Hejsan där ute!
Nu var det ett bra tag sedan det har varit någon uppdatering här men tro inte att det inte händer något på projektet, det har det, har bara inte haft ork att uppdatera någonting. Om det skulle vara intressant så kan jag uppdatera lite oftare nu.
Iallafall så har det blivit en hel del gjort på projektet. motorn har jag skruvat ihop så långt det går, saknar lite småsaker men den är så pass klar att den går att lyfta i bilen. Jag har byggt en tryckbox, Trycksatt förgasaren, Byggt fästen för intercooler och börjat med tryckrören, Byggt fästen för alukylare och expantionskärl så nu borde den inte koka, Har fixat bränsle retur och monterat btr, Rensa lite kablar i motorrummet, Kablarna kommer att bli täckta med kabelstrumpa. Har även börjat att kapa bort reservhjulsbaljorna då dom var så fula och ska ersätta dom med en slät plåt istället.
Har inte tagit några bra bilder men någon bild har jag allt som jag kan bjuda på.
En bild på hur motorn ser ut i nuläget
Och här ser man intercoolern kika fram genom grillen.
Men som sagt så rullar projektet på och hoppas att det blir ett fränt litet bygge det här när det blir klart!
Vi hörs!