2479
Sök

DRIFT Nissan 200sx S13,5

Drifting bygge i full fart med en Volvo 16v spis turbo BMW m3 låda fullbur och mycket godis, och allt detta för att köra ProInt i sommar mycket som skall göras men vill man så kan man ;)

52 503 Visningar
Uppdaterades senast 24 mars 2013
11 Inlägg
21 november 2012
#41
Antingen en sr20det motor eller rb26 alternativ 2jz. men sr20det motorn väger inte lika mycke och är smidig å regga in i en s13.


110 Inlägg
21 november 2012
Trådstartare
#42
ha ha va då regga in wink nä du volvo blir det billigt bra kraft och jävla kul och som sagt innan..... kan ju för he... inte åka SVENSK drifting serier... utan något riktigt Svenskt i bilen winkwinkwink


ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
22 november 2012
#43
krävs så mkt mer för effekt i en b23ft än en sr20 typ men smaken är som baken big_smile

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823

110 Inlägg
22 november 2012
Trådstartare
#44
Nomenia skrev:
krävs så mkt mer för effekt i en b23ft än en sr20 typ men smaken är som baken big_smile

ha ha ja min e de då fan inget fel på smile


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
22 november 2012
#45
Lovar dig att du klarar dig utan wisefab eller något annat första året.! Bättre å lära sig köra med gränser!!

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
22 november 2012
#46
gassatan skrev:
Nomenia skrev:
krävs så mkt mer för effekt i en b23ft än en sr20 typ men smaken är som baken big_smile

ha ha ja min e de då fan inget fel på smile

nej nej det säger ja inte heller.. missuppfatta mig inte smile

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823

110 Inlägg
22 november 2012
Trådstartare
#47
Nomenia skrev:
gassatan skrev:
Nomenia skrev:
krävs så mkt mer för effekt i en b23ft än en sr20 typ men smaken är som baken big_smile

ha ha ja min e de då fan inget fel på smile

nej nej det säger ja inte heller.. missuppfatta mig inte smile

ha ha nej då det e lugnt smile


110 Inlägg
22 november 2012
Trådstartare
#48
ToTTeN skrev:
Lovar dig att du klarar dig utan wisefab eller något annat första året.! Bättre å lära sig köra med gränser!!

jag har alltid gått in för det jag tycker är kul och intressant och min tanke är att SKA man göra något så gör man det ordentligt med en gång........ annars så skiter man i det.... eller det e så jag funkar cool
sedan att jag inte kommer kunna hantera bilen och effekt mm ........ ja det e la bara vänta och se.. eller???? tongue


system7
737 Inlägg
24 november 2012
#49
har du dörrsidor i bilen?

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org

110 Inlägg
24 november 2012
Trådstartare
#50
I_am_lost1 skrev:
har du dörrsidor i bilen?

nej och det ska jag inte ha.... men har liggandes.


110 Inlägg
24 november 2012
Trådstartare
#51
Jag har varit och hämtat en riktigt grym 16v turbo "volvo" motor idag smile och intercooler samt komplett bränslesystem mm mm

det kommer bilder och mer info om motor och bräsle samt lite uppdatering om karossen lite senar i kväll
lite tråkigt att buren ej har kommit i veckan men va fan har ju annat att göra så det blir bur bygge till nästa helg istället smile

ha de gött så länge


110 Inlägg
24 november 2012
Trådstartare
#52
den är byggt på en b230 turbo botten del för oljekylning, med smidda stakar , originalvev, kompsänkta 16v kolvar. nya vev ovh ramlager , nyhonade lopp och nya kolvringar. ARPbultad topp och skärringspackning. toppen är 16v topp med hårdare fjädrar spänningstryck kommer jag tyvärr ej ihåg. originalventiler som är inslipade och original kammar. original insug med 1680cc spirdare och nuke spridarbrygga. hemmasmidd grenrör med hx40 turboaggregat. original spjällhus med 850:ins spjällhusgivare. ställbar bränsletrycksregulator. 6puckad lamell. Megasquirt V3.0 MB insprutningssystem
Msd tändspole.

ankopplar med riktig stålomsbunden slang , fuelcell på ca20 l och dubbla bosch 044 pumpar och dubbla specialfilter

och det blir att inhandla en ZF låda nu näst
göra eget oljetråg i aluminium skiva inköpt smile så jag får ner motorn i bilen samt nytt grenrör vill ju ha låg tyngdpunkt.... även motorfästen
Kanske göra ett nytt insug bara för att det är skoj kanske lite mer funktion + det e motor porr ska bli glad när man öppnar huven

jag kommer även byta till ställbara kamdrev, och lite småfix oljepump tex


system7
737 Inlägg
24 november 2012
#54
kommer nog bli bra det där, men är dom där motorena så hållbara då? smile

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org

110 Inlägg
24 november 2012
Trådstartare
#55
I_am_lost1 skrev:
kommer nog bli bra det där, men är dom där motorena så hållbara då? smile

allt e relativt beror ju på lite men betydligt bättre och mer vrid än en ca18det wink


system7
737 Inlägg
24 november 2012
#56
gassatan skrev:
I_am_lost1 skrev:
kommer nog bli bra det där, men är dom där motorena så hållbara då? smile

allt e relativt beror ju på lite men betydligt bättre och mer vrid än en ca18det wink

ja de är ju lätt att få tag i nytt om det rasar smile men ca18det motorena är väldigt varv tåliga smile

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org

110 Inlägg
24 november 2012
Trådstartare
#57
I_am_lost1 skrev:
gassatan skrev:
I_am_lost1 skrev:
kommer nog bli bra det där, men är dom där motorena så hållbara då? smile

allt e relativt beror ju på lite men betydligt bättre och mer vrid än en ca18det wink

ja de är ju lätt att få tag i nytt om det rasar smile men ca18det motorena är väldigt varv tåliga smile

inte de jag haft ha ha wink


system7
737 Inlägg
24 november 2012
#58
gassatan skrev:
I_am_lost1 skrev:
gassatan skrev:

allt e relativt beror ju på lite men betydligt bättre och mer vrid än en ca18det wink

ja de är ju lätt att få tag i nytt om det rasar smile men ca18det motorena är väldigt varv tåliga smile

inte de jag haft ha ha wink

men hur många häftar tror du att du kommer få ut? smile

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org

110 Inlägg
24 november 2012
Trådstartare
#59
I_am_lost1 skrev:
gassatan skrev:
I_am_lost1 skrev:

ja de är ju lätt att få tag i nytt om det rasar smile men ca18det motorena är väldigt varv tåliga smile

inte de jag haft ha ha wink

men hur många häftar tror du att du kommer få ut? smile

ca 600-700hk på SPRIT wink eller 500????


system7
737 Inlägg
24 november 2012
#60
de låter grymt 500hk räcker nog lol

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org


Sök