Har fortfarande dålig värme i kupén på min 945 LTT -96. Har bytt Toppackning Termostat Värmeelementet Plockat bort värmekranen så de är full värme hela tiden men ändå är de väldigt dålig värme tycker jag. Sen dippar fläktens hastighet ju mer man gasar!
Någon som vet va det kan vara!?
Senast redigerat av Dieselsmurfen (25 januari 2013)
Nä kanske inte. Hmm, lite mystiskt då det alltid brukar vara bra värme i 940.
Blir slangarna till värmepaketet ordentligt varma?
Blåser fläkten på bra? Låter konstigt att fläkthastigheten sjunker när du varvar, brukar ju vara tvärtom eftersom generatorn inte laddar lika mycket ström på tomgång som vid 1500rpm+
elementet va ett helt nytt ja.. slangarna som går in mot kupén går knappt att ta i när bilen är uppe i temp. så värme finns det ju bara att de inte kommer ut elle va man ska säga
De är om de kan vara nått fel på de där fläktmotståndet som jag har läst om... för fläkten blåser ju men är ju ingen jättefart i den kanske, och som sagt så dippar ju fläkten när de bygger vaccum..
elementet va ett helt nytt ja.. slangarna som går in mot kupén går knappt att ta i när bilen är uppe i temp. så värme finns det ju bara att de inte kommer ut elle va man ska säga
Dum fråga kanske, men det är inte så att något reglage/spjäll/flärp som "styr värmen" (var den ska hän) sitter fast?
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
De är om de kan vara nått fel på de där fläktmotståndet som jag har läst om... för fläkten blåser ju men är ju ingen jättefart i den kanske, och som sagt så dippar ju fläkten när de bygger vaccum..
Hmm ja kanske det. Kommer man åt att dra en kabel direkt från batteriet till fläkten?
För det ska blåsa på rejält, min polares 740 så låter det som att motorn rusar när fläkten är på full fart och det blåser på ordentligt inne i bilen. (många ggr jag har blivit lurad av kupéfläkten och trott att motorn tokvarvar när man egentligen står på tomgång).
Hur är det på 940? Blåser det värme ur alla utblås eller är det som på t.ex min 345a att det bara blåser ur sidoutblåsen och mittenutblåsen är enbart friskluft?
Det kommer nog värme ur alla om man har ställt att de ska blåsa på ansiktet
har du stängt luckan till vänster vid fötterna? 740 940 har inget friskluftsintag som 240in hade på mittersta blåsen i panelen. kolla så alla slangar och sånt sitter som det ska så ingen klåpare har vart och "fixat"
Har haft isär allt så alla slangar sitter där dom sitter... va mkt bättre värme precis efter att ja hade bytt värmepaketet. Så förra vintern va de mkt bättre värme, men de nere vid fötterna kan ju vara nått att kolla på
Har du kollat din vatten pump?? Hade detta problem på min fars bil, och efter byta av pumpen, så kan man ju inte nu sitta i bilen vid full värme. Bastu varning i bilen.
Ne jag har ju inte de.. Tror nog faktiskt att jag får ta och byta den och se.. För står man still och håller varv en bra stund så blir de en jävla värme i den...
Limmade/skruvade du ihop "lådan" som värmeelementet va i ordentligt? Så det inte går in kall luft som fläkten skickar ut? Sitter även alla "luft plast rör" ihop ordentligt?