3280
Sök

Den STORA Xenon & Led tråden

230 Inlägg
15 november 2013
turbonova skrev:
granadadr skrev:
turbonova skrev:

Ok då finns det xenon kitt då? :-)

JAAAAAAA men köp ett med H7 R så bländar det inte så infernaliskt wink

Ok vart ifrån ska jag handla? Funkar det med biltemas te.x?

Hoppa in på www.prestandabelysning.se , www.merljus.se , www.humanhabit.se , www.oljebaren.se

Om du är osäker så ringer du någon av dessa företag för att få bästa möjliga hjälp.
Finns även mer företag på första sidan men jag orkar inte kopiera alla så du får välja ett själv efter pris och butik.
Du kanske har en butik nära dig.

Hälsningar Jimmy.

1 265 Inlägg
15 november 2013
Är de nån som har en Ffiat Strada här?
Finns de nått galler bakom bakrutan som man kan fästa extraljus i som på skoda pickup?
eller hur har ni löst takmonterade extraljus

512 Inlägg
15 november 2013
joakim89 skrev:
Finns de nått galler bakom bakrutan som man kan fästa extraljus i som på skoda pickup?

Jajemään. Men har mina extraljus i fronten. På min och dom andra 2 vi har i företaget finns galler samt nån sorts vinge längst bak på taket som de sitt 2 extraljus på en av bilarna.

1 265 Inlägg
15 november 2013
Specialraggarn skrev:
joakim89 skrev:

Jajemään. Men har mina extraljus i fronten. På min och dom andra 2 vi har i företaget finns galler samt nån sorts vinge längst bak på taket som de sitt 2 extraljus på en av bilarna.

Ok, söker sådan bil.
du har pm med lite frågor

Avstängd
1 418 Inlägg
15 november 2013
hittar ingen ledramp som passar mellan mina rails på min v70 98-00:/
ja det finns mini ramper och allt men ja vill ha en stor bred som passar perfekt mellan dom:)
tänkte köpa ett vanligt takräcke på biltema och montera en ledramp under men taket kanske tar i på mitten oxå?

Forummoderator
10 576 Inlägg
15 november 2013
Johan85 skrev:
ja det finns mini ramper och allt men ja vill ha en stor bred som passar perfekt mellan dom:)
tänkte köpa ett vanligt takräcke på biltema och montera en ledramp under men taket kanske tar i på mitten oxå?

Ja dem måste sitta ungefär som takräcket gör.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Ljusgalen
31 Inlägg
15 november 2013
Johan85 skrev:

Lär garanterat ta i taket ifall du monterar en led ramp upp och ner på ett takräcke.
Vad har du för mått mellan railsen då?

60280 Lumen i en V50? Ajjemen!

Avstängd
1 418 Inlägg
15 november 2013
pallo217 skrev:
Johan85 skrev:

Lär garanterat ta i taket ifall du monterar en led ramp upp och ner på ett takräcke.

1200mm nånting minns inte riktigt då ja mätte för nån månad sen:)
dom flesta verkar vara 1300mm+ eller så blir dom för små:/ köper helst från ebay eller liknande:)

Forummoderator
10 576 Inlägg
15 november 2013
Min är 44" och perfekt för V70N. Nu lyser även alla lampor igen... Det var en avbrunnen ledningsbana. Klantskallar....

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Ljusgalen
31 Inlägg
16 november 2013
Johan85 skrev:
pallo217 skrev:
Johan85 skrev:

dom flesta verkar vara 1300mm+ eller så blir dom för små:/ köper helst från ebay eller liknande:)

Köp en 42" och flytta den bakåt mer emellan railsen då?

60280 Lumen i en V50? Ajjemen!

414 Inlägg
16 november 2013
torpis skrev:
Min är 44" och perfekt för V70N. Nu lyser även alla lampor igen... Det var en avbrunnen ledningsbana. Klantskallar....

Hur är ljuset då smile?

gillar en riktig burnout
1 174 Inlägg
16 november 2013
http://www.stylingbutiken.se/xenonkit-h … 12v/2022-0

Denna satsen måste jag kunna koppla in i min saab 9-5 -03 eller?

Xenoholic
2 559 Inlägg
16 november 2013
turbonova skrev:
http://www.stylingbutiken.se/xenonkit-h7-6000k-12v/2022-0

Denna satsen måste jag kunna koppla in i min saab 9-5 -03 eller?

Ja det funkar, men skulle rekomendera 5000k istället (lite mindre blått) big_smile
O ska det vara till halvljuset säger jag "hoppas konstapeln stoppar dig o ger dig böter som han gjorde med mig mad

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

grön aktivist
846 Inlägg
16 november 2013
Johan85 skrev:
pallo217 skrev:
Johan85 skrev:

1282 mm har jag en som är från ytterpunkt på fäste till andra sidan.
1232 mm helt utan fäste på sidan.
1248 mm inklusive bultskallen från sida till sida.

Men lycka till på Ebay smile.

har roligt.. och ibland tråkigt
461 Inlägg
16 november 2013
Är det värt och Xenon konvertera en  Hyundai i20 -13?
får bilen om en vecka ( ny )  dock är det halogen lampor i dem. tänkte byta till Xenon.

lär man bli stoppad av farbror blå osv? märker dem att man konverterat?

An eye for eye only ends up making the whole world blind.

453 Inlägg
847 Inlägg
16 november 2013
mr_right skrev:
Är det värt och Xenon konvertera en  Hyundai i20 -13?
får bilen om en vecka ( ny )  dock är det halogen lampor i dem. tänkte byta till Xenon.

lär man bli stoppad av farbror blå osv? märker dem att man konverterat?

Om det är heljuset du ska konvertera så är det ingen fara. Det är olagligt men till 99% så e det ingen som bryr sig. Däremot halvljuset ska du nog skita i. Tänk på om du ska beställa en konverteringskit att du har ett avancerat canbussystem. Du bör ha ett kit som kallas x5 eller x55 med extra strömmatning direkt från batteriet in i ballasterna. Vill inte bli bannad så jag ger ingen länk.

1 265 Inlägg
16 november 2013
Har nån bilder på snygg montering av Bosch profil extraljus på volvo v70?

10 164 Inlägg
16 november 2013
joakim89 skrev:

Efter alla gånger du frågat tror jag faktiskt ingen har det sällan man ser gamla profi på såpass nya bilar.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

1 265 Inlägg
16 november 2013
Djo skrev:
joakim89 skrev:

Efter alla gånger du frågat tror jag faktiskt ingen har det sällan man ser gamla profi på såpass nya bilar.

Skickade upp frågan igen, har dykt upp nå bilder men tänkte om nån mer har

Sök