Kolla in supermotardmarknaden, där stryper man hojarna från fabrik så ursprungseffekten är extremt låg sedan stryper man av den och har rätt hög effekt samt att hojarna har rätt låg vikt = intressanta fartresurser. Visst dessa är inga direkta fartmonster men de gör så att man kan köra på grusvägar och buckliga vägar. Man kör på ett annat sätt. Gillar du inte att kicka så rekommenderas elstart! Gillar du däremot att kicka så är det oftast inte som en moped att kicka igång. Nackdelar med supermotarder är att de är inte så lämpliga för längre turer och de är inte heller lämpade för motorvägskörning.
Sporthojar blir knepiga då de oftast har en ursprungseffekt som överstiger 70 kw exempelvis min 15 år gamla sporthoj har en effekt på 81kw. Här får du nog inrikta dig mer på äldre sporthojar eller kåpalösa hojar. Folkhojen Kawasaki ER6-N/F (kåpa) kanske kan vara något?
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!