Varför köra med en t5:a och inte en duratec som dom har i den riktiga "ken block" bilen och även pikes peak modellen? rejält stöddiga pjäser dom fyrorna vid trimning.
Varför köra med en t5:a och inte en duratec som dom har i den riktiga "ken block" bilen och även pikes peak modellen? rejält stöddiga pjäser dom fyrorna vid trimning.
Helt klart ballt bygge oavsett!
Om jag hade 600 000 över som låg och skräpade så ja då kanske jag skulle fundera på att köpa en duratec motor med samma spec som Ken. Jag vet att en Volvo 5:a är tillräckligt hållbar för 700-800hk som jag har tänkta att ha och kostar en bråkdel av en duratec motor så valet är enkelt:)
Blir det en banebil (lekbil) eller en väglaglig bil?
Har varit inne på att få den gatreggad men vet inte om jag hinner blanda in sfro nu då allt har blivit lite brådis, målet är ju att den skall stå klar på Elmia 2013, tanken finns men vet samtidigt att jag har vissa problem som bla buren, krysstaget vid dörren gör inte så att det går lätt att ta sig in och ut. Skall prata med dom och se vad som händer. I vilket fall så blir det ju en lekbil
Senast redigerat av Turbohenkan (20 december 2012)
Har varit inne på att få den gatreggad men vet inte om jag hinner blanda in sfro nu då allt har blivit lite brådis, målet är ju att den skall stå klar på Elmia 2013, tanken finns men vet samtidigt att jag har vissa problem som bla buren, krysstaget vid dörren gör inte så att det går lätt att ta sig in och ut. Skall prata med dom och se vad som händer. I vilket fall så blir det ju en lekbil
Kan du inte göra just krysset skruvbart då? Så du kan byta ut just den delen?
Kan du inte göra just krysset skruvbart då? Så du kan byta ut just den delen?
Jag var inne på det men då blir inte buren godkänd.