3388
Sök

Volvo v70n -06 automatlåda problem.

53 Inlägg
19 januari 2013
Trådstartare
Tjena ! Har en v70n D5 -06 som gått 13000 mil nu. Dock har automaten börjat krångla. När jag tar bilen på morgonen och börjar köra så känns det som st bilen inte drar riktigt. Lägger mig på farthållaren i 90 och så fort de blir lite uppför så drar den inte riktigt, bara varvar. Är så i ungefär 5 km sen funkar allt som det ska. Den brukar även frihjula så fort det går lite nerför.

Någon här som haft liknande problem eller som vet vad detta kan bero på? Då jag har den 6 växlade automaten finns ingen oljesticka så vet inte om det kan vara för lite olja i eller om den blivit bränd.

Mvh Gpdenstore

2fast4you
371 Inlägg
19 januari 2013
problemet har inte kommit nu när det är kallare ute då? för lådan brukar inte lockupen före den kommer upp i arbetstemperatur. o frihjula har nästan alla min v70 diesel automatare gjort, vissa säger att det är fel. men tycker det är konstigt då jag haft 5 stycken o alla har gjort samma sak

haru kört fast eller

53 Inlägg
19 januari 2013
Trådstartare
Nja, det började i september ungefär men det har blivit värre och värre. Så det kan ju ha med kylan att göra med. Min har aldrig frihjulat innan utan det har kommit sista månaden så det låter ju väldigt lustigt.

mopar300
19 januari 2013
kanske e dags att spola lådan och byta filter...
kan vara så att det e elektroniken till lådan som spökar...kolla med volvo om saken..

53 Inlägg
19 januari 2013
Trådstartare
mopar300 skrev:
kan vara så att det e elektroniken till lådan som spökar...kolla med volvo om saken..

Har funderat över detta, har pratat med några stycken och de säger att de haft liknande problem och då har de hjälpt att spola lådan. Får nog helt enkel bli så!

Mvh

mopar300
19 januari 2013
Gpdenstore skrev:
mopar300 skrev:

Har funderat över detta, har pratat med några stycken och de säger att de haft liknande problem och då har de hjälpt att spola lådan. Får nog helt enkel bli så!

Mvh

be dom att uppdatera lådan med....

53 Inlägg
19 januari 2013
Trådstartare
mopar300 skrev:
Gpdenstore skrev:
mopar300 skrev:

Mvh

Det ska jag göra. Vet du på ett ungefär vad det kostar? Bara själva uppdateringen alltså?

Mvh

mopar300
19 januari 2013
Gpdenstore skrev:
mopar300 skrev:
Gpdenstore skrev:

Mvh

Det ska jag göra. Vet du på ett ungefär vad det kostar? Bara själva uppdateringen alltså?

Mvh

inte en susning..ring volvo å fråga, dom har fasta priser på allt...

53 Inlägg
19 januari 2013
Trådstartare
mopar300 skrev:
Gpdenstore skrev:
mopar300 skrev:

Mvh

inte en susning..ring volvo å fråga, dom har fasta priser på allt...

Okey, får helt enkelt göra det.

Mvh

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök