Fick kört ner till PSI MOTOR och köpt de sista grejerna vilket var sprut och bredbandslambda. Bilen i sig trilla igång igår och vi var ute och kände på grejerna direkt. Hade lite problem i början med värmen som ville skena iväg märkte rätt snabbt att utan värme i kupen och en varm och en kall slang till kylet så var termostaten inte riktigt kry, letade upp en gammal i garaget och gav ut igen, Just nu går den okej upp 0,4 i laddtryck men resterande får Pelle och Matte på PSI fixa i bänken. Det som står på agendan just nu är att byta lamell till en bättre och även passa på att byta låda när jag ändå har nere det då jag har en lite fräshare liggandes.
Glöm ej att gå in och gilla våran sida på Facebook för dagliga updates på min och polarnas bilderna Pejap Racing söker ni på då
Senast redigerat av Bitter_ (10 september 2014)
Ford Sierra M50 projekt (sfro)
Spacer.se - Sveriges största spacertillverkare
Fick bli ett lådbyte och lamell byte innan dyno dagen mest för att jag hade fräshare grejer liggandes. Dynodagen blev lyckad med bara en ledsen generator som ända nedslag. Efter att bytt den så kunde vi fortsätta dagen för att slutligen landa på 420hk och 530nm i maskin. Bra nöjd den skjuter på bra inte hysteriskt men betydligt bättre än de där 191hk som jag "nöjde" mig med ett tag .
Skönt att vara "klar" en hel vecka innan Gatebil nu ska jag bara byta en länkarm som är slut och fixa ett oljeläckage.
Ford Sierra M50 projekt (sfro)
Spacer.se - Sveriges största spacertillverkare
Gatebil var underbart. gött väder (inte för varmt, inget regn), bra körning och bilen bara gick och gick och gick. dessvärre vart det inte samma för polaren i sin helt nybyggda 242.
Följ Pejap Racing på Facebook för att följa hans uppbyggnad av den igen.
Ford Sierra M50 projekt (sfro)
Spacer.se - Sveriges största spacertillverkare
Har vart dålig focus på att updatera här men bilen har inte bara stått orörd.
Vart och körde en sista gång på Sturup innan bilen ställdes in för säsongen, det var blött och väldigt lärorikt fick lära mig att rycka i kryckan ordentligt lite väl ordentligt kanske för avsluta dagen med att kasa in i räcket. Som tur så hände nästa inget med bilen lite revor lite små bucklor ett pajjat avgassystem och ett skevt styrstag.
Så nu står bilen lite smått nerplockad och håller på med att bygga en ny framvagn. Målet är massa mer styrvinkel och kunna köra med krängare och att kunna köra så lågt som jag vill.
Håller även på att sortera ut utseendet lite också med en rocketbunny vinge, mk1 kofångare bak, rs sidokjolar och en ombyggd fram kofångare med en inbakad RS kjol.
Har börjat bli lite stressigt då målet är att allt helst ska vara klart lagom till april med en ny inköpt biltransport som behöver lite anpassning för min verksamhet så är där som vanligt mycket som ska göras på kort tid .
Ford Sierra M50 projekt (sfro)
Spacer.se - Sveriges största spacertillverkare
Hahahaha vilken pussy wagon du har hittat! Ser lite ut som om någon har kombinerat en Saab 9000, Ford Transit och MB T1
Haha ja nästan. Det är typ en Ford Transit i botten. så drivlinan och chassi är Ford sen har Leyland och Daf gått ihop och kommit fram till denna underbara kaross
Ford Sierra M50 projekt (sfro)
Spacer.se - Sveriges största spacertillverkare
Nu är framvagnen så pass klar så den är provmonterad frågan är om det går att köra just så här lågt men det återstår att se när skärmarna kommer tillbaka på bilen. behövs lite anpassning o plåtskärmarna fram varje fall. Kommer nog oavsett bli sjukt mycket trevligare att kolla på än förra året
Ford Sierra M50 projekt (sfro)
Spacer.se - Sveriges största spacertillverkare