3285
Sök

VIKTIGT!! Ljuskombination

3 059 Inlägg
27 januari 2013
För övrigt så råkar man inte slå på sitt dimljus. Då har man nog andra problem med var fan man har händerna när man kör.
Sen glömmer man inte dom på heller när det lyser en lampa på panelen som man ej kan missa. Då har man nog andra problem med var fan man har ögonen när man kör.

Nej, jag kör inte med dimljus men läser man denna tråden så kanske man skulle börja med det.. särskilt på x3'an där dom sitter betydligt högre upp.

Tycker dom flesta som säger att dimljus ej fyller funktion när dom används korrekt ska testa att sätta igång dom och stänga sitt halvljus när det är en riktigt tjock dimma, alternativt köra med halvljus.
Det finns ju en anledning till att dom är så lågt plaserade!

På suv/sav fyller dom dock inte samma funktion på grund av placeringen oftast är för hög. Då fungerar dom nog bäst som adaptiva kurvljus, inget annat.

Dumpersförare.
970 Inlägg
27 januari 2013
it_mutt skrev:
Kalltkaffe skrev:
it_mutt skrev:

Till att börja med vet jag inte riktigt vad -min- f.d. bil har med denna tråd att göra alls. Var du har fått att det "togs bort för att folk hela tiden bländade mig med 70-11 extraljus", vet jag inte heller. Men det kan du givetvis tala om (antar jag, för, det är väl inget du bara sitter och hittar på?)

Vad som gjordes och inte gjordes, i ljusinställningar osv på bilen, har du ju å andra sidan ingen aning om. Du utgår (-möjligen-) från bilderna som är tagna direkt efter konverteringen. Men sen då?

Men som sagt, vill du fortsätta prata om en bil jag inte äger, som inte berör tråden alls, ta det i PM, inte svårare än så.

Det borde ju du veta? du som skrivit det själv i en tidigare tråd. Att det togs bort av den anledningen, orkar inte leta på tråden igen, men det är ord från dig själv.

Vad som är gjort i ljusinställningar utgår jag ifrån vad du har skrivit vad du har gjort. Och det var en grundlig inställning och du körde så ett tag. Sen togs det bort för folk blinka på dig hela tiden.

Ser inte varför jag skulle ha skrivit det när det inte togs bort, och bilen såldes med det monterat. Det jag däremot har skrivit i den gamla projekttråden var att det -inte- var någon som hade blinkat och att det kom att sättas i vanliga lampor inför besiktningen.

Jag vet inte heller var du hittar dubbelmoralen i att upplysa folk om att det faktiskt -är- olagligt att xenonkonvertera halvljuset, eller ifrågasätta om en olaglig handling rättfärdigar en annan. Men, anser du det så får det stå för dig.

Men, då inte heller den diskussionen tillför tråden något alls, så mer tugg som inte har -alls- med tråden att göra och/eller gäller min bil, så hänvisar jag till pm (då det inte tillför något alls för tråden) där du är så välkommen så.

För min del får du tugga på bäst du vill i tråden om det dock, responsen från min sida kommer dock utebli.

ha där fick du.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

Avstängd
10 388 Inlägg
27 januari 2013
VolvoCoffe skrev:
it_mutt skrev:
Kalltkaffe skrev:

Det borde ju du veta? du som skrivit det själv i en tidigare tråd. Att det togs bort av den anledningen, orkar inte leta på tråden igen, men det är ord från dig själv.

Vad som är gjort i ljusinställningar utgår jag ifrån vad du har skrivit vad du har gjort. Och det var en grundlig inställning och du körde så ett tag. Sen togs det bort för folk blinka på dig hela tiden.

Ser inte varför jag skulle ha skrivit det när det inte togs bort, och bilen såldes med det monterat. Det jag däremot har skrivit i den gamla projekttråden var att det -inte- var någon som hade blinkat och att det kom att sättas i vanliga lampor inför besiktningen.

Jag vet inte heller var du hittar dubbelmoralen i att upplysa folk om att det faktiskt -är- olagligt att xenonkonvertera halvljuset, eller ifrågasätta om en olaglig handling rättfärdigar en annan. Men, anser du det så får det stå för dig.

Men, då inte heller den diskussionen tillför tråden något alls, så mer tugg som inte har -alls- med tråden att göra och/eller gäller min bil, så hänvisar jag till pm (då det inte tillför något alls för tråden) där du är så välkommen så.

För min del får du tugga på bäst du vill i tråden om det dock, responsen från min sida kommer dock utebli.

ha där fick du.

Oh ja, stackars mig, oj vad jag "fick" nu.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Galen bilstereobyggare och Skyline förare
217 Inlägg
27 januari 2013
Skalman skrev:
Då kan man ställa sig frågan varför har dom kopplat så det går att ha både dimljus och halvljus samtidigt ?
Min Saab 9-5 Aero -00 får man vrida av halvljuset om man vill ha dimljusen tända.
Men Saab 9-5 biopower -07 så tänds dimljusen när halvljuset är på.

