Japp!
Vi rör oss ca 20min norröver, utmed roslagsbanan. När man öppnar dörren hör man fågelkvitter istället för Bromma flygplats.
Det var inget supertrevligt besök hos Upplands Motor för V50n, men min PST gav mig en rejäl genomgång av den tidigare anliggande bromsen. På högersidan satt bromsklossarna inte riktigt rätt vilket gjorde att de hade slitits ner nästan helt medan vänstersidan fortfarande såg relativt ny ut. Det som orsakade det visslande ljudet var metall mot metall! Eftersom klossarna på höger bak satt så snett och slitits ner ohyggligt fort, så hade det gått så långt att hakarna på ena klossen låg emot skivan.
Min PST visade hur "polerad rost" såg ut.
Jag är ärligt talat förvånad över att baken har kunnat bromsa ordentligt överhuvudtaget och att bromsvärdena på besiktningen föregående år har sett bra ut.
6500:- fattigare, men har nu nya skivor och klossar på bakaxeln och bilen frirullar mycket lättare samt bromsar jättebra. Sura pengar men det behövde åtgärdas, om vi säljer bilen framåt våren så får man se det som ett bra försäljningsargument. Sjysta bromsar är ju alltid najs liksom.
Jag tror att jag vet vilken Carbon du menar, såg den så sent som i... Onsdags. Tror att jag sett den vid Bromma Blocks ett par gånger, dessutom en tjej vid ratten varje gång och jag känner bara till en bunt killar som rattar CE.