Far och son bygger om en vanlig e30 318i byggs om till E30 M3. Kommer rulla som bruksbil vår/sommar 2013. Lackad i Marrakesh brun! Kommer få en m60b40 V8 vintern 2013/14! SFRO besiktning pågår våren 2015
Jadå det lär duga för att rita sträck i gatan iaf ja jävlar såg det nu med..." Den med EWS 2 är till höger och den utan till VÄNSTER" ska det va!
Haha, jadå! Det går att krita rätt vettigt med en 318 på den lille vikten och med en 325 så är det ju löjligt enkelt så lyckas inte du är det dags att sälja bilen o köpa en prius eller något.
Haha pappa kör prius... och kör hellre e30, alla dagar i veckan!
BengtAchmed skrev:
Jag tvivlar också på de siffrorna faktiskt. Visst det kan nog ge någon häst men det är ju bara att tänka logiskt. Vad kan man ändra med ett chip? Soppa och tändning. Jag tvivlar på att spridarna skulle ge så mycket mer än vad de ger original. Jag tvivlar ännu mer på att du skulle få ut så med att ändra tändningen. Men visst stämmer siffrorna så är ju det skitbra.
Däremot som theman säger. Ställa om kammarna, fina grenrör sen sprut, större spridare/pump och riktigt mappning så kommer det ge bra med effekt.
För övrigt kan man ju inte ogilla projektet eftersom att jag håller på med samma sak Ser jävligt fint ut
Sant det ni säger, 40hk är mycket för ett chip! Men tror inte det är helt omöjligt, det optimerar ju allt som har med motorstyrning att göra! Det står: "no higher fuel grade required but recommended for top performance" så större spridare i kombination med en större soppapump krävs kanske för att få dessa effektsiffror
Det verkar blivit populärt att lägga i v8a i e30 nu det senaste! Lycka till! Har du någon projekttråd eller liknande? Tack så mycket!
CHEEVA skrev:
bmws 8a svarar väldigt bra på chippning ... 30-40 hk är inte omöjligt
var också skeptisk tills jag provade och fick se det svart på vitt
Sedär ja! Vad var det för bil och chip du provade?
bmw 540 99a lämnade 32hk har jag för mig, va ett tag sen nu ett svagt minne säger att det var itsfun, men är inte 100
bmw 540 99a lämnade 32hk har jag för mig, va ett tag sen nu ett svagt minne säger att det var itsfun, men är inte 100
Okej fint! Då är det inte heelt orimligt med 40 hk ändå
men 40hk är ju inte jättemycket så förstår inte varför folk ska vara så negg mot det :o Men visst det är ju ett chip och man tänker ju "va den lilla saken?", ibland gör de minsta sakerna de största underverken ! ^^
Inte för att jämnföra med en motor men ja ni förstår mig nog
Tackar grabbar, kul att höra att ni gillar det! Vi får väl hoppas på att juryn samtycker med er!
Har inte hänt så mycket roligt i garaget, mest blästring och slipning av all den förbannade rosten
Nu i mellandagarna ska jag och farsan göra ett ryck och svetsa plåtarna och förhoppningvis kunna prova lyfta i motorn för att så småningom kunna göra iordning för lackering
Har inte hänt så mycket men här kommer lite fräscha bilder!
Börjar se ut som jag tänkt mig
Var en hel del rost här framme så punktblästern fick jobba hårt!