Hej!
Har en Vw passat variant 1,8t -99 med kopplingsproblem.. Allt började med att jag skulle till garaget en förmiddag, Kom av från motorvägen så petar jag i 4an och sen när jag skulle lyfta upp kopplingen så satt en fast i golvet, stannade och tog tag i kopplingen med handen så va den helt lealös.. Absolut ingen tryck eller motstånd i den överhuvudtaget.
Blev bogsering till garaget och så började jag kolla runt om under bilen men hittade inga läckor, försökte lufta men fick inget tryck och huvudcylindern till kopplingen lät "slaskig" så böt den men inget resultat där heller..
så böt jag slavcylindern idag, vilket va JÄVLIGT jobbigt då den sitter trångt å jävligt!
Men efter ett tag så fick jag dit den med våld och började lufta.. Fick upp tryck! men ungefär hälften av hårdheten som är originalt i kopplingen.. Så tog bort slaven förut idag och testade den och funderade om jag verkligen fått dit den ordentligt? Någon som kan förklara lite snabbt hur den ska sitta? När jag tog bort en gamla så skruvade jag bara ur gamla bulten (Insex) och sen tryckte in "fjädringen" i hålet och sen pressade hela cylidern till hålet så jag kunde gänga den med bulten ..
Kanske luftar helt fel? Någon som kan berätta hur jag luftar?
Kom med all hjälp ni kan!
/ Jonte