Och ännu dummare det syns ingen lampa i instrumentpanelen att dimljuset är påslaget.(kanske inte tänds om man stängt av bilen fast knappen är intryckt)
Hur många bilar syns det i instrumentpanelen att dimljuset är på ?

Audi B7 syns det att dimljuset är på Iaf...

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se

Dumpersförare.
970 Inlägg
27 januari 2013
it_mutt skrev:
VolvoCoffe skrev:
it_mutt skrev:

ha där fick du.

Oh ja, stackars mig, oj vad jag "fick" nu.

haha. ja lilla it_mupp

Opel Omega 2,0 16V /97

847 Inlägg
27 januari 2013
Trådstartare
hahaha ni e bara för goa smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

5 710 Inlägg
29 januari 2013
Håll inläggen på en vuxen nivå så jag slipper låsa.

mvh Jonas/moderator

MVH Jonas
..............

Dumpersförare.
970 Inlägg
29 januari 2013
jonTe skrev:
Håll inläggen på en vuxen nivå så jag slipper låsa.

mvh Jonas/moderator

Vill du låna min nyckel?

Opel Omega 2,0 16V /97

Lås

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

152 Inlägg
30 januari 2013
Idag hände det!!!!

Mötte en Volvo 850 med dimljus+halvjus på. Jag blinkade med mina dimljus, hör och häpna: Volvon stängde av sina dimljus!

Äntligen!

*jag är inte så upphetsad som jag verkar*

Evildan
30 januari 2013
Interlagos skrev:
Idag hände det!!!!

Mötte en Volvo 850 med dimljus+halvjus på. Jag blinkade med mina dimljus, hör och häpna: Volvon stängde av sina dimljus!

Äntligen!

Applåder....en iaf som kopplade... grattis.

*jag är exalterad*

Interlagos skrev:
Idag hände det!!!!

Äntligen!

http://25.media.tumblr.com/tumblr_mcz617rSy01r38j04o1_500.gif

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

847 Inlägg
31 januari 2013
Trådstartare
det trodde jag inte , gratulerar smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

167 Inlägg
3 februari 2013
Helt fantastiskt. Mötte en bil ikväll med halvljus och dimljus som faktiskt bländade mig. Jag blinkar till 2 ggr med mitt helljus och döm till förvåning så slår han av sina dimljus direkt.

Lagom chockad jag blev när ja insåg att han visste att han hade dom igång.

152 Inlägg
3 februari 2013
saababenni skrev:
Helt fantastiskt. Mötte en bil ikväll med halvljus och dimljus som faktiskt bländade mig. Jag blinkar till 2 ggr med mitt helljus och döm till förvåning så slår han av sina dimljus direkt.

Lagom chockad jag blev när ja insåg att han visste att han hade dom igång.

Visst känns det skönt!

Bra jobbat!

Vorsprung Durch Technik
83 Inlägg
4 februari 2013
haha sköna killar. smile
Vad jag har hört så "får" man köra med parkeringsljus och dimljus dagtid ? Rätta mig om jag har fel, men samtidigt säger väl polisen att man inte får ha fler än två ljuspunkter tända samtidigt ? Helljus är väl undantag i så fall ?

847 Inlägg
4 februari 2013
Trådstartare
Pierrelkpg skrev:
haha sköna killar. smile
Vad jag har hört så "får" man köra med parkeringsljus och dimljus dagtid ? Rätta mig om jag har fel, men samtidigt säger väl polisen att man inte får ha fler än två ljuspunkter tända samtidigt ? Helljus är väl undantag i så fall ?

parkeringsljus och dimljus får du ha smile , ja dom e goa killar hahahha smile

Vorsprung Durch Technik
83 Inlägg
4 februari 2013
Crxkoffe skrev:
Pierrelkpg skrev:
haha sköna killar. smile

Ja det vet jag, men inte dygnet runt ? Sen bara dimljus och halvljus vid dimma ?

1 801 Inlägg
4 februari 2013
Pierrelkpg skrev:
Crxkoffe skrev:
Pierrelkpg skrev:
haha sköna killar. smile

Ja det vet jag, men inte dygnet runt ? Sen bara dimljus och halvljus vid dimma ?

Aldrig kombinerat dimljus halvjus oavsett. Då får du köra med parkering igen.

847 Inlägg
4 februari 2013
Trådstartare
BlauMes skrev:
Pierrelkpg skrev:
Crxkoffe skrev:

Aldrig kombinerat dimljus halvjus oavsett. Då får du köra med parkering igen.

nej han har rätt, oavsett hur vädret än e så får man aldrig ha halvljus o dimljus smile sån tur väl e, då skulle det bli kaos haha tongue

Sök