4714
Sök

Audi 300/V8 -89. Termostat öppnar vid 140C. Plus elfel.

2 Inlägg
20 januari 2013
Trådstartare
#1
har precis köpt en audi v8 q-89 och den funkade skitbra hem men sen hände något.
ingen värme i kupen-kan det bero på för hård termostat öppnar först vid 140 grader?
sen försvann halvljuset har kollat säkringar och lampor helt okkollat även relän men
det är nog inte rätt relän så var kan detta halvljusrelä sitta?

stipia

6 649 Inlägg
20 januari 2013
#2
Termostaten ska öppna tidigare än 140 grader.

Börja med att byta termostat och hålla kylarvätskan på max nivå, sen vet du om det är fel på värmepaketet eller något annat.

Har du skiftat lampor eller ser det bara hela ut?

De/Dem

...has left the building...
4 474 Inlägg
20 januari 2013
#3
Audi 300? Termostat som öppnar vid 140 grader? Är alla danskar korkade:)?

Hur har du kommit fram till att termostaten öppnar vid 140 grader Celsius? O mig veterligen har det aldrig funnits nån "Audi 300", men väl "Audi 200" o den fanns med V8...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

1 319 Inlägg
20 januari 2013
#4
dawwe skrev:
Audi 300? Termostat som öppnar vid 140 grader? Är alla danskar korkade:)?

Hur har du kommit fram till att termostaten öppnar vid 140 grader Celsius? O mig veterligen har det aldrig funnits nån "Audi 300", men väl "Audi 200" o den fanns med V8...

Modellen heter faktiskt 300 smile

http://www.audifans.com/pipermail/v8/20 … 18431.html

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

Bounty hunter
671 Inlägg
20 januari 2013
#5
dawwe skrev:
Audi 300? Termostat som öppnar vid 140 grader? Är alla danskar korkade:)?

Hur har du kommit fram till att termostaten öppnar vid 140 grader Celsius? O mig veterligen har det aldrig funnits nån "Audi 300", men väl "Audi 200" o den fanns med V8...

den hade benämning Audi 300 men användes sällan...man säger Audi v8...


1 319 Inlägg
20 januari 2013
#6
stigpia skrev:
har precis köpt en audi v8 q-89 och den funkade skitbra hem men sen hände något.
ingen värme i kupen-kan det bero på för hård termostat öppnar först vid 140 grader?
sen försvann halvljuset har kollat säkringar och lampor helt okkollat även relän men
det är nog inte rätt relän så var kan detta halvljusrelä sitta?

stipia

termostaten ska öppna vid 87 grader
Har du endast parkeringsljus eller är det helt svart? problemet beror säkert på defekt spak. vanligt fel.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

2 Inlägg
20 januari 2013
Trådstartare
#7
tack för  din hjälp. har alla ljusen utom halvljus men hur kollar man om spaken är defekt?

stigpia

2 174 Inlägg
20 januari 2013
#8
stigpia skrev:
tack för  din hjälp. har alla ljusen utom halvljus men hur kollar man om spaken är defekt?

stigpia

kolla lamporna först, sen relä, och knappen/spaken.

140 grader öppnar termostaten var dagens fail..smile


Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 januari 2013
#9
Finns inga relän, det är därför spaken "brinner" så ofta på dessa vagnar. Egentligen är det lättast att prova med en fungerande.

Jo, nog har man hört Audi 300 förut, men nog heter den Audi V8. Kollar man upp lite "Våttor" på transportstyrelsen så är många registrerade som en Audi 300.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 januari 2013
#10
dawwe skrev:
Audi 300? Termostat som öppnar vid 140 grader? Är alla danskar korkade:)?

Hur har du kommit fram till att termostaten öppnar vid 140 grader Celsius? O mig veterligen har det aldrig funnits nån "Audi 300", men väl "Audi 200" o den fanns med V8...

Nä Audi 200 fanns inte med V8.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

...has left the building...
4 474 Inlägg
21 januari 2013
#11
Hehe...ja så mycket lite kunde jag om Ådi. Audi 200 eller V8 är "same same" i mina ögon smile

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 januari 2013
#12
dawwe skrev:
Hehe...ja så mycket lite kunde jag om Ådi. Audi 200 eller V8 är "same same" i mina ögon smile

Nääee sluta nu smile



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

104 Inlägg
31 januari 2013
#13
Vad det gäller termostaten så bör du nog byta den om den inte öppnar försen 140 grader c...
Vad det gäller halvljuset är det med all säkerhet spakcentralen som brunnit.
Vad det gäller Audi 300 så har jag aldrig hört talas om det, även om det säkert kan stämma smile
Och slutligen...
Vad det gäller Audi 200 med v8 så existerar ingen sådan bil, inte om motorn inte är bytt till en i efterhand vill säga smile

It´s Not Leaking Oil, It´s Sweating Power...


Sök