1 januari 2013
Trådstartare
Sanna ord alla som skrivit. Polisens tekniska undersökning är ett skämt, idag är det viktigare att bötfälla en hastighetsöverträdelse på några km/h med flera tusen kr, misshandla eller stjäl, risken att överhuvudtaget åka fast är minimal, (såvida man då inte stjäl några kronor från staten, men det är en annan historia) gör man det blir det inga påföljder att tala om. Kan skriva en roman om denna sjuka cirkus som pågår mitt framför oss alla dagar och vi i princip inte kan göra något åt, poängen är bara att polisen lägger sina resurser på helt fel saker. Men när en polisman nonchalant säger att de "bara e en gammal 740" så e man glad man har relativt god självbehärskning. Finns nämligen ett brott som tydligen är ganska allvarligt och det är Våld mot tjänsteman. Spelar väl ingen jävla roll om det rör sig om en stulen ferarri eller en 740, man kan väl skilja på mitt och ditt ändå, det som betraktas som skit av en person kan vara ytterst värdefullt för nästa. Med tanke på att det är ett öppet forum där även förövarna kan se detta som skrivs kommer jag inte att skriva vad jag vet, eller vad som kommer hända här, men man kan ju säga som så att det är viktigt att inte förhasta sig, hämden kan kännas lika ljuv om den sker en dag efter eller ett år.