3612
Sök

Mer o bättre heljus vill ha på en ny VW Passat TDI 2012

658 Inlägg
16 december 2012
Trådstartare
Farsan min har köpt sig en ny Passat 2012, har för mig/tror det sitter xenon i halvljuset och halogen i hel om jag inte är helt ute o cyklar. Och det är inte så där jättebra hel ljus på dn tycker vi när vi vart ute o åkt. Var nog bättre på hans V70 som han hade innan. Men hur göra för att få bättre, sätta dit extraljus eller jag tänkte kanske han kunnde konvertera om till xenon i heljuset oxå. Men hur blir det i besiktningen senare är det godkänt? Eller nån som har några tips o ideer om detta?

451 Inlägg
16 december 2012
sök

Forummoderator
26 339 Inlägg
16 december 2012

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

183 Inlägg
16 december 2012
http://vwpc.se/phpbb3/viewtopic.php?f=1 … 2b21a672a9

Här har du 38 sidor om ljuset på nya Passaten.

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
16 december 2012
Ja, det är känt att Passatens helljus är riktigt dåligt. Montera extraljus eller byt bil är det som gäller.

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

517 Inlägg
16 december 2012
Det var hårda ord här ovan^^

Att xenon konvertera enbart helljuset borde inte vara några problem på besiktningen... visst det kanske inte är 100% lagligt men jag har då aldrig hört talas om någon som har fått böter på konverterat helljus eller extraljus.

414 Inlägg
16 december 2012
En passat från 2012 med orginal monterat xenon har Hel och halv i samma projektor.

Antar att den ser ut så här

http://www.google.se/imgres?start=186&a … 2,s:100,i:

Med andra ord svårt att göra nått åt, bara montera extraljus smile
Senast redigerat av Ankmeister (16 december 2012)

2 037 Inlägg
16 december 2012
Ankmeister skrev:
En passat från 2012 med orginal monterat xenon har Hel och halv i samma projektor.

Antar att den ser ut så här

http://www.google.se/imgres?start=186&a … 2,s:100,i:

Med andra ord svårt att göra nått åt, bara montera extraljus smile

Ja bixenon projektorer ger inte världens bästa helljus... För en lampa ska skapa både halvljus och helljus.

658 Inlägg
14 januari 2013
Trådstartare
Det sitter bi xenon i halvljuset och H7 tror jag i helljuset, kan man xenonkonvertera H7 bara då och det skall inte vara nå problem att besikta eller så dårå? I för sig pappa skall ju inte besikta bilen på flera år så man kan ju byta tillbaka då i värsta fall. Nån som har fixat bättre helljus på sin Passat 2012 TDI utan att montera fula extraljus?

1 Inlägg
14 januari 2013
Jag hade xenon konverterat helljuset på min gamla saab och dem sa inget vid besiktning! Helljus får väl peka lite hur som, så länge det pekar framåt och har en normal färg? Inte röd tex wink

100 Inlägg
18 januari 2013
Fear38 skrev:
Farsan min har köpt sig en ny Passat 2012, har för mig/tror det sitter xenon i halvljuset och halogen i hel om jag inte är helt ute o cyklar. Och det är inte så där jättebra hel ljus på dn tycker vi när vi vart ute o åkt. Var nog bättre på hans V70 som han hade innan. Men hur göra för att få bättre, sätta dit extraljus eller jag tänkte kanske han kunnde konvertera om till xenon i heljuset oxå. Men hur blir det i besiktningen senare är det godkänt? Eller nån som har några tips o ideer om detta?

Att xenon-konvertera helljuset är helt onödigt, Xenonlampor tar en stund på sig att lysa med sin fulla effekt, jag vill iaf ha fullt ljus direkt när jag sätter på helljus. Köp bättre halogenlampor istället. Sen vet jag inte om det är reflektorn som är dålig på nya passat. Philips X-tremevision är riktigt bra halogenlampor, kan jag rekomendera!

/Robban

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
18 januari 2013
Ja testa med bättre lampor först Phillips extrem Vision eller Osram Nightbreaker testat båda å dom lyser mkt bra båda 2

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

414 Inlägg
18 januari 2013
Fear38 skrev:
Det sitter bi xenon i halvljuset och H7 tror jag i helljuset, kan man xenonkonvertera H7 bara då och det skall inte vara nå problem att besikta eller så dårå? I för sig pappa skall ju inte besikta bilen på flera år så man kan ju byta tillbaka då i värsta fall. Nån som har fixat bättre helljus på sin Passat 2012 TDI utan att montera fula extraljus?

Har du Bi-xenon så finns det ingen halogen i helljuset. Bara hel och halv i projektorstrålkastarna.

Dock sitter det H7 i kurvljuset men det rekomenderas inte att konvertera. Fota strålkastarna och lägg upp.

Eller ser dom ut som dom jag länkade tidigare i tråden?

Sök