2809
Sök

Den STORA Xenon & Led tråden

2 041 Inlägg
27 oktober 2013
Racso skrev:
patrikke skrev:
Racso skrev:
Körde 3 SIM med 100w halogen förra vintern.
Dom är konverterade.
Tycker kanske att man borde ha valt åtminstone 55w när man ändå konverterar?

Är priset och kittet rätt så är det inget att fundera på, tycker jag.
Sen är det ju en fördel med minst 55w, dels på styrkan, sen för att det kan komma snö som inte smälter så lätt med 35w, det är lite problem med det med 55w med.

Jo, det är klart smile
Men du tror inte att jag blir missnöjd med ljuset ändå om jag bara har 3x100w halogen att jämföra med?

Tydlig skillnad mellan 100W halogen och 35W xenon till xenonets fördel. Om du inte väljer original xenon på 35W så satsa på 50W eller högre.
Men verkar finnas två olika versioner av NBB 175 fjärr, och den jag har (med hela glaset räfflat) så blir ljusbilden smal och hög vilket enligt mig inte är så bra.

Dr Snuggles
956 Inlägg
27 oktober 2013
MammDiin skrev:
Racso skrev:
patrikke skrev:

Sen är det ju en fördel med minst 55w, dels på styrkan, sen för att det kan komma snö som inte smälter så lätt med 35w, det är lite problem med det med 55w med.

Jo, det är klart smile
Men du tror inte att jag blir missnöjd med ljuset ändå om jag bara har 3x100w halogen att jämföra med?

Tydlig skillnad mellan 100W halogen och 35W xenon till xenonets fördel. Om du inte väljer original xenon på 35W så satsa på 50W eller högre.
Men verkar finnas två olika versioner av NBB 175 fjärr, och den jag har (med hela glaset räfflat) så blir ljusbilden smal och hög vilket enligt mig inte är så bra.

Nu är det ju dock inte jag som har konverterat dom, så nu sitter det 35w i.
Själv hade jag valt 55w eller 75w.
Det verkar vara modellen som är helt räfflad..

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

1 749 Inlägg
27 oktober 2013
MammDiin skrev:
Racso skrev:
patrikke skrev:

Jo, det är klart smile

Den med hela glaset räfflat är väl deras dimljus? Finns även med gult glas.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

133 Inlägg
27 oktober 2013
Germax skrev:
Lordh skrev:
Germax skrev:
Jag mätte upp mina xenon idag, när jag mäter med en vanlig multimeter så får jag 4,4A från start, inte en tillstymmelse till förändring i strömstyrka när lampan varit igång ett tag. Det varierade någon tia mellan ballasterna men ingen av dem hade förhöjd startström. Ska det va så?!

Jag har dessa:
http://www.ebay.com/itm/321137646353?ss … 1497.l2649

DC = inge bra

Det va ett dåligt svar på min fråga tycker jag.

Inte så hemskt faktiskt, Vad nu en DCballast innebär att ballasten med hjälp utav enklare passiva enheter transformerar upp spänningen och med en ström som är tillräcklig för lampan, det finns ingen "intelligens" som känner av när lampan är varm och justerar ner spänningen för att inte överbelasta lampan.
Ballasterna av ACtyp brukar oftast använda någon PWMlösning som då faktiskt har möjlighet att justera detta på ett bättre sätt, hur avancerad PWMstyrning en ACballast nu har vet jag inte dock. Med PWM menas att ballasten hackar upp likströmmen till pulser (--- till _-_-_), Detta gör att tex en transformator kan öka upp till rätt spänning.

Dr Snuggles
956 Inlägg
27 oktober 2013
patrikke skrev:
MammDiin skrev:
Racso skrev:

Jo, det är klart smile

Dimljus? Ingen aning.
Är det OK att länka annonsen här, tro?

1 749 Inlägg
27 oktober 2013
Racso skrev:
patrikke skrev:
MammDiin skrev:

Dimljus? Ingen aning.

Det kan bli gnälligt om du länkar en annons här.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Dr Snuggles
956 Inlägg
27 oktober 2013
patrikke skrev:
Racso skrev:
patrikke skrev:

Dimljus? Ingen aning.

Det kan bli gnälligt om du länkar en annons här.

