2740
Sök

Krockade idag"ARGHHHH" är riktigt förbannad!!!!!

*GULAN*
647 Inlägg
7 oktober 2006
Trådstartare
Det är så jävla störande att folk inte kan köra.
På grund av detta så hamnar andra i trubbel.
Jag krockade idag i tingsstadstunneln. Och det var en seriekrock som det heter.

Jag lägger in bilder på Gulan så får ni se. Jag som hade en massa drömmar om bilen.
Då blir det inte heller någon sista Race på bananpiren för min del heller.
SÅ JÄVLA FÖRBANNAD!!!!!

Wankel
1 080 Inlägg
7 oktober 2006
fan vad illa...vad var det som hände då?

MDS Västerås

*GULAN*
647 Inlägg
7 oktober 2006
Trådstartare
StiFf skrev:
fan vad illa...vad var det som hände då?

Det var fyra bilar inblandade. En bil längst fram som gasa och bromsade hela tiden. Bilen bakom den tvärbromsade så att bilen framför mig fick sladd och körde in i den och jag bromase men det var blöt underlag så jag körde in i honom.

Hoppas det går att förstå vad jag skrev.

Jag är lite orolig att jag skall få skulden själv. För det var ju inte mitt fel. Jag körde i 30 km/h Det var blöt underlag. Och trafik.

Rörpulare
1 453 Inlägg
7 oktober 2006
Men nu har du ju möjlighet att få ersätting av försäkrings bolaget för front och så. Och istället för att köpa en org kan du ju alltid försöka övertala dom till en värre front, oftast kan de vara så att de blir ettb illigare alternativ!

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

*GULAN*
647 Inlägg
7 oktober 2006
Trådstartare
nissan 200sx skrev:
Men nu har du ju möjlighet att få ersätting av försäkrings bolaget för front och så. Och istället för att köpa en org kan du ju alltid försöka övertala dom till en värre front, oftast kan de vara så att de blir ettb illigare alternativ!

Hörde det från en kompis också men jag vet inte hur jag skall gå tillväga. Har du någon aning om hur man gör?

Administratör
2 978 Inlägg
7 oktober 2006
Vi får hoppas att du inte blir av med kortet för vårdslöshet i trafik pga att du låg för nära sad hoppas bilen blir finare än "innan" mvh

En kopp av den svarta såsen...

Rörpulare
1 453 Inlägg
7 oktober 2006
Ne inte direkt men kan man inte ringa upp ditt försäkrings bolag och ta reda på hur detta kmr att gå till väga? för om dom säger att ja vii kmr att stå för kostnaderna så kan du ju alltid fråga om vilka summor dom kmr att lägga ut på varje specifik del och om de fattas nån kr kan du ju alltid erbjuda dej att lägga lite emellan?

"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

*GULAN*
647 Inlägg
7 oktober 2006
Trådstartare
nissan 200sx skrev:
Ne inte direkt men kan man inte ringa upp ditt försäkrings bolag och ta reda på hur detta kmr att gå till väga? för om dom säger att ja vii kmr att stå för kostnaderna så kan du ju alltid fråga om vilka summor dom kmr att lägga ut på varje specifik del och om de fattas nån kr kan du ju alltid erbjuda dej att lägga lite emellan?

Oki. då förstår jag. Problemet är att dom hade stängt idag så jag måste ringa dom på måndag och anmäla skadan.

Så man kan fråga dom hur mycket dom kommer lägga ut för varje del då.

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
7 oktober 2006
mr_persiano skrev:
nissan 200sx skrev:

Oki. då förstår jag. Problemet är att dom hade stängt idag så jag måste ringa dom på måndag och anmäla skadan.

det vet inte dom, dom kommer be om en offert från en AUDI verkstad och därefter kan du fråga vad varje del kostar...

man lever bara en gång så lev väl!

*GULAN*
647 Inlägg
7 oktober 2006
Trådstartare
Bullo skrev:
mr_persiano skrev:
nissan 200sx skrev:

det vet inte dom, dom kommer be om en offert från en AUDI verkstad och därefter kan du fråga vad varje del kostar...

Jaha oki då förstår jag. Men måste man laga sin bil hos audi eller kan man välja själv valfri verkstad?

Rörpulare
1 453 Inlägg
7 oktober 2006
Man tycker ju att dom borde vara glada om dom slipper audi verkstäder iaf enligt mina uppfattningar ej billiga!

