2495
Sök

Köra bil i hällregn alternativet till biltvätt med underspolning?

tummen mitt i handen
176 Inlägg
30 januari 2013
Trådstartare
Förr dvs för några år sedan så hade alla gör-det-själv-tvätthallar lyft inne i tvätthallen (bl a OKs gör-det-själv-tvätthallar) så att man kunde lyfta upp bilen o högtrycksspola bilen under. Nu har dessa lyftar försvunnit. Är det bara jag som saknar dom? Hur gör du själv när de vill högtrycksspola bilen under? Ställer frågan till dig som inte har egen verkstad o på det sättet inte har tillgång till lyft och högtryckstvätt hemma.

I morgon ska det vräka ner med regn så jag får väl satsa på att ge mig ut o köra fort som fan på småvägar som aldrig varit saltade o på det sättet få bort lite skit o salt från underredet samt från kylaren.

Elektronikfreak
Stoned Records - bootlegs med bl a Black Sabbath, Queen, Patti Smith, Jimi Hendrix, Roxy Music och Lou Reed
Mitt senaste bilköp - Peugeot 206 SW (2006)

5 131 Inlägg
30 januari 2013
här är en till.som saknar gds hallarna med lyft sad va ju helt underbart. varie fredag efter jobbet tvätta man bilen både utanpå och under.  nu har ju jag tillgång till lyft på jobbet så kan tvätta under med då får jag skrapa vatten i flera dagar. fast har tillgång till rekond och tvätthall med men där finns ingrn lyft...

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
30 januari 2013
Gällande underspolning så finns det ju flera munstycken till både hög- och lågtryck. Lite meckigare och man kan ju inte komma åt allt, men ändå.

tummen mitt i handen
176 Inlägg
30 januari 2013
Trådstartare
Bebben skrev:
Gällande underspolning så finns det ju flera munstycken till både hög- och lågtryck. Lite meckigare och man kan ju inte komma åt allt, men ändå.

Vad beträffar underspolning så har det väl ingen betydelse hur många munstycken det finns på högtrycksslangen om man inte kan få upp bilen så pass högt så man kan gå raklång under bilen o spola på alla möjliga o omöjliga skrymslen under bilen. sad

Automattvättarna är ju dessvärre rena skämtet!

Elektronikfreak
Stoned Records - bootlegs med bl a Black Sabbath, Queen, Patti Smith, Jimi Hendrix, Roxy Music och Lou Reed
Mitt senaste bilköp - Peugeot 206 SW (2006)

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
31 januari 2013
elektronikfreak skrev:
Bebben skrev:

Vad beträffar underspolning så har det väl ingen betydelse hur många munstycken det finns på högtrycksslangen om man inte kan få upp bilen så pass högt så man kan gå raklång under bilen o spola på alla möjliga o omöjliga skrymslen under bilen. sad

Automattvättarna är ju dessvärre rena skämtet!

Alldeles riktigt, men hellre det än ingen underspolning alls anser jag. smile

317 Inlägg
31 januari 2013
Saknar med lyften något grymt.. Eller ah vi har kvar lyften men dom har tagit bort vattnet så man kan endast använda till att meka sad, Skulle verkligen behöva tvätta audin under eftersom jag inte hann underredsbehandla den i höstas sad

Liten Projekttråd om A6an!
Audi A6 C5

243 Inlägg
31 januari 2013
En normalstor domkraft kommer man åt rätt fint med när man ska spola under.

633 Inlägg
31 januari 2013
vi har kvar de åp prem i ljungby smile

317 Inlägg
31 januari 2013
Jo det e klart men väldigt söligt när man är ute på parkeringen som består av sten tongue, om man sen även vill ha på avfettning är ju helt klart lyft optimalt wink
marcus0510 skrev:
En normalstor domkraft kommer man åt rätt fint med när man ska spola under.

Liten Projekttråd om A6an!
Audi A6 C5

Sök