Då var det dags att fimpa av den gammla nöd lösningen till växelspak och sätta dit ett ordentligt spakställ. Polaren som tillverkar spakställen som är universala till Zf, justerbara i alla leder.
Ford Sierra M50 projekt (sfro)
Spacer.se - Sveriges största spacertillverkare
Sjukt sega grejer på gång just nu. Massa små projekt påbörjade och ser inget slut på det. påbörjade en vevhusburk men kom på mitt i att fronten MÅSTE påbörjas och slutföras så man kan få lite ro i själen . Så just nu håller jag på att få ihopa modellen så jag kan sedan gjuta upp en plugg på den och sedan gjuta en ny i glasfiber dels för att spara vikt men även att jag är beredd på att den kommer åka på stryk i år så kan vara bra att kunna gjuta upp en ny om det behövs. Målat lite grejer som jag slipat och svetsat i. Slängde även dit en till avluftning i ventilkåpan ihop om att det ska skona motorn lite när vi ska ladda på lite mer i år. Testade även struktur färg för första gången och blev rätt nöjd med resultatet faktiskt. Nästa gång får vi fan hoppas på att fronten är klar .
Full upp med fronten trodde bara det skulle gå att integrera bräddaren i fronten men med den nya framvagnen så var det inte tillräckligt så tröttna på alla små ingrepp jag försökte med och bara satte kapen i den för att göra ordentligt med plats. Får se om slut produkten blir som jag tänkt men just nu får det helt enkelt bara bli något känner jag och isåfall göra om senare om jag inte blir nöjd.
Hade en polare till att hjälpa mig att svarva av svänghjulet så nu ska där bli lite bättre tryck på den nya lamellen som kommer på också.
Sedan en annan polare som fixade en lite schystare handbromsspak som matchar växelspaken senare.
Händer lite i garaget. den där förbannade fronten har nästan tagit all min tid men igår blev jag klar med formen så nu ska den bara lackas och låta den stå till sig några dagar och sen gjuta upp den i glasfiber. i övrigt så har spridarna kommit från racetronix. blir deka 875cc i år något jag skulle kört med förra året men råkade köpa 630cc . så planen är ner och kör den hos PSI igen och ladda på lite bättre denna gången.
Polaren har hjälpt mig att svetsa lite alu, en kopp till bromsvätske behållarna och en vevhusburk. Fick blir ett nytt ändrör då det andra blev lite skrot efter smällen på Sturup, denna gången fick det bli 3,5" och en lite schysst rf plåt runt det. Klätt dörrsidorna också, inte en dag för sent kan man tycka .
Det matas på allt vad det går nu. knappt gasglad nu när värmen kommer och soltimmarna bara bli längre och längre .