375 Inlägg
7 oktober 2006
mr_persiano skrev:
Jag är lite orolig att jag skall få skulden själv. För det var ju inte mitt fel. Jag körde i 30 km/h Det var blöt underlag. Och trafik.

Tyvärr så är det enligt lag så att du är skyldig att hålla så pass långt avstånd till bilen framför att du kan stanna om denne skulle tvärbromsa så påkörning bakifrån brukar nästan alltid sluta med att det var bakomvarandes fel.
Hur fort du körde spelar oftast ingen roll och att det var trafik är ju ingen anledning jag tror dom godtar för att inte hålla tillräckligt avstånd så att du kan stanna. Var det dessutom blött på vägen så ska du också öka avståndet till bilen framför ytterligare än om det var torrt och fint väglag enligt lagen.
Inget illa menat mot dig jag hade säkert gjort samma sak själv och synd på den fina bilen.
Hoppas det löser sig för dig.
Senast redigerat av Dirk Diggler (7 oktober 2006)

671 Inlägg
7 oktober 2006
Om du hittar en verkstad som du litar på och du kan få fram en offert på samma jobb som är billigare så kommer troligen försäkringsbolaget att godkänna den verkstaden.

Du kommer att bli vållande för skadan på bilen framför, eftersom du inte lyckades bromsa så åkte du för nära. Underlaget skulle du tagit hänsyn till.

Rörpulare
1 453 Inlägg
7 oktober 2006
Men om de nu vorre så här borde ju nästan aldrig isf serie krockar vara försäkring ärenden, eller?

375 Inlägg
7 oktober 2006
nissan 200sx skrev:
Men om de nu vorre så här borde ju nästan aldrig isf serie krockar vara försäkring ärenden, eller?

Försäkringsärende blir det ju självklart ändå eftersom din trafikförsäkring täcker för den du kört på. Sen får du ju ändå ut för din bil om du har helförsäkring. Men har du bara trafik så får du sällan ut något för din egen bil om du kört på någon bakifrån varse det var seriekrock eller inte såvida inte dom bedömmer att du omöjligt kunnat stanna p.g.a skymd sikt eller liknande.
Senast redigerat av Dirk Diggler (7 oktober 2006)

Rörpulare
1 453 Inlägg
7 oktober 2006
Dirk Diggler skrev:
nissan 200sx skrev:

Försäkringsärende blir det ju självklart ändå eftersom din trafikförsäkring täcker för den du kört på. Sen får du ju ändå ut för din bil om du har helförsäkring. Men har du bara trafik så får du sällan ut något för din egen bil om du kört på någon bakifrån varse det var seriekrock eller inte såvida inte dom bedömmer att du omöjligt kunnat stanna p.g.a skymd sikt eller liknande.

Mm okey då förstår ja:)

*GULAN*
647 Inlägg
7 oktober 2006
Trådstartare
nissan 200sx skrev:
Dirk Diggler skrev:
nissan 200sx skrev:

Mm okey då förstår ja:)

Men problemet är att bilen framför var inte riktigt framför om man säger så. han försökte aväja till vänster så jag körde på han vänster bak om man säger så. Han var ute på andra fältet. Hm...
Får skriva allt detta i rapporten.  Men felet är ju egentligen han som var längst fram. som gasa och bromsa hela tiden. Jag tror det var några alkisar eller liknande. Och vi var ju inne i en tunneln så man kan ju säga att det var mörkt så man såg inte så bra. Hehe,,,, Vill inte att det skall vara mitt fel. för jag känner själv att jag inte gjort nåt fel jag låg ju ungefär 2 meter bakom. och när jag såg att det var stopp så bromsa jag och bilen liksom halka fram.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
7 oktober 2006
typiskt du sad

9 108 Inlägg
7 oktober 2006
Har du helförsäkring?

Eftersom han sladdade in i din fil (?) så tycker jag inte det ska vara ditt fel.

2 594 Inlägg
7 oktober 2006
hej synd på din bil här kommer lite råd vad du kan göra även fast ditt föräkringsbolag är stängt brukar man ändå kunna reg att skadan hänt antingen via telefon eller på deras hemsida,
sen när det gäller skadan kommer du troligen få punga ut med skälvrisk,men när du ska laga den bestämmer du skälv var du lämnar den har du nån polare som har värksta eller egetföretag desto bättre eftersom du skälv kan bestämma rätt mycket vill du tex sätta på en nyare front så är det inga problem så länge det är orginal bra va! sen betalar du bara skälvrisken till dom som gör jobbet och allt är frid och fröjd

Sök