Tjenahejsan!
Tänkte att det kanske är dags att lägga upp en projekttråd här då jag redan börjat lite smått
Offret ifråga är en Peugeot 206 RC av årsmodell 2004. Utsidan har Mh Styling förädlat och det tackar vi för. Kommer dock ändringar på den fronten också. Men det tar vi en annan gång.
Ljudbygget då.
Satt tills för några timmar sen ett provisoriskt ljudbygge som jag slängde ihop på en helg, mest för att ha något att lyssna på. Prylarna var Auidiobahn rakt igenom. (För övrigt till salu nu)
Det är precis i början av bygget just nu så det kommer bli lite spridda uppdateringar i början tyvärr. Men jag vill ha dokumentation på bygget och då kan jag lika gärna dela med mig. Kanske finns nån som vill läsa iaf
Tanken är då att jag ska stoppa i en hel drös med Massive Audio grejer i denna lilla bil.
STORT tack till Fredrik på Bilstereohörnan som orkar med mig o mitt velande!!!Mer specifikt vad det blir för grejor kommer lite senare.
En projekttråd utan bilder känns inge vidare så vi börjar på en gång tycker jag!
Fruktansvärt skitig då jag inte hann tvätta av den innan vinter kom
Ber om ursäkt för det! Skäms lite nästan.
Baken är minst lika skitig, för er som va intresserade
Har är då gamla provisoriska bygget som jag plockade ut idag. Slängde bara in för att ha nåt att lyssna på.
Börjar i denna sida av bilen. Allt ska ut!
Vi börjar med dörrsidorna. Här blir det totalt dämpade dörrar o plastade dörrsidor.
När dörrsidorna var ute fortsatte vi i bagaget. En polare assisterar.
Så såg det ut. Saaben till vänster är min vinterbil
Såhär blev det sen
Ljudet ute!
Sen åkte lite paneler och kablar ut. Såhär såg det ut när jag va tvungen att åka ifrån garaget för idag.
Blev nog några kilo lättare iaf
Det som står på schemat nu är först o främst bli klar med Fredrik gällande vad som ska in osv. Hoppas på snart.
Kan inte göra SÅÅ mycket innan dess så uppdateringarna i början blir lite sega kanske. Försök stå ut med det, kommer ta en jävla fart sen. Det är inte heller omöjligt att jag flikar in med lite uppdateringar om vinterbilen i denna tråd också
Det jag ska göra med Peugeoten nu är att börja rita/skissa på dörrsidorna då jag är tämligen säker på att det kommer sitta 4x 6,5" kit där. Så jag ska börja mäta o dona lite med dom.
Resten av grejorna skall ur Peugeoten också. Så jag åker nog tillbaka till garaget om någon dag och fortsätter rivandet.
Jag hoppas denna tråd kan intressera någon iaf.
Och snälla, kritik, tips o tricks mottages vänligen men bestämt!
Tack för mig för denna gång
//Magnus