3653
Sök

Blöt matta på förarsidan och immiga rutor - Volvo S70 98a

Zentix
32 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
Hej!

Har problem med att på min förarsida så är mattan dygnsur och har problem med immiga och feta rutor nu när det börjar bli lite kallare. Har även sett att bilen dricker mycket kylarvatten/glykol.

Snackade med min flickväns far som sa att det lät som att det var varmepaketet som var sönder.
Kan det vara så och hur bytar man då det och vad kostar ett nytt?

Tack på förhand!
//Markus
Senast redigerat av Zentix (20 november 2012)

2 763 Inlägg
20 november 2012
Zentix skrev:
Hej!

Har problem med att på min förarsida så är mattan dygnsur och har problem med immiga och feta rutor nu när det börjar bli lite kallare. Har även sett att bilen dricker mycket kylarvatten/glykol.

Snackade med min flickväns far som sa att det lät som att det var varmepaketet som var sönder.
Kan det vara så och hur bytar man då det och vad kostar ett nytt?

Tack på förhand!
//Markus

Det ÄR ditt värmepaket som är trasigt.

Volvo - For Life

341 Inlägg
20 november 2012
Du får riva hela instrumentbrädan för att kunna byta det. Är inte så jobbigt på din bil

Zentix
32 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
Är det en sådana här jag ska ha ny? http://www.skruvat.se/Varmeelement-varm … 12561.aspx

samt hittade lite bilder på http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php … 0d50078b6c

Stämmer dessa bilderna ?

MVH
Markus

341 Inlägg
21 november 2012
Det är den du ska ha ja. Verkar som det går utan att ta bort brädan, jag bytte dock evaporatorn till ac:n, som sitter längre in i paketet, då måste man ta ur brädan

Sir
935 Inlägg
21 november 2012
om det är samma på gamla s/v70 som på v70n så bort med knäpanelen under ratten och rattstången. sen är det bara släppa rören och dra ut det åt vänster. töm bara kylsystemet först, blir jäkligt blött i bilen annars.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??

1 160 Inlägg
21 november 2012
jag hade provat kylarcement först

Sök