HEJ!!!!
Får be om ursäkt att det inte skett en uppdatering ursch fy skäms på mig men allt ska ju också falla på plats på både garaget och mitt liv utanför.
Nu har man fått nytt garage och flyttat två gånger imellan så det har varit mycket nu.
Plus en del krångel på alla mina andra bilar men nu lite smått ska det gå framåt tycker jag och det tycker nog ni med
Ja det jag har hunnit med i nu läget är att få ur gamla motorn (bensinarn) och fått den på pall så är nån sugen på den äre bara o säga till!
Den är allt bra söt den lilla fyran gentemot 6:an haha. ;P
Sen var jag iväg och fixa och tog ur den andra motorn alltså 6:an och ska dock ta med kabelhärvan från donator bilen plus drivlina för säkerhets skull.
Bilder kommer här under.
Jag är helt ny på att sätta i en annan motor i en annan bil och speciellt en diesel så har ni tips eller har saker som kan va bra för mitt projekt så skriv bara.
Tanken/målet
Fixa all rost.
Få dit allt med motor och drivlina osv.
Få tag på en låda 722 för ska ha olefejer kit.
Beställa hem framskärmar.
Nya strålkastare plus baklampor.
Få tag i en aluminiumtank ca 40liter med en matar pump till pumpen i motorn (om nödvändigt).
Fixa nya fjädrar.
Bygga avgassystem.
Regga bilen med org grejerna först vad jag har läst mig till.
Sen bygga turbo och skicka pump till dieselmeken.
Fixa lite inne i bilen.
Sen en lackning får se med den punkten när den blir eftersom det kostar en del.
Målet är ca 500hk så det är en del som ska göras dock har jag lite frågor.
Ska även försöka gömma kablar så gott det går.
Jag har om606 sugis 99:a vad bör jag tänka på? Någon som byggt på en sån? Vissa skriver att det går fint och vissa inte sen har vissa skrivit att man behöver få tag i turbo toppen?
Någon som vet och kan förklara vad det är som behövs va kvar och inte vara kvar i motorutrymmet?
Ja många frågor blir det men som sagt är nybörjare på dessa motorer och någonstans ska man ju börja.