4634
Sök

Hjälp med att göra hemsida

2 594 Inlägg
25 januari 2013
Trådstartare
någon som har nått tips på hur man hittar någon som kan göra hemsidor utan att man måste betala en förmögenhet ? hemsidan skall vara åt en motorklubb

Vw trimmare
2 995 Inlägg
25 januari 2013
Hur avancerad? Finns ju wordpress det är gratis och lätt då slipper du kostnader för det, dynamiskt och miljoner med teman.

Tror inte det skulle kosta en förmögenhet iaf, dom flesta firmorna har färdiga lösningar så det går snabbt att göra en hemsida så vida den inte ska ha ett speciellt utseende med massa grafik.

2 594 Inlägg
25 januari 2013
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
Hur avancerad? Finns ju wordpress det är gratis och lätt då slipper du kostnader för det, dynamiskt och miljoner med teman.

Tror inte det skulle kosta en förmögenhet iaf, dom flesta firmorna har färdiga lösningar så det går snabbt att göra en hemsida så vida den inte ska ha ett speciellt utseende med massa grafik.

Behöver inte vara jätte avancerad wordpress är inte det mera bloggar ?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
25 januari 2013
ghost_boy83 skrev:
Behöver inte vara jätte avancerad wordpress är inte det mera bloggar ?

Helt ärligt så har jag bara gjort mina egna sidor ifrån grunden så har inte använt det själv, men jag har sett att WP har enormt utbud med plugins alltifrån forum till fotoalbum det finns över 23,000st så jag tror att du skulle kunna hitta dom som passar dig.

Blir det problem så har ju WP en helt enorm community till hjälp smile

345 Inlägg
25 januari 2013
Hemsida24.se är grym, dock behöver du köpa en "host" från one.com big_smile

Supra Club Sweden

2 594 Inlägg
26 januari 2013
Trådstartare
RoberthR skrev:

ok kanske ska titta in den då har redan one i dag

2 594 Inlägg
26 januari 2013
Trådstartare
RoberthR skrev:

som jag förstog det erbjöd dom bara egna ? har du koll om det går att flytta deras sida till mitt one konto

2 594 Inlägg
26 januari 2013
Trådstartare
Tomten skrev:
jag säger WP

får kika lite mera på det då är det enkelt att ladda upp på one kontot

345 Inlägg
26 januari 2013
Du skapar grunden, sen för du över allt till one. Sjukt smidigt smile

Supra Club Sweden

tummen mitt i handen
167 Inlägg
30 januari 2013
Även jag skulle behöva någon som kunde fixa mina hemsidor. Knackade bara ner till "test-text" för länge sedan som aldrig blivit uppdaterat eftersom jag själv saknar kunskapen. Det jag skrev ner skrev jag i "anteckningar". Det enda jag lyckats med skapligt är väl att få till meta-taggarna hyfsat så att de blivit indexerade av Google.

Elektronikfreak
Stoned Records - bootlegs med bl a Black Sabbath, Queen, Patti Smith, Jimi Hendrix, Roxy Music och Lou Reed
Mitt senaste bilköp - Peugeot 206 SW (2006)

Vw trimmare
2 995 Inlägg
31 januari 2013
elektronikfreak skrev:
Det enda jag lyckats med skapligt är väl att få till meta-taggarna hyfsat så att de blivit indexerade av Google.

Det är inte meta taggarna som gör som gör att du blir indexerad, meta taggarana "dog" för flera år sedan du kan använda dom ändå för att förfina och styla din sökresultat men dina länkar och innehåll är mycket viktigare än meta-taggar.

Och har man inte kunskapen så varför dissa färdiga system som tex wordpress? Med alla plugins etc får man en hyffsad sida snabbt även med minimala kunskaper då slipper du tänka på grunderna då dom redan finns där och korrekt uppbyggda.

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
31 januari 2013
ghost_boy83 skrev:
Tomten skrev:
jag säger WP

Min sambo har fixat att bygga en egen hemsida med Ones egna hemside-verktyg. Då fixar den allt med att lägga in det rätt på ditt konto åt dig. Logga in på One, kontrollpanelen och kolla in "Web editor". Där finns mallar att lägga grunden på, sen fixar du med bilder, text, länkar och färger osv. Klarar min tjej det kan du med!

/Mattias

2 594 Inlägg
31 januari 2013
Trådstartare
matteeee skrev:
ghost_boy83 skrev:
Tomten skrev:
jag säger WP

Min sambo har fixat att bygga en egen hemsida med Ones egna hemside-verktyg. Då fixar den allt med att lägga in det rätt på ditt konto åt dig. Logga in på One, kontrollpanelen och kolla in "Web editor". Där finns mallar att lägga grunden på, sen fixar du med bilder, text, länkar och färger osv. Klarar min tjej det kan du med!

jo jag har testat där men hittar inga snygga mallar sad

2 976 Inlägg
31 januari 2013
Men du ändrar ju mallen efter din smak - så fokusera inte FÖR mycket på hur mallen ser ut, bara strukturen den bygger på...

/Mattias

2 594 Inlägg
31 januari 2013
Trådstartare
matteeee skrev:
Men du ändrar ju mallen efter din smak - så fokusera inte FÖR mycket på hur mallen ser ut, bara strukturen den bygger på...

mjo de vet jag men det går inte ändra fäg eller lägga till kalender eller liknande, eller så är det bara jag som inte hittat ?

2 976 Inlägg
31 januari 2013
Kalender vet jag inte då jag inte mekat med det, men ändra färg går ju alldeles utmärkt om man vill.

/Mattias

2 976 Inlägg
1 februari 2013
Neos34 skrev:
VistaPrint funkar ju annars, om man vill att sidan ska se proffsigare ut. (Nästan Gratis).
http://www.vistaprint.se/webbssidor.asp … nav=TopNav

Nästan gratis? Ja, om man bara ska hemsidan i en månad eller två, med en skit-adress..

/Mattias

Vw trimmare
2 995 Inlägg
1 februari 2013
matteeee skrev:
Neos34 skrev:
VistaPrint funkar ju annars, om man vill att sidan ska se proffsigare ut. (Nästan Gratis).
http://www.vistaprint.se/webbssidor.asp … nav=TopNav

Nästan gratis? Ja, om man bara ska hemsidan i en månad eller två, med en skit-adress..

Verkade ju ritkigt dyr för att få en underdomän med 39kr/mån.

Tror dom som skrivit här inte ska ha så superavancerade hemsidor, så en byrå som sysslar med hemsidor kan garanterat sno ihop en ritkigt snabbt utan att kostnaderna blir för stora sen är det ju bra ta vilket hotell man vill.

2 594 Inlägg
1 februari 2013
Trådstartare
vad har ni för tipps till mig som kör med one då har redan betalat året ut vilket program är bäst och enklast att göra hemsidor i som man senare kan koppla in till domänen i one?

Sök