rille....Just de ja menade me mitt förra inlägg, alla skulle sätta sig i en lastbil och köra runt o få se hur det är. Man ser MYCKET fram men typ inget bak pågrund av speglarna lurar en på avstånd och hastighet på bilarna som kommer.
Att din mamma har blivit " jagad " som du säger kan ju då vara mitt exempel. Att lastbilen kommer i full fart och måste bromsa in för att en laglydig person kör ordentligt. De ska man göra MEN....säger bara de att GASA PÅ när en lastbil kommer i röven utför en nedförsbacke. Ja lovar....ni båda tjänar på de.
Nu vet ja inte om det va exakt så som hänt din mamma,,,bara tråkigt att behöva känna sig jagad för lastbilar är ju inte små :S....Skeligt bara.
Sen där det me omkörningen....tjaaa....Han kanske blev rädd bara, för tänk dig ha nligger i 80 och du bränner förbi i 150.....70km/h skillnad...Svissar förbi rätt så bra så...Han blev la kanske lite " aaa jälva ungdommar oooo bjäbbjäb
"..Du vet de där....Eller så blev han bara sur över att du körde fortare än han
....
De e så mycket som folk inte begriuper som inte kör lastbil...Min familj gapar på mig när dom typ ha haft otur me lastbilar en dag,,,,då får ja försöka att gå in och försvara oss alla...Inte lätt men.
Så ja säger det igen, alla som inte vet hur det är...Åk med en lastbil och se efter, ja tro att många kommer att ändra uppfattning om varför vi gör som vi gör ibland.