|| Motor på plats, DP, screampipe's, Japspeed mm.. || Emiiilz's Smidda Tiger Nissan Skyline R33 ~700WHP mål!
Få en grym Skyline R33 som ska brukas för bankörning, gatan samt stå på utställningar! Den ska inte bara se häftig ut utan även gå som en sån här bil bör göra! Bilen kommer stå klar in på våren 2015. Följ gärna projektet, ni blir... Visa mer
Idag har toppen hamnat på plats samt alla remmar o fläkten
ARP Topp Bultar..
Fick dra iväg till KD o skaffa en 1/2 12 kant hylsa for o kunna skruva dit ARP bultarna, strl 13 12 kant glappade lite för mycket tyckte jag, så istället för o dra runt. Ska även momentdra dessa sedan, vad kör ni, 100nm/110nm eller 120nm? 120nm känns mycket..
Provade o montera grenröret samt turbon för o se hur det passade och sådär! Passade inte alls bra då flänsen på grenröret har fel vinkeln så turbon hamnar "över motorn". Och ena ventilkåpan går inte och få på plats, kontaktade Jspec om detta så får se vad jag får för svar där ifrån. Blir även tight med avgasröret. Konstigt nog gick det och stänga motorhuven ialf, lär inte vara något spel imellan så turbomössa lär jag skaffa så inte färgen smälter
Ser ju riktigt bra ut! Stolarna och lackeringen av grejer blev skit snyggt! Tummen upp Btw, premiär lagd!
Tackar Daniel
Fick till svar av Jspec idag att grenröret ska vara sådär. Han skickade lite bilder på olika motorer med samma grenrör o det såg ut och vara lika. Skumt tkr jag, visst turbon är stor men så jäkla stor är den inte.. Får väl bli o svetsa om flänsen o göra den rak istället så ska det fungera, se om jag kan skippa spacern också och modda ihop något annat, inte bra o vara för nära motorhuven
Vf ha spacern ? Yes grenrören är faktist byggda så av någon konstig anledning Dom klarar av. Race agg. Men inte större last bils snurror mm Har sj kapat o pressat ner min fläns för få plats men som sagt vf den monsterflänsen förlångningen överhuvu taget
Vf ha spacern ? Yes grenrören är faktist byggda så av någon konstig anledning Dom klarar av. Race agg. Men inte större last bils snurror mm Har sj kapat o pressat ner min fläns för få plats men som sagt vf den monsterflänsen förlångningen överhuvu taget
Vad är den snurran god för
Det är T4 anslutning på snurran tyvärr, killen hävdade att det var T3 men väl turbon i handen visade det sig och vara T4. Så det är allså en adapter imellan T3->T4! Hade helst skippat denna men hade tänkt mig o modifiera lite så jag slipper den där långa spacern. Turbon är en HX40 så den är ju god för en bit över 500hk utan problem.
Var det besvärligt och få ner flänsen tkr du?
DanneMo skrev:
Trist med grenröret ju men det fixar du ny platta på till T3 fläns sen jäklar i havet
Ja lite trist.. Lär fixas, pappa får dra igång med svetsen så blir det att bra svetsa pinne är inte min grej ialf..
Är inga problem. Kapa en bit ner från flänsen. En v skåra o knacka ner. Så den blir mer plan svetsa sen o vips kommer det gå få plats utan plattor osv ioförsig ska du nog passa på byta till rättfläns nu tycker ja då har du juh ännu friare händer o leka med platsen av snurrA
Hx40. Monster stora utvändigt. Klumpiga men kommer gå fint sen. Mums
Inte tillgång till det, sen tror jag pinne blir bättre, bara det inte bränner igenom
ThomasNyqvist skrev:
Är inga problem. Kapa en bit ner från flänsen. En v skåra o knacka ner. Så den blir mer plan svetsa sen o vips kommer det gå få plats utan plattor osv ioförsig ska du nog passa på byta till rättfläns nu tycker ja då har du juh ännu friare händer o leka med platsen av snurrA
Hx40. Monster stora utvändigt. Klumpiga men kommer gå fint sen. Mums
Yes kommer bli som så att jag kapar upp o svetsar flänsen rak. tar nog och kapar bort T4 anslutningen på spacern och ser om det går och få på den på grenröret sen. Ja HX40 är inte den minsta turbon, förhoppningsvis lär det pinna på sedan
Inte hänt så speciellt mycket idag, mest bara smått pill.. Borstade upp aluminiumet på spjällhuset så det såg fräschare ut då detta kommer användas sedan på nya plenum insuget. Sätte även dit en ny "adapter" till oljereturen, enkelt o bara trä på en slang sedan, kommer komma nå liknande uppe på turbon sen. Men de bästa på dagen var väl att min AEM Bredbandslambda hade kommit fram!
Inväntar nu Plenum Top Mount insug samt 740cc Spridare, hoppas det kommer nästa vecka
Det känns som det bästa är att sälja HX40in och satsa på något mindre agg Får troligtvis bygga om flänsen på grenröret ändå, men tror knappt HX40in kommer gå dit även om grenröret byggs om då ett 4" avgasrör ska på bakom i det lilla utrymmet som finns kvar där.
Men mycket mindre får det inte bli, HX35 är det som lockar mest o förhoppningsvis lär jag kunna få ut minst 400 närmare 500hk med detta ändå..
Fått hem mina JECS 720cc spridare idag ifrån USA, såg trevligt ut Fuelrailen fick sig även en skvätt vit färg o lite klarlack över..
Sen har jag en fråga.. Vad för färg ska bromsoken ha? Funderar skarpt åt det vita hållet, vad tror ni om det? Svart kommer inte synas och med orange kommer det bli för mkt orange tror jag? säg vad ni tycker.
Nya och flödestestade spridare!
Beställde även idag 2st 52mm ProSport vattentemp samt Vacuum mätare. Då blir alla mätare i bilen likadana, bara bredbandslambdan som skiljer sig åt