den är byggt på en b230 turbo botten del för oljekylning, med smidda stakar , originalvev, kompsänkta 16v kolvar. nya vev ovh ramlager , nyhonade lopp och nya kolvringar. ARPbultad topp och skärringspackning. toppen är 16v topp med hårdare fjädrar spänningstryck kommer jag tyvärr ej ihåg. originalventiler som är inslipade och original kammar. original insug med 1680cc spirdare och nuke spridarbrygga. hemmasmidd grenrör med hx40 turboaggregat. original spjällhus med 850:ins spjällhusgivare. ställbar bränsletrycksregulator. 6puckad lamell. Megasquirt V3.0 MB insprutningssystem
Msd tändspole.
ankopplar med riktig stålomsbunden slang , fuelcell på ca20 l och dubbla bosch 044 pumpar och dubbla specialfilter
och det blir att inhandla en ZF låda nu näst
göra eget oljetråg i aluminium skiva inköpt
så jag får ner motorn i bilen samt nytt grenrör vill ju ha låg tyngdpunkt.... även motorfästen
Kanske göra ett nytt insug bara för att det är skoj kanske lite mer funktion + det e motor porr ska bli glad när man öppnar huven
jag kommer även byta till ställbara kamdrev, och lite småfix oljepump tex