Därför jag frågade wink

Aja, får se hur jag gör då.
Egentligen kanske det är bättre att vänta och se ifall det kommer ut några andra med högre wattantal, och kanske inte bara bred ljusbild.

1 749 Inlägg
27 oktober 2013
Var hittar du dem då?
Köp och konvertera själv är ett alternativ.
Körde 2 flod och 2 pencil på golfen, och 2 flood 1 pencil på mondeon jag hade, alla med 100w xenon.
Lyste bra förutom alla strålar som irriterade.

2 041 Inlägg
27 oktober 2013
patrikke skrev:
MammDiin skrev:
Racso skrev:

Jo, det är klart smile

Inte dimljus och står HR 17,5 på mina som är helt räfflade. Men som sagt så verkar de lysa smalare än fjärr som inte har hela glaset räfflat.

Dr Snuggles
956 Inlägg
27 oktober 2013
patrikke skrev:
Var hittar du dem då?
Köp och konvertera själv är ett alternativ.
Körde 2 flod och 2 pencil på golfen, och 2 flood 1 pencil på mondeon jag hade, alla med 100w xenon.
Lyste bra förutom alla strålar som irriterade.

Dom finns på blocket..

1 265 Inlägg
27 oktober 2013
Är d enån som har tid att photoshopa 3st kantiga bosch profil på taket på en caddy skåp 2004-2008 typ

3 Inlägg
28 oktober 2013
Hej!

Är det nån som har monterat extraljus på en XC70 08- som har parkeringsassistans fram?
Det står på Volvo´s tillbehörssida att det inte skall gå men jag tycker att det borde gå för så nära sitter inte sensorerna så det borde tjuta hela tiden tycker jag?
Eller är det bara för att avståndet inte blir rätt som dom skrivit att det inte skall fungera?
Nån som vet?

Mvh Peter

10 164 Inlägg
28 oktober 2013
Peppe_27 skrev:
Hej!

Är det nån som har monterat extraljus på en XC70 08- som har parkeringsassistans fram?
Det står på Volvo´s tillbehörssida att det inte skall gå men jag tycker att det borde gå för så nära sitter inte sensorerna så det borde tjuta hela tiden tycker jag?
Eller är det bara för att avståndet inte blir rätt som dom skrivit att det inte skall fungera?
Nån som vet?

Mvh Peter

Setill att dom inte hamnar i väggen och ja bilen blir ju längre så det kommer pipa senare än innan alltså har du cirkus 2,5-3 dm extra utanför signalen.

tror nog allt det ska gå.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

138 Inlägg
28 oktober 2013
lajvN skrev:
Jag har en Audi med 90A generator och ett gammalt biltema batteri och 405w xenon och baslåda på det.
Man tror inte det ska orka men det går fint.

Tack!
Ah jag har 300w xenon+ett mindre basrör. När man räknar på det så borde det räcka till gott och väl iof.

564 Inlägg
28 oktober 2013
Är ballasten känslig för viibrationer?

Mvh

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Projekt: Saab 900 förfining, vård & ljudbygge https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4731481

7 421 Inlägg
28 oktober 2013
Lillalilja skrev:

Mvh

nej har fetkrockat med mina å den som är mest bucklig funkar då än efter 2 år smile

564 Inlägg
28 oktober 2013
granadadr skrev:
Lillalilja skrev:

Mvh

nej har fetkrockat med mina å den som är mest bucklig funkar då än efter 2 år smile

Jo men det är skillnad på stötar och vibrationer.

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Projekt: Saab 900 förfining, vård & ljudbygge https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4731481

Fotograf
1 319 Inlägg
28 oktober 2013
Lillalilja skrev:

Mvh

kan jämföras med ett usb minne. det är fasta komponenter så det ska inte spela nån roll.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

en armad bandit
63 Inlägg
29 oktober 2013
Vad tycker ni ska man köra med Led ljus eller Xenon i kurvljusen / dimljus? smile
För och nackdelar? smile

Finns det att köpa H7 canbus led lampor eller måste man koppla in motstånd istället? smile

3 354 Inlägg
29 oktober 2013
Kolla på confide's Fabia han kör med h7 led och förmodligen är de anpassade för ljusövervakning

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Sök