bmw_ixen skrev:
Hepp!
Jäkla fint jobb med bilen! Många rätt grejer. Meen plåtarna i i motorrummet? Jag vet att det har huggits på en annan kille om de där plåtarna. Vill ändå bara nämna det så du vet. Du vet om att du inte ska inte köra på bana med denna bilen sen va? Alternativt krocka i största allmänhet med fronten först.
Du förstör krockzonen med de fina plåtarna. Bara så du vet... Vill du att jag ska utveckla vad jag menar så säg bara till. Annars kan man säkert googla om krockzon på nätet. Men fint blir det :-)
Tackar! Förstår precis vad du menar och har jag fan inte tänkte på!
Men det enda jag är orolig för är vad killarna från SFRO säger vid regbesiktning med V8 om dessa två krockzoner är förstärkta...
Alternativen är att försöka regbesiktiga innan jag sätter dit dessa plåtar och lackar... eller lösa det med något annat material än plåt..
Tack fasen för upplysningen!!
Putteliten skrev:
Det är ju så att bilen är byggd för att vika sig just där, förstärker man dom ställena så viker sig bilen någon annan stans vid krock. Vilket kan ge förödande konsekvenser....
Stämmer bra! Förhoppningsvis ska jag inte behöva använda dessa zoner...
H_landen skrev:
misstänker att du tänker som så då att det förstärker krockzonerna??
dock hänger jag inte då med på varför det inte kulle vara okej på en bana?
mvh
Vet inte riktigt heller vad dom säger på bana.. på riktiga tävlingar kanske inte accepteras men vanliga sportvagnsträffar osv borde inte vara några problem..?
Jag och Niklas var i garaget och fortsatte bocka plåtar efter skolan idag!
Andra sidan av den vi tillverkade igår är färdig
Börjat göra en plåt till fjäderbenstornet
Inte färdig som sagt, ska nog göras klart imorgon!
Har ni några funderingar eller åsikter så skriv de! Bra och kul att höra! Håll er uppdaterade!
Daniel och Anders Larsson