2646
Sök

Subaru legacy turbo 1992 total renovering

Subaru legacy turbo som är något rostig, rosten ska bort. motorn ska ur samt inredning, allt ska snyggas till samt att ny lack ska på! det är 2 bliar som ska bli 1

11 321 Visningar
Uppdaterades senast 15 november 2012
373 Inlägg
17 november 2012
Nja, använder ni riktig grundfärg och topplack så kommer det hålla helt ok, det skulle väl inte bli någon bruksbil? Men visst ska den rulla mycket och på saltade vägar så är ju underredsmassa att föredra men även då är det ju viktigt att ni använder riktig färg under, epoxi och 2 komponent lack är det som gäller!

Jag har ingen bläster själv heller, som jag sa så brukar det inte vara så dyrt att lämna iväg till företag som blästrar och pulverlackar. Det står ju totalrenovering i rubriken... wink Den där bakvagnen behöver blästras.

Ja rost"lagningen" såg ju inte kul ut alls ju, eller är det jag som är sjuklig som tycker man ska laga så det ser ut som original... tongue
Senast redigerat av ImprezaGC8 (17 november 2012)

274 Inlägg
17 november 2012
ImprezaGC8 skrev:
Nja, använder ni riktig grundfärg och topplack så kommer det hålla helt ok, det skulle väl inte bli någon bruksbil? Men visst ska den rulla mycket och på saltade vägar så är ju underredsmassa att föredra men även då är det ju viktigt att ni använder riktig färg under, epoxi och 2 komponent lack är det som gäller!

Jag har ingen bläster själv heller, som jag sa så brukar det inte vara så dyrt att lämna iväg till företag som blästrar och pulverlackar. Det står ju totalrenovering i rubriken... wink Den där bakvagnen behöver blästras.

Ja rost"lagningen" såg ju inte kul ut alls ju, eller är det jag som är sjuklig som tycker man ska laga så det ser ut som original... tongue

jasså jag trodde den hade en bit ren metallplåt på höger sida under yikes? ungefär som att säga att en bil är felbyggd för att den står uppallad utan hjul tongue lagningen kommer bli så nära orginal som är nödvändigt NÄR DEN ÄR KLAR tongue  och det blir riktig lack så oroa dig inte (: angående bakvagnen så tycker iaf inte jag att de är så fel å slipa av den de som går och sen kolla vad som behöver göras på den wink man behöver ju inte blästra precis allt bara för skojs skull, för så kul tycker inte jag att de är iaf wink

så lugn å fin tills vi fortsätter uppdatera big_smile

Sök