Hej, som rubriken lyder. har haft många olika generatorer. Och när man bytt till en annan som man vet fungerar så laddar bilen till en början. Sen kör man 1 minut så stänger radion av sig och batteriet börjar snart vara utladdat. Efter 5 minuter körning är batteriet så lågt att bilen dör.
Det verkar ju som att du har en rejäl kortslutning någonstans. Kablaget på en 240 är gammalt och risken är stor att kabelhöljen omkring motorn har torkat sönder, det vet jag eftersom jag själv har en 240-86.
Jag rekommenderar att du plockar bort kablarna som sitter på batteriet och generatorn, riv även bort själva skyddsslangen med laddkabel+andra kablar (mellan generator och startmotor) som går utefter motorns underdel. Batteripluskabeln ner till startmotorn är lika bra att ta loss. Kontrollera samtliga bortplockade kablar ordentligt, byt ut om någon är dålig.
Det verkar ju som att du har en rejäl kortslutning någonstans. Kablaget på en 240 är gammalt och risken är stor att kabelhöljen omkring motorn har torkat sönder, det vet jag eftersom jag själv har en 240-86.
Jag rekommenderar att du plockar bort kablarna som sitter på batteriet och generatorn, riv även bort själva skyddsslangen med laddkabel+andra kablar (mellan generator och startmotor) som går utefter motorns underdel. Batteripluskabeln ner till startmotorn är lika bra att ta loss. Kontrollera samtliga bortplockade kablar ordentligt, byt ut om någon är dålig.
Ska kika på alla kablar på tor då jag får tillgång till garage. Annat jag bör kolla samtidigt som oxå kan spöka då jag ligger i/under bilen ?