4067
Sök

Halkbana i morrn i jönköping!

eXXoritas
8 oktober 2006
Trådstartare
Hejsan, ska göra min halkörning i morrn då smile
lite nervöst, men det ska nog bli kul!
Det mina frågor är:
Nån mer som har vart i jönköping o gort halkkörning där?
Vad går allt ut på?
Är det svårt?
kan man bli kuggad för misstag?

(Har hört att man ska köra på en bana med vått underlag lr något?)
tacksamm för alla svar o tips som jag kan använda tills i morrn smile

Mvh eXXoritas =P

358 Inlägg
8 oktober 2006
det är skitskoj! fy fan !!! är lite avis på dig!!

Fartdåre
286 Inlägg
8 oktober 2006
Halkbana är så J*vla roligt big_smile Du har inget att oroa dig för utan lyssna bara på vad han/hon säger till dig. Det största misstaget du kan göra är att inte kunna starta bilen eller släppa ratten och få panik när bilen börjar snurra och ha sig smile Meningen är att du ska uppleva och veta vad som händer vid vattenplaning t.ex. så du har absolut inget att oroa dig för att kugga eller så.

Lycka till smile

Gorgilus addictus
4 761 Inlägg
8 oktober 2006
OHH! Halkbana^^...så j*vla kul! jag har nog inte haft roligare^^

Allt för den där jävla hatten!

30 Inlägg
8 oktober 2006
Halkbanan var nog det bästa med att ta körkort förutom efter uppkörningen och man fick höra ordet "godkänd". Nej du har inget att oroa dig för, det är som sagt bara att följa instruktionerna och göra ditt bästa så kommer det gå skitbra. Det är inget prov utan bara en utbildning.

eXXoritas
8 oktober 2006
Trådstartare
ok tack alla detta ska bli kul smile

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
8 oktober 2006
det var det roligaste av allt när man tog körkort nästan så man kan betala för att göra de igen smile

331 Inlägg
8 oktober 2006
Jag va där för ca 3 veckor sedan! Va också nervös men du behöver inte oroa dig! Det var kul tongue Se upp för gubben de slänger ut i kurvan och på raksträckan! Den på racksträckan körde jag på 2 gånger (tur att han va gjord av skumgummi) Haha...Lycka till!

211 Inlägg
8 oktober 2006
Du behöver inte vara orolig för att inte klara den! Gör bara som du blir tilsagd och håll hastigheten, annars blir dom sura på dig wink
//Felix

eXXoritas
8 oktober 2006
Trådstartare
hehe jupp smile detta kommer bli kul, men sen är det ju abra teorin o uppkörningen kvar efter halkbanan och det är ju det som är det svåraste.. =/

Bas Connaisseur
436 Inlägg
8 oktober 2006
Jag har halkbanan dagen innan min 18årsdag big_smile den 19e oktober alltså hehe, alla säger typ att det inte går bli kuggad om man vet hur man kör bil så jag är inte så orolig smile

hoppas att du får det kul! big_smile

Mitsubishi COLT CZ 1.5T '06
Bas Connaisseuren! "Musik är inte musik utan bas!" Cerwin Vega &Rockford Fosgate <3
>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

30 Inlägg
8 oktober 2006
Man kan inte bli kuggad eftersom det är en utbildning. Men om du inte följer instruktioner och bryter mot regler kan de avisa dig från banan och du får boka om. Det är bara att lyssna på instruktionerna och reglerna. Sedan begär de inte att du ska lyckas med allt du gör, men du ska prova på och försöka.

Bas Connaisseur
436 Inlägg
8 oktober 2006
Jag ska bränna på som fan tongue

Mitsubishi COLT CZ 1.5T '06
Bas Connaisseuren! "Musik är inte musik utan bas!" Cerwin Vega &Rockford Fosgate <3
>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

draminbil.nu
1 382 Inlägg
8 oktober 2006
som alla säger, man kan inte kugga. Däremot kan man bli utsängd wink

30 Inlägg
8 oktober 2006
Haha kör inte för fort utanför banan bara för då blir dem sura, tro mig jag vet wink

eXXoritas
8 oktober 2006
Trådstartare
hehe smile tack för alla svar nu ska jag lägga mig så jag orkar allt i morrn börjar tidigt ^^ återkommer hur det gick i morrn kväll smile
had fint alla o tack för allt

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
9 oktober 2006
lycka till.. och som alla andra sagt.. du klarar det bara du lyssnar på instruktionerna

eXXoritas
9 oktober 2006
Trådstartare
Tja alla tack för alla svar smile har varit till stor hjälp!
klarade halkbanan i dag smile
riktigt kul asså, körde över den här dockan 2 grr tongue o brosmsträckan blev ca: 102 m på halkan i 70 km. haha det kan man ej tro, o utan halka när man kör i 70 blev bromssträckan ca: 20 m ;D
coolt som fan ^^

tusen tack !

Bara teorin kvar nu 31 okt och uppkörningen 6 nov, sen är jag nybliven förare om jag kalrar detta smile

kanske ska starta ny tråd om teorin? smile

mvh mattias

358 Inlägg
11 oktober 2006
hoppas att allt annat löser sig nu då wink lycka till!

124 Inlägg
11 oktober 2006
man kan ta halkan innan teorin o uppkörningen va?

Sök