3319
Sök

Lastbilskörkort, intensivkurs?

*BECE**
334 Inlägg
11 oktober 2006
Trådstartare
Undrar om det finns några intensivkurser för lastbilskörkort? isåfall vart i landet kan man gå en sådan? och hur länge varar den? vad kostar det? mm mm
tacksam för svar

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
11 oktober 2006
Ja asså...har du kört något lastbil innan? Har du någon erfarenhet? Visst..du kan ju vara en jävel på att lära dig....men de är ju mer än att bara köra...

Allt för den där jävla hatten!

*BECE**
334 Inlägg
11 oktober 2006
Trådstartare
Hehe nej jag har inte någon erfarenhet, jag tänkte mest intesivteorikurs.
Men de va inte direkt svar på någon utav frågorna jag ställde:)

21 Inlägg
11 oktober 2006
Jag tog mitt kort på lite mindre än 3 månader och det var ingen intensivkurs men å andra sidan så var jag på skolan och pluggade ganska mycket, det är ganska mycket teori.
Jag tog 12 körlektioner men då har jag ju kört med lätt lastbil innan. Om du går in för det så går det ganska fort.
Lycka till!!

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
11 oktober 2006
hampa87 skrev:
Hehe nej jag har inte någon erfarenhet, jag tänkte mest intesivteorikurs.
Men de va inte direkt svar på någon utav frågorna jag ställde:)

JAHA! okej^^....ja de är en annan femma..trodde du menade total intenvis kurs..med körning och allt...sorry... smile

Allt för den där jävla hatten!

*BECE**
334 Inlägg
11 oktober 2006
Trådstartare
jag har kört en del lätt lastbil och lång skåpbil också. Men hur funkar det med teorin, man kan ju köpa ett sånt teoriprogram på internet. Kan man inte fixa teorin själv men sedan köra på trafikskola, för trafikskolan här i varberg börjar inte ny teorikurs förrän i januari:(

21 Inlägg
11 oktober 2006
Jag tycker nog att du ska ta teorin på körskolan för det kan vara lite väl krångligt med teorin.
Du kan ju alltid beställa på nätet och börja plugga så har du kommit en bit på vägen. Har ni bara 1 skola i Varberg!?

*BECE**
334 Inlägg
11 oktober 2006
Trådstartare
bara en skola som utbildar för lastbilskörkort, men sökert 5-7st som utbildar för bil

8 883 Inlägg
11 oktober 2006
Tror att en intensiv kurs tar ca 2veckor, beror lite på hur duktig du är på att köra och lära dig teorin.
Teori grundavgifter och ca 10-15 körlektioner för CE kostar ca 20 000

Googla lite så hittar du trafikskolor..

Kom ihåg att du måste ha ditt körkortstillstånd klart innan du börjar utbildningen.
Senast redigerat av Hamilton (11 oktober 2006)

Fotograf på tierpidag.se

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
12 maj 2009
Tänkte kolla, ngn som vet en Intensivkurs i Skåne området?big_smile..

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Trucker
2 710 Inlägg
12 maj 2009
Kolla i olika tidningar osv.. Olika företag / skolor brukar annonsera .. smile

Fart missbrukare

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
12 maj 2009
Aa hitta nyss på en sida big_smile ..

4500 - 23 000 tongue Berorende lektionen å teori!tongue Blev mer sugen på Taxisnubbe!;P skulle kosta 6000 med taxilegitamation smile.. Räcker väl att man inte har provtid för att få ta taxileg väl? smile För mitt provtid går ut nu i augusti big_smile

Leg. nöt
460 Inlägg
12 maj 2009
emijl skrev:
Aa hitta nyss på en sida big_smile ..

4500 - 23 000 tongue Berorende lektionen å teori!tongue Blev mer sugen på Taxisnubbe!;P skulle kosta 6000 med taxilegitamation smile.. Räcker väl att man inte har provtid för att få ta taxileg väl? smile För mitt provtid går ut nu i augusti big_smile

Du måste vara 21 för att ta taxilegg...¨

Här får du all information du behöver..

http://www.taxiforbundet.se/html/30_sta … or_faq.asp

MVH
Senast redigerat av 740Rob (12 maj 2009)

SAAB

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
12 maj 2009
Taack, blir perfekt att ta taxileg efter man har pluggat färdigt på skolan som börjar nu i Augusti:P

1 948 Inlägg
12 maj 2009
Om du är seriös med att ta lastbilskort och även släpkortet och sen vill jobba med det framöver så tycker jag att du ska satsa på en riktigt yrkesutbildning... bara körkortet gör dig inte till någon lastbilchaufför... bara en rattvridare tongue

finns flera komvux i landet som annordnar denna utbildning (precis samma som transportprogrammet på gymnasiet) gick den själv och den var på 4 månader men för att man inte skulle behöva leva på vatten och bröd undertiden så läste vi bara halvtid så det tog 8 månader. Men då lär du dig bra mycket mer än att bara ta körkortet....

9 108 Inlägg
12 maj 2009
www.utbildarna.nu har yrkesutbildning för lastbil, dock är den onödigt lång (1 år har jag för mig) för att bara få ett körkort och lite behörigheter tycker jag men..

Hojmek
748 Inlägg
12 maj 2009
Gjorde min intensiv vecka i Arboga på Uc trafikskola. C kortet var klart på mindre än en månad.

1 863 Inlägg
12 maj 2009
Jag var på intensivkurs i Smedjebacken, hur smidigt som helst. 2 veckor senare hade man c kortet klart.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
12 maj 2009
Men nu måste man ju ha yrkeskompetensen på 20 timmar med...

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

1 863 Inlägg
12 maj 2009
speedfreak racing skrev:
Men nu måste man ju ha yrkeskompetensen på 20 timmar med...

För att ta kortet eller? Vet att det blir obligatoriskt med kurs efter 1 oktober.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

Sök