Kennie-e skrev:
Bilen blir bara sjukare och sjukare!!
Vad är det för beteckning på lådan?
Går åt rätt håll då iaf?
Vet inte just nu, kan kolla nästa gång jag är i garaget! Det är iaf en 5 växlad ZF låda från en e34 530i
L.D. Peter skrev:
Motorn ser riktigt fresch ut, projektet blev inte mindre intressant nu
Vad skiljer det i vikt på de olika motorerna?
Den är riktigt fin!
Mellan en m42b18 och m60b40 vet jag inte riktigt.. någon stans mellan 30-50 kg kanske, ska väga dom om jag får chansen!
Eliiaasson skrev:
Fyfan, vill se mer nu
Det kommer.. det kommer..
Skwie skrev:
Har byggt en e30 340 så behöver du veta något så kan jag hjälpa dig
Grymt! Kul att höra, det uppskattas!
Vad har du för låda på din?
R0biin skrev:
blir de några svårigheter med besiktningen då? måste säga att ja aldrig förstod vad du skulle med en liten m42a i din fina bil men nu är jag helt med på noterna!
lycka till med motorbytet
Den har besiktningsperioden nu på hösten så jag ska besiktiga den innan vi ställer in den, så den går hela nästa sommar
Sen är tanken att besiktiga den med en m60b30 eller få bilen till att väga över 1400kg så det blir 15kw/100kg
siiimooon skrev:
Low skrev:
siiimooon skrev:
Neeej usch!
Kör M42 snikturbo istället, bra mycket goare!
v8.. v8.... v8.............. Nothing else!
Nejnej, det är ju en "M3a", så S14 eller M42!
Putteliten skrev:
siiimooon skrev:
Low skrev:
v8.. v8.... v8.............. Nothing else!
Nejnej, det är ju en "M3a", så S14 eller M42!
V8 V8 V8 V8 V8!!!!
Putteliten skrev:
siiimooon skrev:
Putteliten skrev:
Nu ska du inte vara sådär! Kan ju säga att en S14 är ju inte så lätt att få tag på å dessutom inte billig om man skulle snubbla över en. M42 med sina 170hk kan ju va kul, men en mullrande V8 med 280hk är ju ännu roligare + att den låter ju mycket fränare än en rak 4a!
Hehe, ja S14 är väl kanske lite väl dyr..
M42 har väl ändå 140hk?
Jag tycker ändå att det är roligare med M42, tex i drifting är det mycket roligare med en fyra/sexa på fullvarv än en V8 på typ 5k rpm..
Jo det stämmer 140 ska det va, lite feltänk av mig.
4or tycker jag oftast låter tråkigt. Sexorna är ju grymma med lite varv på, sen en V8 med rätt byggt avgas är förbannat trevligt.
Lyssna på den här när han håller lite var på't.
http://m.youtube.com/watch?v=07SFH3q4qKc
Som ni säger, s14 är dyr.. men att få en m42 att gå såpass bra att det går att drifta med... ja det är ju inte dyrt eller?
Och en M60B40 varvar 6500 original och en M50B25 varvar 6500 original... (
http://en.wikipedia.org/)
Och en M60B40 som sjunger för full strupe är ganska svårt att inte älska.. fast som sagt smaksak
Noxxer skrev:
siiimooon skrev:
Putteliten skrev:
Jo det stämmer 140 ska det va, lite feltänk av mig.
4or tycker jag oftast låter tråkigt. Sexorna är ju grymma med lite varv på, sen en V8 med rätt byggt avgas är förbannat trevligt.
Lyssna på den här när han håller lite var på't.
http://m.youtube.com/watch?v=07SFH3q4qKc
Jo sant, V8or kan låta trevligt dom med, men riktigt stygga fyror ligger nog varmast om hjärtat..
http://www.youtube.com/watch?v=NkQBD3eYADA
Rätt ska va rätt! Stygg Judd 8a
http://www.youtube.com/watch?v=l-lbxIJD3V8Kan ju inte jämnföra stygg 4a mot standard 8
Ontopic: Helrätt med 8a. Om det ska vara "M" stämpel är det S62 maskin som gäller
En riktigt stygg 4a är grymt! MEN en sådan motor kostar typ 100.000 sek att bygga, så det är inget alternativ i dagsläget...
Kunde inte sagt det bättre själv:
Noxxer skrev:
Kan ju inte jämnföra stygg 4a mot standard 8
Och nej en S62B50 hade inte vart fel, men lite annan prisklass tyvärr
Har varit och hämtat lite briliant rot färg till is:en så ska göra ett röj med vinterbilen i helgen och försöka få ut den så jag kan börja riva i den bruna! Håll er uppdaterade!
Daniel och Anders Larsson