3203
Sök

Jag gillar Mdf

Whitetrash
589 Inlägg
13 oktober 2006
Trådstartare
Ville bara berätta lite om min nyvunna kärlek till MDF-skivor, Så grymt lättarbetat och bra att hålla på med så det finns inte..
Har nämligen byggt två 6*9" lådor över hjulhusen i bagaget på min 855a och det var superbra IMO smile
Ska fixa bild åt er senare när jag får tag i en dator som inte står på skolan smile

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

Miklen
13 oktober 2006
japp d e ett väldigt trevligt material smile

524 Inlägg
13 oktober 2006
Själv bygger ja en låda i plywood tongue

29 Inlägg
13 oktober 2006
själv tycker jag mdf är lite överskattat, går lika bra med spån till det mesta

BMW Power
2 362 Inlägg
13 oktober 2006
_guRRa_ skrev:
själv tycker jag mdf är lite överskattat, går lika bra med spån till det mesta

Word. smile

BMW, bogsering med wire :/

282 Inlägg
13 oktober 2006
Viktigt om man använder MDF att det inte blir någon alls fukt då det endast är gjort av spån och vatten och inget lim i, till skillnad mot spånskivor som är limmat..

Galen bilstereobyggare och Skyline förare
217 Inlägg
16 oktober 2006
Själv föredrar jag mdf skivor tycker det är bättre och "dödare" att bygga i sedan så har vi ju oxo det med att Mdf har en egenresonans på 400 Hz och spånplattan har på 14 Hz så för er som inte stagar lådorna eller bara slänger ihop något så är spån lättare att få bra.......

Men för er som vill ha bra Finish och stagar lådorna osv så Funkar MDF utmärkt!!

Mvh Christian

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se

12 086 Inlägg
16 oktober 2006
Jag har hört att resonasfrekvensen i spånskivor är bättre än i mdf.. dessutom är mdf så jävla dyrt.. lr vad kostar det m2? Vet bar att de är dyrare än spån.. o jag ser inte fördelarna häller förutom att de kanske är mer lättarbetet då..

12 086 Inlägg
16 oktober 2006
Rockfordboy82 skrev:
Själv föredrar jag mdf skivor tycker det är bättre och "dödare" att bygga i sedan så har vi ju oxo det med att Mdf har en egenresonans på 400 Hz och spånplattan har på 14 Hz så för er som inte stagar lådorna eller bara slänger ihop något så är spån lättare att få bra.......

Men för er som vill ha bra Finish och stagar lådorna osv så Funkar MDF utmärkt!!

Mvh Christian

Ok, de va ju svar på en del tongue

793 Inlägg
16 oktober 2006
spån släpper igenom luft... och det blir rätt bra tryck med dagens basar vilket betyder att spån egentligen inte håller måttet om man ska ha finljud

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök