Volvo 744 GL -89 Helrenoveras och blir med BMW-motor
Planerna är att gå igenom bilen efter rost och renovera upp det som ska användas igen. Väghållningen ska förbättras och en BMW M20B25 motor med turbo ska hinkas i. Projektet kommer gå ganska långsamt periodvis eftersom min... Visa mer
Har inte hänt så mycket sedan sist. Har börjat putsa upp motorn. Eftersom jag förhoppningsvis kommer använda en annan motor sedan så kommer jag inte riva denna, utan bara försöka putsa upp den så gott det går. Den kommer nog bara hinkas i för att testa chassit när det är klart.
Ska även se till att få låna en större kompressor så jag kan blästra bakaxel, bärarmar och lite annat gott i fram och bakvagn.
Tvättat toppen på avgassidan
Slipade upp volvo-texten
Bytte fjädrar fram på brukisen, den var så fruktansvärt låg innan. Inte skönt när den används för långa sträckor.
Väntar på blästring
Miraklet av ultraljudstvätt och kallavfettning. Den var dränkt i underredsmassa och tjockolja
Efter en massa strul med blästerpistolen så fick jag iallafall blästrat klart bakaxeln. Ska köra klart bärarmarna, växellådsbalken, fjäderben mm. nästa helg när jag är hemma igen.
Detta kommer att bli skitbra! Tycker också att det är bra att någon bevarar bilen och inte har den som någon vinterpulka Mycket bilder och updates vill jag ha, helt perfekt än sålänge
Det man inte vet, har man inte en aning om
Kolla gärna in min Volvo 740 Turbo och lägg en röst! :)
Kudos till detta fina arbete! Att du orkar mickla ner allt i molekyler och bygga upp det på nytt. Supersnyggt! Och MYCKET updates vill vi ha! Det ger inspiration!
I'm not a complete idiot, some parts are missing!
Birdy Birdy in the sky, Fell a Poo Poo in my eye, Me dont care Me dont cry, Me just happy cows dont Fly!