta
Och idag skickades mina kammar också! :-)
Talat mä mr tuning om koppling, så jag kan skicka in vev, koppling å remskiva på balansering direkt jag får rb30 underdelen :-)
Börjar sakta men säkert mä projektet nu innan vintern !
Skall vänta tills jag får min Ross Harmonic Balancer remskiva. Sen skall den skickas iväg för en extra kontroll/balansering. Du får lycka till med ditt byggande. Får se när mitt blir klart...
Skall vänta tills jag får min Ross Harmonic Balancer remskiva. Sen skall den skickas iväg för en extra kontroll/balansering. Du får lycka till med ditt byggande. Får se när mitt blir klart...
Jaha du kör inte orginal svängdämpare
Ja din motor kommer att bli sjukt intressant att se, spc när du har solida tryckare
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra mä stolarna.. jag vill gärna ha helgjutna stolar för dä ä snyggt men sen vet jag inte va skönt dä kommer att köra mä detta eftersom att bilen kommer gå på gatan (om bilprovningen tillåter dä )
Vill gärna höra ifrån er som har helgjuten stol och er som kör mä sportstol om hur ni tycker dä ä
Har bilprovningen någonsin sagt något om sådana stolar ?
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra mä stolarna.. jag vill gärna ha helgjutna stolar för dä ä snyggt men sen vet jag inte va skönt dä kommer att köra mä detta eftersom att bilen kommer gå på gatan (om bilprovningen tillåter dä )
Vill gärna höra ifrån er som har helgjuten stol och er som kör mä sportstol om hur ni tycker dä ä
beror inte de på hur bältet blir och gå mot kroppen i den stolen.. ja ska sätta i liknande stolar i min me.. men har original stolar jag sätter i till besiktningen.. bara du lånar dom om du vill.
beror inte de på hur bältet blir och gå mot kroppen i den stolen.. ja ska sätta i liknande stolar i min me.. men har original stolar jag sätter i till besiktningen.. bara du lånar dom om du vill.
Har suttit i en bil med helgjutna stolar, dock av billigare märke, uscha inte satt man länge i dom utan att få ryggskott.. Jag själv kör med justerbara, tkr det är mest lämpligast på gatan faktiskt
Har suttit i en bil med helgjutna stolar, dock av billigare märke, uscha inte satt man länge i dom utan att få ryggskott.. Jag själv kör med justerbara, tkr det är mest lämpligast på gatan faktiskt
Haha jaha så illa stolen jag hade i rallycross bilen fick man skavsår i röva av, men en dyrare stol ä nog mycket bättre:)
Jaha på så vis kanske vad ska du ha för stolar ?
Hur går dä mä din bil ?
Jag tänkte köra på sparco sprint stolarna.. testa lite olika ner hos speeding. å ja satt riktigt bra i dom iaf.
Ja hoppas min är färdig snart.. dom håller på å svetsar buren för fullt.
Jaha på så vis kanske vad ska du ha för stolar ?
Hur går dä mä din bil ?
Jag tänkte köra på sparco sprint stolarna.. testa lite olika ner hos speeding. å ja satt riktigt bra i dom iaf.
Ja hoppas min är färdig snart.. dom håller på å svetsar buren för fullt.
Okej va gött kanske ska kolla lite på hur di ä uppbyggda
Hittade bild på när jag hade satt dit catchtanken och grovt kapat till slangarna så jag ser ungefär vart allt hamnar. Sedan ska allt plockas ur igen för hela skuffen ska lackas. Sedan i mä allt igen och bygga in dä, kommer bli alu plåt som täcker allt så att det inte syns vid besiktningen. Efter besiktningen så tas plåtarna bort och man ser pumpstationen och catchtanken. Så därför lär allt byggas snyggt och seriöst som vanligt
Här står pärlan och väntar på att bli förflyttad till pappas garage ca 200 meter bort ifrån maskinhallen där dä finns värme Bilen kommer att stå på en brygga då dä kommer underlätta sjukt mycket att bygga allt under bilen. Då ska han få en riktig tvätt och slipas i motorrummet och skuffen för att sedan bli lackerad (äntligen)
Maskinhallen :-)
Jag ber så heeemskt mycket om ursäkt att jag inte har byggbilder och sånt! Men jag har inte börjat skruvat än med bilen eftersom att huset byggs fortfarande på huset men dä ä så nära att jag ska få börja skruva så ha gärna tålamod för dä kommer bilder och allt kommer bli helt brutalt!! :d