3084
Sök

Ta Bort katalysatorn på peugeot 206 GTI!!

60 Inlägg
8 oktober 2006
Trådstartare
Tänkte bara kolla om det ger något o ta bort katten(Prestanda Mässigt) på min pegga 206??? ¨vart ska man sägga lambda sonden i så fall???

tackar på Förhand
MVH Junk3n

3 295 Inlägg
8 oktober 2006
jag tror nog att det gör ungefär +-0 hk... möjligt viss ett par stycken åt minus hållet.. dessutom blir det dryga böter ifall polisen kommer på dej utan katalysator..

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
8 oktober 2006
Slave_joe skrev:
jag tror nog att det gör ungefär +-0 hk... möjligt viss ett par stycken åt minus hållet.. dessutom blir det dryga böter ifall polisen kommer på dej utan katalysator..

Det blir ombesiktning och inget annat, det där med dryga böter pga "milöbrott" är en gammal myt som aldrig verkar dö ut.

736 Inlägg
8 oktober 2006
Kan nog göra lite effektskillnad? När volvo satte katt på sin B230 gick den ju från 136-116 hästar (visserligen nytt sprut), men mycket hade väl med katten att göra rätta mig om jag har fel. Min B200 utan katt har ju ex högre effekt än en b230 med katt...

4 Inlägg
2 november 2006
Eftersom peugeon är rätt lågt ställd från fabrik kan en sportcat eller cat-lös ge bra prestanda.
Hjälper inte så mycket utan öppet filter eller induction kit.

Luft in -> luft ut.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
3 november 2006
lordsilence skrev:
Eftersom peugeon är rätt lågt ställd från fabrik kan en sportcat eller cat-lös ge bra prestanda.
Hjälper inte så mycket utan öppet filter eller induction kit.

Luft in -> luft ut.

Men du, luftfilter ger plus 1-2 häst och det är ju inte massor... Utan cat kan det bli ett par till, och totalt 5 häst är ju inte värt dryga böter för miljösvineri... Ska det bli når så är det sportsystem även att det inte ger så mkt i förhållande till priset...

Sök