2934
Sök

Bilen får inte fram nått bränsle , golf 3

327 Inlägg
19 december 2012
Trådstartare
hej. jag håller på å ska starta en bil som stått ett tag , som jag fick igång med startgas för ett par dagar sen, men dog direkt sen självklart. Eftersom den stått länge antar jag att slangar är snustorrt. Är det bara sitta och dra på starten så han får fram bensin själv, å låta tiden bestämma när han hoppar igång? eller är det bättre att fylla på bensin i slangarna direkt? om jag fyller på slangarna, lär jag väl få fylla på uta bara helvete så det går hela vägen bak till pumpen? annars lär väl bilen inte hinna få fram nått nytt om jag bara häller direkt in mot motorn?

tänkte kolla över bränslefiltret imorgon , om det nått problem där.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
19 december 2012
Om allting funkar ska det bara vara att vrida av/på tändningen så att pumpen får fylla slangarna och bygga upp lite tryck.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

327 Inlägg
19 december 2012
Trådstartare
LeafBox skrev:
Om allting funkar ska det bara vara att vrida av/på tändningen så att pumpen får fylla slangarna och bygga upp lite tryck.

Ahaa! ska jag bara sitta och vrida på,vrida av,vrida på,vrida av hela tiden då?:p

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
19 december 2012
steelseries skrev:
LeafBox skrev:

Ahaa! ska jag bara sitta och vrida på,vrida av,vrida på,vrida av hela tiden då?:p

Du borde höra soppapumpen ändra ljud och bli tystare varje gång du vrider igång tändningen i princip.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

327 Inlägg
19 december 2012
Trådstartare
LeafBox skrev:
steelseries skrev:
LeafBox skrev:

Du borde höra soppapumpen ändra ljud och bli tystare varje gång du vrider igång tändningen i princip.

Pumpen ger ett svagt ljud , får ungefär lägga örat emot pumpen för att höra ljudet.

55 Inlägg
20 december 2012
Det låter som att du har luftfickor i slangarna/rören, prova kör startgas för att få igång bilen ett par gånger eller använd andra tekniker för att lufta slangar.

Sök