Far och son bygger om en vanlig e30 318i byggs om till E30 M3. Kommer rulla som bruksbil vår/sommar 2013. Lackad i Marrakesh brun! Kommer få en m60b40 V8 vintern 2013/14! SFRO besiktning pågår våren 2015
Riktigt trevligt bygge med mycket tid nedlagt! Men det var ett jäkla kladdande med svetsen och massa punktande. Fixa någon som kan svetsa riktigt åt er, stör mig lite på ett övrigt så välgjort bygge.
Riktigt trevligt bygge med mycket tid nedlagt! Men det var ett jäkla kladdande med svetsen och massa punktande. Fixa någon som kan svetsa riktigt åt er, stör mig lite på ett övrigt så välgjort bygge.
Tackar! Vet inte riktigt vad du menar, men skulle vi helsvetsa med de tunna plåtarna vi bygger med så skulle de slå sig som satan! Där det behövs riktiga svetsar så har vi en kompis som svetsar, fjäderbena fram tex
Loski skrev:
Undrar om besiktningen kommer att gå igenom med den motor ?..har säkert missat läsa det innan
Dom undrar nog varför det ligger 4 extra cylindrar under huven... nä men det ska nog gå att sfro besiktiga den som ombyggt fordon Men den är besiktigad till 31 dec 2014 så den går hela sommarn om inte farbror blå stoppar en och ber en öppna huven
Har inte hänt så mycket! Svetsat lite och börjat spackla kjolarna!
Tackar! Vet inte riktigt vad du menar, men skulle vi helsvetsa med de tunna plåtarna vi bygger med så skulle de slå sig som satan! Där det behövs riktiga svetsar så har vi en kompis som svetsar, fjäderbena fram tex
Loski skrev:
Undrar om besiktningen kommer att gå igenom med den motor ?..har säkert missat läsa det innan
Dom undrar nog varför det ligger 4 extra cylindrar under huven... nä men det ska nog gå att sfro besiktiga den som ombyggt fordon Men den är besiktigad till 31 dec 2014 så den går hela sommarn om inte farbror blå stoppar en och ber en öppna huven
Har inte hänt så mycket! Svetsat lite och börjat spackla kjolarna!
Ja man kan inte kör alla svetsar i ett svep men kör en bit i taget efter att du punkat dit det så blir det till slut fint och tätt i alla skarvar och så slipper du spackla/täta i mellan.
Ser mycket bra ut ! Gäller att va vaken och tänka på allt... Tänker på diagnosuttaget. Bra jobbat grabbar , blir grym bil detta
Tackar! Ja det var därför vi lade i motorn innan vi lackade, så jäkla lätt att missa göra fästen för något annars!
Busgrabb skrev:
Ja man kan inte kör alla svetsar i ett svep men kör en bit i taget efter att du punkat dit det så blir det till slut fint och tätt i alla skarvar och så slipper du spackla/täta i mellan.
Jo det är klart, men resultatet blir ju iprincip samma utseendemässigt. Men Tack för tipset!
Farsan har lagt en jävla massa timmar på att spackla kjolarna i helgen så nu är de i stort sett färdiga!
Dom vart fruktansvärt ojämna så det gick åt en jäkla massa spackel!
Ser nice ut som vanligt funderade på en grej, om du nu i sommar åker och polisen stoppar dig, de ser du bytt motorn och ger dig reg bes.. vet du om du kan sfro besikta direkt eller måste du åka in på vanlig reg först?
Ser nice ut som vanligt funderade på en grej, om du nu i sommar åker och polisen stoppar dig, de ser du bytt motorn och ger dig reg bes.. vet du om du kan sfro besikta direkt eller måste du åka in på vanlig reg först?
Vet inte riktigt, men som jag har förstått det så sfro besiktigar man den, sedan reg besiktigar man den med papprena man fått från sfro:s besiktning. Så man borde ju inte behöva regbesiktiga den innan sfro om man blivit påkommen Rätta mig om jag har fel!
Fick monterat blinkersen idag och det blev riktigt bra!
Priset för e30 m3 blinkers på bmw låg på 1050:- styck... så efter lite googlande hittade jag att i usa har e28 och e30 m3 samma blinkers vilket innebär att de är väsentligt mycket billigare. 850:- inkl frakt från statern, för 2st!
Om polisen kommer på dig så är det regbes som gäller. Antingen så återställer man till orginal, eller så går man igenom det med SFRO och reggar med nya motorn.
Gött å kunna göra lite fynd ibland! Ett par vita eller röktonade glas på dom där så är det perfekt sen.
Har över ett par dagar plöjt igenom hela tråden. Mycket imponerad av det du gör.
Har väl några saker jag hade gjort annorlunda designmässigt men det tycker jag bara är kul. Det är ju genom att se hur andra gjort som ger en själv inspiration.
Hur som... grattis till en sjukt skön bil (som bara blir bättre hela tiden) och framför allt en awesome pappa som gör det med dig.
Har över ett par dagar plöjt igenom hela tråden. Mycket imponerad av det du gör.
Har väl några saker jag hade gjort annorlunda designmässigt men det tycker jag bara är kul. Det är ju genom att se hur andra gjort som ger en själv inspiration.
Hur som... grattis till en sjukt skön bil (som bara blir bättre hela tiden) och framför allt en awesome pappa som gör det med dig.
Prem ligger Keep on keeping on.
Tack! Kul att höra!
Ja precis! Har du något tips på vad du skulle gjort går det bra att dela med sig!
Tack! Ja farsan är rätt bra, utan han hade inget av detta varit möjligt!
aDedorsson skrev:
riktigt grymt, bra jobbat
Tackar!
Putteliten skrev:
Om polisen kommer på dig så är det regbes som gäller. Antingen så återställer man till orginal, eller så går man igenom det med SFRO och reggar med nya motorn.
Gött å kunna göra lite fynd ibland! Ett par vita eller röktonade glas på dom där så är det perfekt sen.
Okej, tänkte det
Röktonade glas är inhandlade och väntar på att få monteras
Blev påkörd i somras, som tur vad blev det bara en smärre buckla så den kunde riktas och spacklas slät
Idag har vi slagit in hela bilen till ett enda stort paket
Det är lite finputs kvar, men på söndag sprutar vi på CA-primer så jag kan börja spackla nästa vecka!
Idag var vi även och lämnade iväg motorn för byggnation av grenrör
Prem ligger Keep on keeping on.
Tack! Kul att höra!
Ja precis! Har du något tips på vad du skulle gjort går det bra att dela med sig!
Tack! Ja farsan är rätt bra, utan han hade inget av detta varit möjligt!
Det är inte så mycket tips som personlig smak. Jag har lite svårt för den "blockiga" looken man får med bakluckan. Den ger mig för mycket mercedes-vibbar. Jag hade nog modiferat den till att efterlikna de modernare BMW-luckorna.
Typ:
Fast lite skarpare linjer för att möta det generella designspråket hos e30.
Det skulle ju innebära en ganska rejäl ombyggnad på den luckan du har men du och din pappa verkar tillsammans klara av det mesta.
Min mening var inte att övertyga. Det är min högst personliga åsikt och jag skrev det mer för att ge generell inspiration och en alternativ synvinkel.
Det är ju alltid lurigt när det kommer till den här typen av "klassiska" modeller då det finns både orginalar-lägret och morderniserar-lägret. Jag hör själv till dem som gillar att missmatcha gammalt med nytt.